Hallo, Ik ben nu 22,5 week zwanger en ik heb sinds een halve week echt een zwaar gevoel in mijn onderbuik en hou ook regelmatig mijn buik vast aan de onderkant. Het lijkt dan alsof het zware gevoel iets minder word... Het is misschien heel lastig uit te leggen en vraag me af of het komt doordat mijn buik nu gewoon erg hard groeit of dat er misschien iets mis is. Ik ben wel afgelopen zaterdag van de trap gevallen, met de kleine was alles ok (in het zkh gecontroleerd). Misschien dat het daarmee te maken kan hebben of dat mijn lichaam aan het extra gewicht naar voren moet wennen? Pff wat een verhaal weer. Hopelijk snapt u wat ik bedoel! Gr. Miranda
Hoi Miranda. het kan inderdaad best zijn dat je lichaam nog aan het herstellen is van de val. Al je spieren spannen zich aan tijdens een val en het kan best dat je buikspieren nog een soort spierpijn hebben. Het kan ook zijn dat je een blaasontsteking hebt. Daar kun je ook een drukkend gevoel van hebben onder in je buik. Zolang je geen bloedverlies hebt, is er niets aan de hand. Groetjes Brigitte