asherman syndroom

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nijntje27, May 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi hoi,

Ik was zwanger van een tweeling en één vruchtje ben ik 25 februari verloren. Het andere vruchtje bleef zitten en daarvoor ben ik op 2 maart gecuretteerd.
    14 april moest ik terug naar de gyn voor controle. Alles zag er netjes uit, alleen was ik nog niet ongesteld (6 weken later).
    Nu, inmiddels 10 weken later, ben ik nog steeds niet ongesteld. Gister heb ik de gyn weer gebeld en volg week woensdag, de 20e, moet ik weer terug.
    Nu las ik net een artikel over het asherman syndroom en daar ben ik erg van geschrokken...
    Hoe groot is de kans dat ik daar evt last van zou hebben en het gevolgen heeft voor een eventuele volgende zwangerschap?

Groetjes, Nijntje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Nijntje,

Het ashermansyndroom komt weinig voor en kan ontstaan na vaak een te ruwe curettage.
    De reden dat je nog geen menstruatie hebt gehad hoeft absoluut geen teken van het ashermansyndroom te zijn. De diagnose kan alleen gesteld worden aan de hand van baarmoeder onderzoek, echo en Hsg.
    Wacht eerste het bezoek aan de gynaecoloog af, loop niet te hard van stapel.

Imke

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik probeer rustig af te wachten.
    in ieder geval super bedankt!!! Ik was gister denk ik gewoon een beetje erg geschrokken... Maar het duurt ook allemaal zo lang...

Groetjes, Nijntje

Share This Page