wat betrouwbaarder...ovutesten of tempen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Giggle, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    e titel zegt het al...wat is betrouwbaarder??!
    en als FF je ei aangeeft is het dan zo dat je ei ook zeker altijd gesprongen is...?
    of iig dat wanneer je een duidelijke temp stijging hebt?

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, maar ben voor follikelecho's in het ziekenhuis geweest steeds. Als alternatief daarvoor adviseerde mijn fertilititeitsarts wel ovulatietesten (voor mensen die niet zo vaak naar het ziekenhuis konden komen). Temperaturen was volgens haar achterhaald vanwege ovulatietesten. Ik heb van mijn huisarts wel moeten temperaturen, maar daar was geen duidelijke stijging en daling te zien, terwijl ik wel gewoon ovuleerde.

Dus ik ga voor ovulatietesten:)

groetjes Patricia

3. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Ovulatietesten zijn betrouwbaarder, maar kosten geld. Temperaturen is gratis, maar minder betrouwbaar.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik doe gewoon beide 😀

5. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb altijd beide gedaan, daardoor had ik na een aantal maanden wel een goed beeld. Ik vond het wel lastig om de meest betrouwbare ovulatie test te vinden. Het tempen vond ik prettig omdat ik daaraan al kon zien dat m'n menstruatie er aan kwam waardoor ik daar vast aan kon wennen.

Eenmaal in het ziekenhuis werd er gezegd dat ik hier per direct mee moest stoppen omdat ze vond dat het temperaturen te intensief is voor jezelf en de ovulatietesten zonde van het geld, kon ik beter aan leuke dingen besteden zei ze. Dit had dan ook wel te maken met het traject wat ik in zou gaan.

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik deed ook beide :) en eerste ronde meteen raak :)

7. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Je temp stijgt pas na je eisprong, terwijl met ovutesten je het op voorhand weet.

Deel Deze Pagina