Je hoord vaak mensen zeggen : "Je moet er niet zo veel mee bezig zijn, dan gaat het sneller"... Nu vraag ik me af of het wel waar is of dat het degelijk wel invloed heeft. (Als je iets graag wilt, denkje er toch veel aan ) Het kan zijn dat het geestelijk invloed heeft maar aan de andere kant, moeten de "zwemmertjes" het werk doen. Bij mijn eerste zwangerschap (dat eindigde in een MK) was ik er wel redelijk veel mee bezig, maar raakte ook meteen de 1e ronde zwanger. Heeft het invloed.? Wat denken jullie , wat zijn jullie ervaringen.? Xx Tan xX
hoi ik denk dat iedereen die zwanger wil worden er mee bezig is. en wat "te veel" er mee bezig zijn betekent is voor iedereen verschillend. ik ben er erg mee bezig omdat ik het graag wil en ik ook diabetes heb waardoor je er wel aan moet blijven denken. maar ik kan ook aan andere dingen denken en van genieten. af en toe stiekem even op baby sites naar kaartjes, namen en meubeltjes kijken vind ik gewoon "normaal" voor mij betekent "te veel" als het zwanger worden een obsessie zou zijn waardoor je eigelijk niet meer van andere dingen kan genieten. ps: er is trouwens al een topic als deze volgens mij, even met de zoek functie zoeken.
als je iets graag wil ben je er toch altijd mee bezig het helemaal van je afzetten is erg moeilijk dus hoop maar dat dat geen invloed heeft!
Maar hoe zit het dan met stellen die al 3 jaar bijvoorbeeld bezig zijn en het lukt steeds niet. Dan zeggen ze maar van, we blijven maar gezellig met z'n 2tjes en een maand later is ze zwanger?
Geen idee. soms zijn stellen onvruchtbaar door onbekende reden. geen aanwijsbare reden . niks mis met vrouw en man. dus het moet dan toch een keer raak zijn? ik gooi het op toeval. Je eitje gaan niet minder hard groeien en de zaadjes zwemmen niet ineens de andere kant op als je meer mee bezig bent.
Wij zijn EN met vakantie geweest, hadden al een hond en hebben nu ook een puppy. Geen baby hoor. Hoop dat hiermee alle goede adviezen wat vaker stil worden gehouden. Tuurlijk zal het in enkele gevallen goed doen, even ontspannen maar het wordt vaak als de oplossing gezien en dat is dan weer niet zo.
Hoi, Ik denk dat het niet zoveel invloed heeft op het zwanger worden, maar wel op je gemoedstoestand. Ik spreek helaas uit ervaring. Ik ben er namelijk erg mee bezig en het heeft geen positieve invloed op mij. Maar. ik werd van mijn zoontje de tweede ronde zwanger, van mijn miskraam ook en ben nu weer in ronde twee. Het duurde dus beide keren niet lang. Als iemand dé tip heeft om 't los te laten, hoor ik het graag Groetjes! Susanne
hoi hoi, ik moet zeggen, ,medisch gezien is het natuurlijk zo dat het zaadje en het eitje hun best moeten doen. maarrrr. wanneer je gewoon vruchtbaar bent en het lukt dan maar niet zeg maar lijkt het mij toch echt wel een verklaring hoor. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij beide zw. schappen (eerste geeindigd in missed abortion) ik letterlijk die maand niet meer mee bezig was en me dus had gestort op hele andere dingen, ik wel zwanger ben geraakt! daarvoor had ik het ook meerdere keren gehoord over "er teveel mee bezig zijn dan lukt het niet" en dit vond ik ook kul, en had ook zoiets als, tuurlijk de gyn. zeggen ook dat dit niet kan dusss, maar naar mijn mening speelt dit wel degelijk een grote rol. door stress kan het toch ook zomaar zijn dat je ineens later ongesteld word dan anders?! gr saskia
ik denk ook dat het allemaal wat samenhangt. wij waren 14 maanden bezig, totaal wanhopig. Toen zijn we op reis gegaan en een tijdje time-off genomen van het zwanger worden!Ervoor was ik er altijd mee bezig waardoor ik wel wat stress had, tijdens die vakantie er zo weinig mogelijk aan gedacht en nadien zijn we zelfs een puppy gaan kopen. Wat blijkt, ik ben op vakantie zwanger geworden! Ik denk niet dat het 'teveel ermee bezig zijn' is waardoor je niet zwanger raakt, maar de stress en spanningen errond! Blijven hopen en af en toe eens er tussenuit gaan met jullie tweetjes! Groetjes