Heb net ontdekt dat ik zwanger ben... maar weet eigenlijk niet meer met hoeveel weken je de eerste echo krijgt?? Ik moet wel naar de gyne omdat mijn 3 meiden via de keizersnee gekomen zijn...... Thnx alvast
normaal gesproken krijg je de eerste echo tussen de 10-12 weken. ik heb ze eerder gekregen ivm bloedverlies of eerdere mk...
Hier heb ik er eentje gehad op 5 weken, maar dat was omdat ze via mijn cyclus dachten dat ik 8 weken zou zijn. Mijn vorige cyclus was echter 70 dagen, die daarvoor 35, dus wanneer ik nu juist mijn ovulatie heb gehad was een grote gok. Op 5 weken zagen we een vruchtzakje. Volgende echo is nu op 8 weken, is dus eigenlijk de 'eerste' echo.
Bij de verloskundige bij ons ook tussen de 8 en 11 weken. Bij de gyn zodra er hartactie gezien kan worden op 6.3 in Gent.
Ik heb mijn eerste echo met 8 weken gekregen. en as donderdag krijg ik mijn 2e echo met 11 weken en 3 dagen. En alles gaat gewoon zoals het hoort te gaan. waren gewoon de normale echo's
ik krijg morgen mijn eerste echo, heb dan een afspraak bij de vk en die hebben een eigen echo apparaat! gefeliciteerd trouwens!
Normaal gesproken is de termijnecho de eerste, tussen 10 en 13 weken. Maar er zijn steeds meer VK's die de eerste rond de 8 weken al doen, gewoon om te checken alvast. Daarvoor is, zonder medische reden, wel errug vroeg en geeft vaak juist extra onrust, dus dat moet je niet willen... Hier de eerste echo met 6,5 week (teruggezet naar 6wk1dg) gehad, ivm eerdere miskramen, en nu wekelijks opnieuw.
Gefeliciteerd! Hier de eerste echo met 6wk ivm bloedverlies..maar normaliter inderdaad rond 9wk... Mijn nicht die haar 2 dochters ook met de keizersnede zijn gehaald, werd in eerste instantie afgeraden nog zwanger te worden. Maar ze is nu zwanger van de derde en had ook al heel vroeg een echo dacht zelfs bij 7wk, omdat ze dus wilde kijken of het vruchtje wel op de goede plek in de baarmoeder ingenesteld zou zijn...ik weet niet of dat dan standaard is... maar dacht vermeld het even!
Hier is de termijnecho standaard tussen de 10 en 12 weken. Als je eerder een miskraam hebt gehad, dan krijg je met 8 weken een echo.
ik krijg 19-03 mijn eerst echo..7de week! dat heb ik zelf gevraagd ... ik wou zoo graag zo snel mogelijk mijn kindje zien
Hallo allemaal! Aangezien ik nieuw ben hier, ga ik even een ouder bericht oprakelen... Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben en mag in april pas voor het eerst naar de gynae voor een eerste onderzoek/echo. Tegen die tijd zit ik in week 11, wat zo te zien een goed moment is om een eerste keer te kijken naar ons kleine wonder... Wat ik me daarbij toch afvroeg: wij willen tijdens die eerste raadpleging zeker bijkomende tests doen om te checken of alles wel in orde is, of er niets mis is met het kindje, of er geen kans op Down is... (hoop dat ik niemand tegen de borst stoot nu) Uiteraard hopen wij dat alles ok is en vlot gaan, maar moest dat niet het geval zijn, overwegen wij om deze zwangerschap stop te zetten. Kan iemand mij zeggen of dat nog mogelijk is als je al in week 11 zit? Alvast bedankt!
Welkom Calypso, ik ben hier ook redelijk nieuw. Gefeliciteerd! Volgens mij kan je chromosoomafwijkingen pas rond 20 weken testen. Zo vroeg in de zwangerschap kan je volgens mij alleen de plaatsing in de baarmoeder gezien worden en het hartje zien kloppen. Vraag het anders even aan de experts van het forum, ergens onderaan bij alle forumonderwerpen. Succes!
Hier ook de eerste echo met 8 weken...Is gebruikelijk in België.En wij worden iedere maand opnieuw opgevogd. Dus... 8 weken, 12 weken, 16 weken, 20 weken,...enzovoort
eerste echo al met 6 weken, gyn wou kijken of alles goed zat en hoever ik zou zijn. 2e echo met 10 weken en 3e met 15 weken. niet omdat er iets mis is maar mijn gyn maakt graag echo's, ik maak daar geen probleem van