Hallo! Op dit moment is mijn uitgerekende datum zonder de komst van de baby voorbijgegaan. Bij de laatste controle bij de vk, gaf ze aan dat als de baby er a.s. dinsdag nog niet is, er wat inwendig onderzoek zou plaatsvinden. Wat kan ik hierbij verwachten? Helaas ben ik zo stom geweest het niet aan de vk te vragen en de volgende keer dat ik haar zie heb ik het onderzoek. Dus iemand een antwoord?
Ik denk even voelen of je al enige ontsluiting hebt of dat je baarmoedermond al is verstreken. Ik heb vorige week nog inwendig onderzoek gehad omdat mijn eerste met 35 weken al besloot te komen. Maar voelde er niet veel van hoor. Kan een beetje vervelend zijn maar ik voelde er vrij weinig van.
Hallo! Ze gaat inderdaad checken of je baarmoedermond al is verstreken en je al wat ontsluiting hebt. Als je baarmoeder is verstreken en je al enige ontsluiting hebt (min 1 cm) kan het ook zo zijn, dat ze je al gaat strippen. De verloskundige gaat dan met met een vinger de baarmoedermond in en maakt de vliezen van de wand van de baarmoeder los. Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij en dat kan net het zetje zijn naar weeen. Het hoeft dus niet. Het voelt wel wat vervelend en je kan er wat van gaan bloeden. Had ik namelijk ook. Of ze ook gaat strippen, hangt even de vk en hun richtlijnen af. Ik had heel veel last van pijnlijke voor-weeen, maar het zette steeds niet door. Het strippen heeft bij mij ook niks geholpen overigens, maar sommige vrouwen hebben er wel baat bij. Hey succes en een fijne bevalling toegewenst. Liefs Elly.
Ik heb morgen mn onderzoek maar das ook omdat ze misschien gaan inleiden. ALS me baarmoeder er klaar voor is dan. Ze gaan alleen voelen of je baarmoedermond dus rijp is en of je al ontsluiting hebt.. Als t goed is nog niet meer dan dat tenzij je erom vraagt of het nodig is.
misschien ligt het aan mijzelf hoor, mij moet er momenteel niet aan denken om te vrijen met mijn man. Heb er sowieso de laatste tijd niet veel behoefte aan. Maare lucifertje als je vandaag dat onderzoek hebt gehad, zou je me dan even kunnen laten weten hoe het was?