Wat betekent kerst voor jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Heel hard werken net voor die tijd en de week erna, ben bakker dus ja....Ben blij als al die dagen dan weer voorbij zijn. Kerst = wel lekker vrij dus 2 dagen uitslapen, en s'middags bij de fam langs

2. Female

Female Niet meer actief

Een dubbel gevoel omdat mijn man beide dagen heeeel veel uren moet werken, maar aan de andere kant vind ik kerst heerlijk. Ga dan naar familie en vind het super gezellig, al die versieringen, straks weer een kerstboom in huis slepen, de eerste liedjes weer op de radio.... Echt leuk, zeker nu ik kinderen heb en ze steeds ouder worden, wordt er alleen maar nóg leuker op :)

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    kerst betekent voor mij een moeilijke periode....mijn broertje is met oud en nieuw 2000 overleden en elk jaar mis je iemand aan tafel.
    Onze traditie is om naar mn broertje zn graf toe te gaan en gewoon even bij hem te zijn. kaarsje aan doen.
    Pijn is wel minder maar het verdriet blijft elk jaar terug komen en dit jaar is het zelf 10 jaar geleden.
    Voor de rest is het gewoon tijd om nieuwe tradities te gaan maken! Met ons eigen gezinnetje!

4. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    kerst is voor mij gezelligheid, knus, lekker eten, films kijken.
    ik was altijd alle 2 de kerstdagen thuis bij mijn moeder. ik heb geen broers of zussen en mijn vader is 11 jaar geleden overleden, dus ik wilde mijn moeder nooit alleen laten. altijd op 1ste kerstdag rond 4 uur cadeautjes doen met me moeder...daar doen we best wel veel aan. dan om 6 uur mijn neef en zijn vrouw aan de deur en dan om een uurtje of half 8 fonduen EN gourmetten ( als ik een vriend had was die er ook bij natuurlijk).
    2de kerstdag weer fonduen en gourmetten met moeders en een vriendin ofzo van me.
    dit jaar is t voor t eerst anders. 1ste kerstdag met moeders
    cadeautjes en gourmetten en fonduen. 2de kerstdag naar me schoonouders in roosendaal. eerst naar me schoonmoeder en dan naar me schoonvader en daar dan mee uit eten met de familie.
    ik moet zeggen dat ik t best moeilijk vind om mn moeder alleen te laten, ook al vind t me moeder dat helemaal niet erg. ze vind t wel lekker rustig zegt ze...hoeft ze zich niet 2 dagen uit te sloven..haha das waar natuurlijk. maar om na bijna 30 jaar t ineens anders te doen is erg moeilijk voor mij.
    maar al met al is kerst geweldig en dat gaat t dit jaar ook gewoon worden.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

he wat leuk bakker!!:D is het niet bakkeres ofzo??;) of bakkerin!

wel een leuk beroep lijkt me

6. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat naar:( Ik ken het, mijn man zijn tante is na een heel zwaar ziekbed van precies een maand op Valentijnsdag 1994 overleden. Sinds die tijd heeft mijn man het niet zo op valentijnsdag dus we doen aar ook niet zoveel aan. Mijn man zijn oom gaat altijd op die dag naar haar graf en verzorgd het dan. Mijn man is nog nooit bij het graf geweest, dat vind ie te moeilijk.

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Het fijnste aan kerst vind ik het versieren en natuurlijk als de kinderen hun cadeautjes openmaken en dan die gezichtjes...zo schattig...alsof ze het mooiste cadeau van de hele wereld krijgen.

Eten zijn wij hier niet zo uitgebreid mee...we eten wel bij familie maar het is niet dat we aan de kalkoen zitten ofzo;)

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kerst is voor mij de geboorte van Jezus. Wij gaan op kerstavond naar de kerk, er is dan een kerstdienst met een bandje en een koor, toneel etc. heel erg mooi.

