Ik zou zeggen ' erachter'. De vis wordt immers opgegeten door de haai. Uiteraard kan de vis de haai ook opeten
OMG lekker droog Eefke!! hahahah Ik vind die visjes leuk met zo'n haai erachter vind dat zo humor.. maar okay niet erg respectvol naar het geloof toe natuurlijk hihi
Mijn vriend heeft als kleuter ook ooit aan zijn buurman gevraagd of hij lid was van de visclub (hij had ook zo'n visje op z'n auto )
Ja, zo'n Christelijk symbool, ik heb er eens op t.v. iets over gezien waar dat teken vandaan kwam. Had iets met 2 rondjes te maken die aan de bovenkant door elkaar liepen, dat stond voor hemel en aarde, als je de rest van die 2 rondjes weglaat, blijft dat visje over.
Grappig genoeg kan ik me die dingen van vroeger nog levendig voor de geest halen. Wist dus écht niet waar ze voor stonden. Ben dus duidelijk aan de dans ontsnapt want ik had dus rustig jarenlang met zo'n vis op mijn auto rondgereden hoor... (en me intussen maar afvragen waarom er steeds van die vrome types naar me liepen te zwaaien met hun bijbels)... Hierbij wil ik TS dus hartelijk bedanken. Als ik ooit een auto koop met een visje erop gaat eerst de Kárcher er overheen...
Haha, oh mooi Ik heb het ook heel lang niet geweten.. Ik dacht alleen maar "goh, leuk zo'n visdingetje op je auto", met het idee dat die mensen gewoon heel erg graag gingen vissen...
Haha van god los , nee maar je hebt hier meer rooms katholiek, moslim e.d. dit soort visjes zie je meer in bepaalde gebieden in nl..
Hihi, wat een leuke reacties allemaal. Ik ben opgevoed met visjes, vind ze dus heel normaal. Vroeger plakte ik visjes op mijn schoolboeken en agenda's en zo. Nu ben ik niet meer zo'n visjes fan..