reacties van anderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door skatjuh87, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ik wil even luchten, een aantal mensen in mijn omgeving weten dat we bezig zijn voor een kleine. Voor alsnog is het niet gelukt ( zijn bijna 10 maanden bezig ) de afgelopen keer had ik echt het idee dat het raak was. Ik had onder andere last van:
    - buikkrampen
    - wittige afscheiding
    - 1 vergrote borst ( ja heel erg raar )
    - uitblijven menstruatie ( bijna 2 weken
    - opgeblazen gevoel
    - rommelende darmen

De testen bleven negatief. Op de 47ste dag ( terwijl ik normaal op 35 zit ) werd ik eindelijk ongesteld. Natuurlijk balen als een stekker. Heb de hele dag gehuild en kon mezelf niet bij een rapen. Ik moest wat mensen op de hoogte brengen omdat ze ervan wisten maar wou dat ik dat niet had gedaan. Heb te horen gekregen dat ik niet zo moeilijk moet doen, dat ik maar in therapie moet gaan en zelfs dat als ik zo door zou gaan dat ik manisch depressief word.
    Alleen maar omdat ik baalde dat ik weer ongesteld was geworden. De angst word steeds groter dat er iets niet goed is en ik zie mezelf over 2 maanden al bij de huisarts zitten.
    Verder gister een vriendin aan de tel. gehad. Gaat ze er nog even lekker inrammen dat in de tijd dat ik bezig ben, zij al 2 keer zwanger is geweest ( 1x miskraam en 1x nu 13 wkn )

Het lijkt wel alsof de mensen om mee heen me nog verder de grond in willen trappen. Is dit ook echt zo of komt het zo op me over.
    Zijn er meer die hier last van hebben ?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Niks van aan trekken, jij ervaart en verwerkt het op je eigen manier.
    Ik heb ook veel pijn en verdriet gehad na al mijn miskramen en dan nog zeggen ze dat je nog jong bent.
    Je moet maar zo denken ik weet wel beter, zelfs met een kindje kunnen ze lekker zeuren op wat je wel niet goed en fout doet.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lieve skatjuh,

ik denk dat er zeker meer meiden zijn die dit hebben meis.

In mijn omgeveving zijn er al een paar meiden van de 2e zwanger terwijl wij nog steeds voor de
    eerste bezig zijn. Wij zijn nu 3 jaar bezig. En ik krijg vaak te horen "aah joh je bent nog jong". Dan denk ik ja ik ben misschien nog jong maar een kinderwens heeft niks met jong of oud zijn te maken, we willen gewoon een kindje.

Meestal krijg ik zulke opmerkingen van mensen die snel zwanger zijn geraakt of nog niet met kinderen bezig zijn.

Ik heb me eigen erboven gezet en als ik nog eens zo'n opmerking krijg dan probeer ik me eigen er niet zoveel van aan te trekken, alhoewel dat soms moeilijk is zeker nu bij mijn endometriose is vastgesteld en het nog wel even zal duren voor we zwanger zijn en blijven.

Meid, lucht lekker je hart en over de mensen die het er voor jou gevoel nog even inwrijven, probeer erboven te staan, ik weet dat het moeilijk is.

Liefs Noesje

4. skatjuh87

dat weet ik ook wel maar ik zou het zo fijn vinden als er iemand in mijn omgeving hetzelfde heeft. nu lijk ik er zo alleen voor te staan. Ik weet wel dat 10 maanden nog weinig is maar ik had nooit verwacht dat het zo lang zou duren. Ik ben nog jong, m`n vriend is nog redelijk jong.
    En dat krijg ik idd ook de hele tijd te horen, je hebt de tijd nog je bent jong. En dan weer iedereen die denkt dat ze artsen zijn. Ze hebben niet door dat ze mij pijn doen met hun verhalen en dat ze me echt niet helpen.

5. skatjuh87

@noesje

3 miskramen gehad, pff dat is wel zwaar. Wanneer ben jij naar een arts toegestapt als ik vragen mag. Hoe lang was je toen al bezig. Ik zou heel graag al willen bellen maar ben bang dat ik weggestuurd ga worden. Op het moment dat ik een jaar bezig ben ga ik trouwen en daarna beginnen de vakanties, dus dan word het moeilijk.

6. ana81

ana81 Nieuw lid

22 mrt 2009
    1
    0
    0
    zorg
    amsterdam
    hallo skatjuh87,
    echt nix van aantrekken hoor.
    wij zijn al 5 jaar bezig voor een eerste kindje,
    krijg ook steeds te horen dat we nog jong zijn.
    aan zulke opmerkingen heb je niets en kunnen soms vervelend over komen als je ff in een dipje zit.
    liefs, ana

7. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik kan er verder weinig aan toe voegen als dat de andere meiden al doen. Je moet proberen er niks van aan te trekken. Van je beste vriendinnen zou je toch verwachten dat ze je begrijpen en steunen, en dat is inderdaad een teleurstelling als dit niet zo is.
    Misschien dat je het in het vervolg beter binnshuis kan houden en de steun alleen bij je vriend kan zoeken. Of misschien je moeder / beste vriendin hiermee vertrouwen.

Kop op en probeer het van je af te zetten. Positief blijven en blijf erin geloven!

Groetjes

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tja sommige mensen zijn inderdaad bot wat dat betreft.
    De volgende keer gewoon alleen met je vriend er over hebben zodat je dit niet nogmaals hoeft mee te maken.

Sterkte meid.

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik herken het wel, ik krijg ook vaak te horen dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn. Maar weet je wie dat zeggen....diegenen die heel snel zwanger zijn geraakt, zij hebben er amper over na kunnen denken of ze waren al zwanger. Ik word daar dus altijd een beetje boos over dat mensen dat zo makkelijk zeggen :x

Ik zou het voortaan gewoon voor je houden, mensen die dit soort dingen zeggen krijgen van mij ook niks meer te horen. Maar ik begrijp ook wel dat je het idee hebt dat je de enige bent die zo lang bezig is, wij zijn nu 13 rondes bezig en ook ik heb het gevoel dat ik de enige ben, ik kan er ook met niemand over praten, alleen hier op het forum ;)

Deel Deze Pagina