Co-ouderschap met goede vriend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Phoebe1976, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phoebe1976

Phoebe1976 Nieuw lid

5 feb 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn naam is Phoebe, ik ben nieuw op dit forum en ik zou jullie graag om hulp willen vragen bij 'mijn probleem'.

Na een aantal relaties, waar niet mijn ware liefde tussen zat, ben ik inmiddels 38 jaar, weer single en wil ik heel graag een kindje.

Vorige maand sloeg het bij mij ineens in als een baksteen, dat ik het ideale plaatje van "Verliefd, Verloofd, Getrouwd, Kinderen", waarschijnlijk niet (op tijd) zal kunnen krijgen. Daarom heb ik besloten daar niet meer op te wachten en heb ik mij de afgelopen drie weken georiënteerd op het BAM moederschap en het donorschap.

Nu heb ik een hele goede vriend die ik al zo'n 5 jaar ken. Hij is ook 38 jaar en heeft op het moment geen partner, maar wil volgens mij wel kinderen. Vooral omdat het alleen opvoeden van een kind mij erg zwaar lijkt, wil ik hem vragen om de vader van mijn wenskindje te worden. Dit zou ik dan het liefst willen doen via co-ouderschap.

Echter... zit ik met het volgende 'probleem':
    Hoe vraag je zoiets, als je het er met hem nog nooit over hebt gehad, dat je graag kinderen zou willen?

Hebben jullie misschien wat tips voor me hoe ik dit het beste aan hem voor kan leggen?

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp :)

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Allereerst goed dat je ervoor wilt gaan!!!!
    Ik kan je geen tips of iets dergelijks geven en vind je idee mooi op zich.
    Zelf zou ik er dan denk ik voor kiezen om een anonieme donor te zoeken maar dat is meer mijn gevoel, stel dat je later het oneens wordt over zaken of er komen nieuwe partners in het spe, wat misschien voor spanningen zou kunnen zorgen.

Maar als je hiervoor wilt gaan, tsja gewoon op de man af vragen denk ik ;)
    Succes en ik hoop dat je droom snel uit mag komen!

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wat een moedige keuze, je zou het misschien een keer kunnen hebben over kinderen en hoe hij dat ziet.
    Ik zou het ook lastig vinden om te vragen, maar berijp dat voor je gevoel je tijd dringt.
    Je kan het allicht proberen.

Heel veel succes

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het nogal wat! Ik zou hem denk ik gewoon vertellen over je BAM plannen en kijken hoe het gesprek verloopt.

5. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Co-ouder schap lijkt me heel moeilijk...je kindje waar je zoveel van houdt en het liefst dag en nacht mee wil samen zijn de ene helft van de week weg te moeten brengen.....ik zou het niet kunnen...

Ik snap wel heel goed dat de klok door tikt en je graag een kindje wilt...ik zou het dan eerder alleen doen denk ik.....

Heel veel succes in elk geval!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Misschien kun je het eerst over je kinderwens met hem hebben en dat dat voor jou niet perse meer hoeft met de prins op het witte paard.

Dan kijk je weer verder.

Nu alle 'wat-als-hij-dan-dat-zegt' stappen uitdenken, lijkt me niet echt nuttig.

Ik had vroeger trouwens een klasgenoot wiens ouders ook op die manier 2 kinderen hadden gekregen. Ik vond zijn leven erg vergelijkbaar met mijn leven als kind van gescheiden ouders, alleen zijn ouders waren nooit gescheiden. Hij vond het heel normaal.

Succes!

7. Staffrl

Staffrl Niet meer actief

Knap van je en wat spannend!
    Ik zou denk niet direct de vraag stellen.. Maar vertellen wat je plannen zijn (niet dat je hem in gedachten hebt als donor) en dan kijken hoe hij reageert. Succes!

8. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wat een spannend en moedig besluit om te nemen!

Hier geen ervaring en tips, wel in mijn vriendengroep een identiek geval maar ik kan je niets vertellen vanuit haar beleving omdat dit niet mijn verhaal is.

Er is op het viva forum, onder de pijler zwanger een groepje meiden die zichzelf de uppieclub noemen. Die hebben allemaal soortgelijke verhalen.
    Ik zou daar eens neuzen en naar ervaringen vragen.

Succes!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Misschien kun je Bamjolan een PBtje sturen voor informatie.
    Zij is BAM van 4 kinderen en kan je wellicht goed advies geven.

Deel Deze Pagina