Hallo, Ik beval zelf in Duitsland maar daarna moeten we het zo snel mogelijk in laten schrijven in Nederland, omdat we zelf ook staan ingeschreven in NL en het is 2 en een half uur rijden. Maar mijn vraag is als ze zo jong zijn al 2 en een half uur in de auto kunnen? En we verblijven daar dan weer 2 dagen bij mijn schoonvader is dat mogelijk als ze zo jong zijn en ook i.v.m de inentingen? Ik moet alleen morgen nog even de gemeente bellen om te vragen na hoelange tijd we de baby moeten laten inschrijven. Ze zeiden zo snel mogelijk, maar we moesten ook een reisdocument aanvragen in Duitsland bij de Nederlandse ambassade anders kan de baby de grens niet over. Maar daar gaat natuurlijk ook weer tijd overheen. Kan dit wel allemaal als de baby nog zo klein is? Is het niet teveel? Mvg, Natas
hoi Natasja, wat moet dat moet, maar als het niet nodig is zou ik het zeker niet doen. Het is beter om zo'n jonge baby niet zo lang in een maxicosi te laten zitten. Vraag nog een sheel goed na wat je precie snodig hebt voor papieren en wanneer je je kindje moet inschrijven in Nederland. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo snel moet, waarschijnlijk heb je best 3 maanden de tijd. En als het wel moet is het maar de vraag of jij en je kindje daarbij moeten zijn, of dat de papieren en paspooreten ook voldoend ezijn, plus geboortebewijs van de baby. Dus ik denk dat het helemaal niet nodig is om zo snel al zo'n reis te maken. Niet alleen voor de baby, maar voor jouzelf is dat ook helemaal niet prettig in je kraamtijd. Mirjam