hoiHOI, ik ben nu al 4 weken aan het klungelen met mijn oren. loopoor, ooronsteking. dit wisselt elkaar steeds af. gister weer bij de dokter geweest. allebei de oren weer onstoken, volgens de dokter. ik krijg van hem een antibiotica. doe de druppels s'avonds in mijn oren.... en dat begint tocht te branden en ik kreeg het in mijn mond. vandaag weer naar de dokter geweest, nu stuurde hij mij door naar de kno arts. heb ik waarschijnlijk in allebei de oren een gaatje in het trommelvlies. had ik dus helemaal geen antibiotica in mogen doen. komen ze na 2 kuren een keer achter. 22 augustus kan ik pas naar de kno arts. kon niet eerder het was zo druk. eerst zou ik pas 1 september kunnen komen. nou bedankt voor het lezen van mijn klaag stukje. moest het even kwijt. groetjes ramona (MAMSIE)
Ach wat sneu Mamsie. Een goede vriend van ons heeft het begin van de jaar ook gehad. Vervelend was dat. Hij was foor de ellende ook heel wat afgevallen omdat ie gewoon niet zijn eten in kon houden. Zijn oren liepen nog weken uit, en moest dan ook heel lang rondlopen met een beanie. Hij is er nu wel gelukkig vanaf. Heel veel sterkte ermee !! Liefs Sal
Dat is idd niet leuk Mamsie. Maar kun je niet een ander ziekenhuis bellen ? Mischien ben je daar eerder aan de beurt. Sommige zorgverzekeraars hebben ook een wachttijdbemiddelaar die gaat dan voor jou kijken of je ergens anders sneller terecht kunt. Beterschap meid !
Bah oorpijn.......heb ik vaak last van gehad en weet dus wat je doormeekt. Ik hoop dat de KNO arts je verder kan helpen.....
Lekker klagen hoor! Dat is op zijn tijd toch heerlijk om te doen En daarna weer vol goede moed verder. Succes en beterschap ermee.
hoi, bedankt voor de fijne reacties. de pijn is inmiddels flink afgezakt, en overgegaan in jeuk. dus misschien is het wel al aan het helen. als het toch weer zo'n pijn gaat doen, bel ik de dokter. of hij niet iets kan doen dat ik er eerder terrecht kan. ik wil niet dat hier door de laatste weken van mijn zwangerschap verpest worden. groetjes
M'n vriend heeft onlangs ook last gehad van zo'n oor. Hij heeft ook 2 antibioticakuren achter de rug die helemaal niks geholpen hebben. Dan is hij naar de kno-arts geweest en die heeft z'n oor uitgezogen en druppeltjes gegeven en nu is het gaatje zo goed als dicht. Hopelijk heb je er niet teveel last meer van.
Heb ik ook een keer gehad, een gaatje in mijn trommelvlies. Echt verschrikkelijk veel pijn en kon amper horen met dat oor. Natuurlijk was het net weekend, dus dokter van wacht laten komen, die had druppeltjes gegeven. En toen eigenlijk een geluk bij een ongeluk, kwam mijn neef langs (die zat in zijn stageperiode als dokter) en vroeg wat er gebeurd was. Die vertelde ons dat dat helemaal niet mocht, oordruppels als je een gaatje in je trommelvlies had. Weet niet meer hoe het dan gegaan is, ik was nog vrij jong toen. Maar dat je geen oordruppels mag als je een perforatie in je trommelvlies hebt is me wel bijgebleven. Hoop dat je er snel vanaf bent meid. Veel beterschap, Elisje
heel veel beterschap toegewenst mamsie ja dat ken ik ik heb al van kleins af aan last van mijn oren want mijn oren produceren te veel oorsmeer of zo iets en ik word er niet goed van en het word er maar niet beter op en ik had zowiezo 3 of 4 keer per jaar een gaatje in mijn trommelvlies dat is ook zo irritant maar daar heb ik nou niet meer zoveel last van dit hebben ze allemaal geprobeerd maar niet veel geholpen * elk maand naar de kno-arts (met zo'n klein stofzuigertje leegzuigen) * ben geopereerd aan mijn rechteroor (probleemoor) * weet ik hoeveel keer buisjes gehad * elke keer maar antibiotica mee geven * en ik moest ook iedere keer maar mijn oor druppelen * mijn oren maar uitspuiten mijn oren uitspuiten hebben ze vorige maand nog gedaan maar mijn oor zit alweer vol dus ik kan alweer heen er zit nou gewoon een dikke prop in :x en het word er iedere keer niet veel beter op heel veel liefs samantha
Samantha kun je niet preventief druppelen met olie en dan met de douche erop ? Of zit je wel eens met dingen in je oor ? En als eens oroclean of er is ook een spray voor de oren geprobeerd (van de reclame op tv ben even de naam kwijt) ?
@Nemo ja die heb ik nu die oorclean dat is zo'n potje met wit spuitdingetje erop en met olie heb ik ook al eens gedaan maar dat werkt ook niet echt maar ik zal nu eerst de oorclaen gebruiken want misschien helpt dat wel liefs samantha
afgekoelde kaneel thee kan helpen dat kregen we vroeger altijd als we weer eens flinke oorpijn hadden en nu doe ik het soms nog
Mijn moeder deed altijd warme (olijf,baby, of wat ze in huis had) olie in ons oor en dat hielp ook altijd geweldig. Moet je niet doen als je een gaatje in je trommelvlies hebt he. Maar alles wat mijn moeder deed hielp vroeger Kreeg als ik ziek was ook altijd roosvicee met karnemelk jammie !!
hoi ik bel maandag de dokter weer op. of hij niet kan zorgen dat ik eerder kan komen. het trekt helemaal naar mijn kaken. alles begint zo'n beetje pijn te doen in mijn hoofd. s'nachts kan ik er niet van slapen. en ik kan/wil niks nemen voor de pijn. dit hou ik niet vol zo lang en ik moet ook zo bevallen. groetjes mamsie
hoi, weet iemand vam jullie of het erbij hoort dat de oren gaan stinken. een ontstekingsluchtje zit erin. mijn man kon het ruiken. ook onze hond ruikt steeds aan mijn oren. ik ruik et zelf ook steeds. groetjes