Vruchtbaarheidtest man / vrouw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Starry, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hi meiden,

Ik ben eens benieuwd of jullie of jullie mannen wel eens zo'n thuis test hebben gedaan? Mijn man vroeg daar laatst om, om eens zo'n test thuis te doen maar is dat dan wel betrouwbaar? want die dingen zijn niet heel goed koop en weet ook niet zo goed wat ik er van kan verwachten. Dus ben ik reuze benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Starry

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ja de mijne..de test zei dat ie normaal vruchtbaar was.

In werkelijkheid is ie 100% onvruchtbaar..bleek na 2 jaar proberen..nu zijn we met een donor bezig.

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @ Panter dan kan mijn man dus beter langs de huisarts gaan om zijn zaadjes te controleren of niet?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    lijkt me handiger...maar de ha doet dat niet als je nog geen jaar bezig bent ;)

5. Cara

Cara Actief lid

19 jul 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Wat een bedrog seg :(
    Was ook van plan zo'n test aan te schaffen, niet dus.
    Veel succes met de donor!

6. dphoek

dphoek Niet meer actief

Altijd via de arts en dus het laboratorium doen, hoor! Die thuistests zijn niet echt betrouwbaar, hartstikke duur en eigenlijk gewoon kassa spekken.

Het enige nadeel om het via de reguliere weg te doen is mogelijk het genante aspect, maar het is echt de normaalste zaak van de wereld!

Als je verder geen echte reden hebt om het te laten doen dan nieuwsgierigheid, dan kan het nog wel via het lab, maar dan moet je het zelf betalen en dat is natuurlijk ook niet bepaald goedkoop..

Groetjes Patricia

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oke nou dan ga ik of manlief zelf maar eens contact opnemen met onze huisarts, ik denk zelf dat het geen probleem moet wezen, ondanks dat we nog geen jaar bezig zijn aangezien manlief al vaker bij de ha heeft gezeten voor z'n pielemans om zo maar ff te zeggen.

8. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik heb ook al van deze thuistest gehoord.
    Maar het blijkt dat ze alleen kunnen aangeven of er
    voldoende zaadcellen in het sperma zitten, maar minstens
    even belangrijk is het, of deze zaadcellen ook normaal van vorm
    zijn en zich goed kunnen voortbewegen.

Dus, deze test zeggen zo weinig, als je twijfelt of er iets mis is,
    zou ik gewoon langs de huisarts gaan, mss krijgen jullie toch gewoon een verwijzing. Vragen kan altijd, zeker als hij al vaker iets
    aan zijn ´edele delen´ heeft gehad :)

9. Yris

Yris Niet meer actief

Bah, stomme test dan! Ik hoop dat je snel zwanger bent nu ;)

10. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Wat raar dat zo'n test zo onbetrouwbaar is. Wilde tijd terug ook zo'n test halen voor manlief, maar uiteindelijk moest het toch al bij de gyn getest worden dus toen was het niet meer nodig. Ben blij dat ik het niet gedaan heb.

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb de huisarts even gebeld en de assistent gaat het even overleggen of hij eerst nog een keer moet langs komen of niet..na 15:00 mag ik terug bellen, ben benieuwd.

12. dphoek

dphoek Niet meer actief

Dat is eigenlijk geen onderwerp om over te lachen, maar hoe je het zegt... Woehahahaha!!!:D

13. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Neem aan dat je inmiddels gebeld hebt? Hopelijk wil de ha het gewoon laten testen. Dat geeft toch altijd wel een prettig gevoel om zulke dingen zeker te weten.

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja heb vanochtend de brief opgehaald + potje nu nog even kijken wanneer we het in kunnen leveren aangezien dat alleen op dinsdag en vrijdag ochtend kan voor 09:00uur en manlief dan al aan het werk is ;) het mag namelijk niet koud aankomen ;)

15. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Kan hij dan niet een keer iets later naar zn werk gaan? Dan kun je het morgen nog inleveren. Heb je de uitslag tenminste ook sneller.

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik zat ook al te denken, misschien dat hij tussen door even naar huis kan komen, het is niet heel ver van zijn werk naar ons huis maar ja dan word het echt zo'n ''moetje'' ik weet niet of het hem dan lukt.. de uitslag duurt 3 werkdagen dus dat vind ik best vlot.

17. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik zat ook al te denken, misschien dat hij tussen door even naar huis kan komen, het is niet heel ver van zijn werk naar ons huis maar ja dan word het echt zo'n ''moetje'' ik weet niet of het hem dan lukt.. de uitslag duurt 3 werkdagen dus dat vind ik best vlot.

Deel Deze Pagina