Hallo dames, Even m'n gevoel kwijt Ik ben sinds januari gestopt met de pil en nu duimen we voor een tweede wondertje. In mijn vriendinnnengroepje zijn nu ook een aantal meiden gestopt met de pil voor hun eerste kindje. Ik vind het helemaal leuk om straks het 'mama-zijn' met hen te kunnen delen en hoop dat het snel raak mag zijn bij hen. Ik mis alleen het enthousiasme naar mij toe -omdat ik al een kindje heb (Zoë is nu 2) lijkt het wel-??. Geen succes wensen bijvoorbeeld (wel naar de andere meiden toe) of intresse mbt NOD. Voel me er soms best rot over. Iemand ervaring hiermee? Moet ik mijn gevoel aangeven, of maak ik me druk om niks?
tja het is niet leuk en voelt onerlijk maar inderdaad hoor je dat vaker 1e kindje is speciaal voor veel mensen 2e kindje lijkt meer gewoon als je niet voor een 2e gaat zijn ook veel mensen verbaast alsof het allemaal heel normaal is om te doen ik zou zeker je vriendinnen wand tenslotte ben je dat niet voorniets vertellen dat je er best verdrietig van bent en dat je iets meer intresse zou waarderen.
hier was ook een stuk minder aandacht voor de tweede, volgens mij hoor je dat (helaas) wel vaak... hebben ook een stuk minder kraamvisite gehad en dat vond ik zelf dan wel weer fijn haha ik zou het wel naar ze uitspreken dat je daar teleur gesteld over bent!
Ik zou het ook zeggen tegen vriendinnen. Daar zijn vriendinnen voor! Je moet eerlijk tegen ze zijn. Zeg ze dat je begrijpt dat het specialer is als je voor je eerste kindje gaat, maar geef ook aan dat het ook heel spannend is als je voor een tweede of derde kindje gaat! Jouw dochter gaat een zusje of broertje krijgen! Dát is ook reuzespannend
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het er eens met ze over hebben, misschien zijn ze er zich inderdaad niet van bewust hoe speciaal een tweede keer weer is. En Surf, goede tip om daar de positieve kant van in te zien: wrs minderkraamvisite!