Verder gezellig samen zijn met de familie, we gaan de ene dag naar mijn ouders waar mijn moeder lekker kookt. En de andere dag naar schoonouders waar schoonouders koken of we gaan uit eten. 's ochtends slapen mijn man en ik uit en daarna brunchen we uitgebreid samen.

De afgelopen jaren zit er voor ons ook een zwart randje om de feestdagen helaas. We wachten al bijna drie jaar op een kindje en tijdens de feestdagen wordt dat gemis toch extra benadrukt.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik probeer nog echt mijn draai te vinden in de kerst.
    Vroeger betekende het altijd heeel veel ruzie en verdriet en dan hoorde daar ook het eten bij om ons kinderen te troosten.
    Kerst betekende eenzaamheid voor me.

Mijn man komt een wat 'normalere' gezin die dus echt veel om de kerstsfeer geven. Voor hem betekent het dus heel veel.
    Het was voor mij dan ook enorm wennen om bij hun kerst te vieren. Zat echt te wachten op de ruzie ;)

Ik probeer om nu onze eigen ritueeltjes en dat soort dingen te creeeren met kerst.
    Wat ik zeker wil vermijden is ruzie. Maar dat is altijd he,... dan doe ik teveel mijn best en wat komt er dan.: ruzie :(

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Kerst is voor mij in de eerste plaats een feest rondom de geboorte van Jezus.
    We gaan op 1e kerstdag na een uitgebreid ontbijt altijd naar de kerk en daarna ben ik echt helemaal in de kerststemming.
    Verder lekker knus en huiselijk, kaarsjes aan, lekkere dingetjes op tafel en tijd doorbrengen met je familie.
    Tweede kerstdag doen we meestal wat actiever, bijv. een lekkere boswandeling ofzo, want van al dat binnenzitten word je toch een beetje lamlendig.

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Een hoop gestress, vermoeidheid en verplichtingen. Ik vind de dagen voor kerst altijd heel erg leuk! Dan geniet ik wel van de sfeer, alle verlichting buiten en van het saamhorigheidsgevoel tijdens Serious Request. Ben groot fan van het Glazen Huis!

Maar kerst zelf, nee. Verplichte kost. Alhoewel ik het dan ook altijd weer deprimerend vond als ik moest werken met kerst. Ik ben wel graag bij mijn familie. Schoonfamilie boeit me niet. Doe ik voor mijn vriend.

12. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben zelfs nu al bezig met cadeautjes verzamelen voor iedereen, zodat ik niet ga lopen stressen vlak van te voren. erg eigenlijk...die andere vent met die baard is er nog geeneens haha :p

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tis altijd mijn favourite time of the year.....de kerstliedjes......lekker eten, gezellig bij familie...cadeautjes, de boom...owwww ik kan niet wachten!

Mja, ik zit in de lente altijd al te zeiken: is het al bijna kerst? :) :D

14. melloncollie

Wow echte kerstfreak dus!
    Ik zit in de herfst al weer te mauwen: hoe lang nog tot de zomer? :( Dus ik heb dat gevoel omgekeerd.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    uhm ja, iedereen word ook helemaal gek van me.....
    Als de sint weg is, lees: 6 dec dan gaat de boom op en in januari in de 1e week weg, met pijn in het hart hoor :p
    *ik zit nu ook al op youtube kerstnummers te kijken* :) :D

16. melloncollie

Omg wham!

Bij mij is het traditie om elk jaar wanneer ik dat nummer weer voor het eerst hoor, te blijven gillen net zolang totdat het nummer voorbij is.
    Daarentegen, heb ik een fairly sappy kerstcd van Hanson die ik met alle genoegen draai. Ook in de zomer.

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    *whoehahaha*

maaruh...Hanson??? You've got to be kidding me ;) :$

18. melloncollie

Yeah, die hard fan hoor. De start van mijn eigen muzikale carrière zo gezegd. ;) Werd direct keihard geveld door het drumvirus!

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Haha ah nou ja, ben je ergens toch nog net zo gek als moi :p

Deel Deze Pagina