misselijk , overgeven, ook vitamines en foliumzuur blijven er niet in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peekaboo, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

#1 peekaboo, 30 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2011
    hoi dames
    zoals de tittel al zegt ben ik ontzettend misselijk vind het op zich niet erg hoor . wat er in de plaats komt is het allemaal waard maar het overgeven maak ik me zorgen om .
    ik moet extra vitamines en uiteraard ook foliumzuur slikken maar die kots ik meteen uit .!
    soms geef ik maar 3 a 4 keer per dag over soms van alles wat ik eet drink of ruik :(
    medicatie tegen overgeven kots ik ook meteen uit;)
    wat kan ik nu het beste doen ?
    bellen naar men gyn morgen of wat ??
    misschien ook handig om weten toen ik zwanger was van men meid heb ik tot 23weken niets binne gehouden maar de gyn die ik toen had vond het zelfs niet erg dat ik al 10 kilo was afgevallen want had volgens haar reserves genoeg (was al dik genoeg met men 70 kg en 1m67 voor de zwangerschap) zij deed er niets aan dus daarom dat ik het niet goed meer weet

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bespreek het toch met je gyn.
    In het ergste geval kunnen ze ook extra vitamines via injectie toedienen.
    Sterkte!

3. peekaboo

ok ik bel morgen de gyn ! want zo is het ook niet leuk he dta ik me zorgen maak :)

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb het ook gehad en kreeg emesafene zetpillen van de gynaecoloog. Die kun je niet uitkotsen:) en het is veel beter voor je maag! Die hebben me in het begin heel goed geholpen. Ik zou niet te lang meer wachten met bellen want anders droog je uit en bestaat er kans dat je wordt opgenomen met uitdrogingsverschijnselen.
    Sterkte er mee...

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik had het ook, en nam na het overgeven vaak onmiddellijk een nieuwe vitaminepil in, er zat meestal toch wel een paar uur tussen de overgeefsessies, dus op die manier had ik die alvast binnen.

6. peekaboo

heb ik ook geprobeerd dus ;) vitamines zijn net binnen of komen er al uit elke keer opnieuw hier zit er soms maar 10 min tussen de overgeef sessies

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb ook alles uitgekotst wat ik innam, zelfs sondevoeding gehad maar als ik de vitaminepil innam met water vlak voordat ik ging slapen en dan een grote glas water erbij dan ging het goed

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Het belangrijkste is dat je wel wat binnen houdt, anders droog je natuurlijk uit, dus hou dat goed in de gaten.

Dat afvallen vinden ze indd niet erg, ik val ook weer af en dat was niet erg zeiden ze.. aangezien de baby wel goed groeit. En geen vitamines en foliumzuuur is jammer maar als het er niet in blijft blijft het er niet in.

Erg vervelend.. sterkte ermee!

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Vanaf mijn zes week tot aan mijn 14e heb ik alleen maar overgegeven. Ik hield niks meer binnen en moeite nog mijn drinken. Uiteindelijk ben ik 6 kilo afgevallen. Het allerbelangrijkste was dat ik toch probeerde tomatensap, limonade en andere belangrijke sappen te drinken. Ook al spuug je de helft er uit, je lichaam houdt toch iets binnen. De verloskunde had uiteindelijk mijn urine en bloed nagekeken en doordat ik zoveel dronk was ik niet aan het uitdrogen en gaat het goed met het kindje.

Probeer tomatensap en bouillon te drinken.

10. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
  11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind de houding van je gyn bij je vorige zwangerschap wel erg laconiek! Het gaat niet alleen om het afvallen (al vind ik 10 kg zeker niet iets waar je zo luchtig over mag doen, dat is best wel veel!) maar ook om het uitdrogen en imbalans in electrolyten die je door het overgeven kunt krijgen. Dat moet je gyn in de gaten houden.
    Ik zou idd zeker om de zetpil variant vragen van een medicijn tegen misselijkheid, weet niet wat je nu krijgt maar je zou primperan kunnen vragen.

Wat het allerbelangrijkste is, is niet die vitamines maar of je genoeg vocht binnen krijgt. Heb je het idee dat dat nog goed gaat?

Voor vitamines is er nu voor zwangeren ook een spray op de markt. Die spuit je aan de binnenkant van je wang en wordt opgenomen in je bloed. Kun je dus niet uitkotsen :) Misschien is dat een idee? Je kunt hier kijken daarvoor: Zwangerschapsvitamine in vloeibare vorm: VitaNatal Multi

Anyway, zeker bespreken met je gyn! Hoop dat ze iets voor je kunnen doen!!

12. peekaboo

heb het besproken met de gyn , heb nu nieuwe vitamines gekregen en hij heeft uitgelegd wat ik het beste kan doen enzo
    en nu geef ik ook niet meer zo vaak over dus het helpt !

Deel Deze Pagina