Brrrrr van mijn leven zou ik dat echt niet doen. Overdag hou ik al niet van kerkhoven, laat staan 's nachts, niks voor mij Wij hadden met de oudste een keer een kerstviering in een kapel met zijn scoutinggroep. Die kapel staat midden in het bos en achter/naast de kapel lag ook een kerkhof. En het was daar zoooooooo donker. Mijn man liep nog even over dat kerkhof, ik durfde niet, ben zo de kapel ingelopen hahaha wat een scheiterd he?
haha wij hadden een zaklamp bij ons, dat was ook echt wel nodig! met elk raar geluidje schrokken we ons rot haha XD
Whahahaha al had ik een bouwlamp bij me....... Ik zou ook nooit naast of tegenover een kerkhof willen wonen.
Nou, dat ligt eraan natuurlijk hahaha Het hoort rustig te zijn, maar je weet maar nooit met die spoken, misschien houden ze 's nachts ook weleens een feestje ? Nee echt niet dat ik dat wil, al moet ik wel zeggen dat vlak bij mijn huis midden tussen woonhuizen een heel oud kerkhof ligt en ik daar wel langs loop 's nachts, mocht ik erlangs moeten. Maar dan loop ik wel aan de andere kant van de straat en kijk ik niet die kant op hahaha Hoezo kerkhoffobie? Mijn dochtertje (3 jaar) vind dat kerkhof overigens fantastisch. Altijd als ik erlangs rij hoor ik vanaf de achterbank: Kijk mama een haan !! Er lopen nl altijd kippen en een haan op
Wij hadden een keer een huisje gehuurd in Engeland. Aangezien we laat in de avond in het donker aankwamen zagen we alleen de contouren van een oud kerkje naast het huis. Het was echt pikkedonker. En toen wij 's ochtends de gordijnen openmaakten kregen wij echt de schrik van ons leven. Op nog geen meter afstand stond echt een levensgrote grafzerk. Bleek dat het vakantiehuisje op een oude begraafplaats was gebouwd. Echt zo'n Engelse begraafplaats. We zijn er daarna nog een keer naar terug geweest. Geweldig huisje was dat.
Vakantie op het kerkhof ik zou me de Adamsfamily voelen hahahaha. Maar jullie gaan me toch niet vertellen dat ik de enige ben die bang is op een kerkhof???
Ondanks dat ik weinig met geloof heb hou ik echt van kerken! Vind ze mooi en ze hebben wel iets zodra je binnen stapt. Als ik ergens op vakantie ben dan moet ik ook een kerk bezoeken. Heb ik trouwens ook met kastelen!
Ik ook, ook met beiden idd. Als ik ergens ben en er is een kasteel te bezichtigen ga ik ook altijd, helemaal geweldig.
Ik ben een paar jaar terug in Duitsland een midweek weg geweest ( weet even niet meer precies waar haha) En heb daar 3 kastelen bezocht en een daarvan was toch wel het mooiste kasteel waar ik ooit in geweest ben! Stond echt op een rots en de binnenkant was echt prachtig! Als mijn kindjes straks wat ouder zijn wil ik daar zeker nog een keer met hun heen!
Vind dat doodshoofd er eerlijk gezegd minder griezelig/luguber uit zien dan een gekruisigde man waarbij het bloed over zijn handen/voeten druipt en een krans van doorntakken op zijn hoofd zit ...
Toen wij in Trier waren hebben mijn man en ik een prachtig klein kerkje bezocht in een buitenwijkje. Geel van buiten en binnen een prachtig plafond, echt zoooo mooi. Volgens mij heeft mijn man meer dan 50 foto's ervan gemaakt hahaha
Weet jij toevallig hier in NL nog een mooi kasteeltje wat je kan bekijken? ( Op de bekende kastelen na dan die heb ik al tig keer gezien ) Ohh ik heb trouwens ergens in Ijmuiden een keer een nachtrondleiding gehad in een kasteel! Dat was best creepy want ze doen alles met kaarsen
Ik ook hoor, nachtmerries heb ik er van gehad elke keer als wij vanuit onze Katholieke school naar de kerk gingen. Verschrikkelijk, brrrr. Kerkhof, ik loop er elke avond langs als ik de hond uit laat. Bij een hele grote kerk met toren. Ik hoop elke keer een geest te zien, maar ik zie nooit wat. Wel een keer keihard gegil gehoord, en ik zag niemand. Maar misschien hadden ze zich verstopt. De hond flipte 'm toen wel trouwens.
Ben je weleens in kasteel Hoensbroek geweest in limburg? Is ook heel leuk voor kinderen in vakanties hebben ze ook ridderspelen voor kinderen en mogen ze (en de papa's ook ) boogschieten en zo. Oh ja de mama's mogen met de ridders zwaardvechten hahahaha