Peuter welke schoenen aan met dit weer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Meestal doe ik dl van 2,5 (oude)sneakers aan naar peuterschool, omdat die het beste zitten.
    Nieuwe sandalen lijken nog iets te ruim; kleine teentje blijft steeds achter zo'n bandje haken en ze is er 2x mee gestruikeld.

Vl zegt: morgen sandalen aan met sokken er in.
    Ik neig naar toch die sneakers.
    Wat dragen jullie peuters morgen?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Ik denk haat teva's of haar Tom's.

Maar weet je vriend niet dat sokken in sandalen verboden zijn?! ;)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, als je geen andere optie hebt: de sneakers.

dochter hier doet haar ballerina's aan. Oudste of haar ballerina's of haar birkenstock achtige slippers.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.688
    1.862
    113
    Nee geen sandalen met sokken!
    Geen gezicht en toen ik het nog voor het kiezen had kwamen ze daar ook niet het huis mee uit. Hier een eigenwijze kleuter die dus wel op Sandalen met sokken. Tja het is maar zo, dochter doet het niet meer.

Hier dus sandalen zonder sokken, naar ze passen ook gewoon goed.
    Ik zou kiezen voor de sneakers.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Beide kinderen lopen hier de laatste dagen op Teva's. Thuis nog wel eens flipflops.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dochter heeft aparte schoenen voor naar het KDV, omdat ze daar meer dan de helft van de week is (4 dagen/week) en daar heel veel buiten speelt.

Voor thuis heeft ze mooie nette sandaaltjes en mooie sneakers. Voor naar het KDV heeft ze een paar leren Scapino schoenen en van die lelijke neppe crocjes. Ik vind ze zelf verschrikkelijk, maar sokken in sandalen nog wat erger. ;) En ik wil wel dat haar sandalen water/modder/zand bestendig zijn, dus ik zou van die goedkope crocjes erbij scoren en alleen aandoen bij lelijke aangelegenheden :D.

Voor morgen, ach, kan allebei. Het is het PSZ, who cares zegmaar denk ik dan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier gaat tie morgen op zn teva's, maar wat je ook doet...geen sokken in sandalen!

8. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter gaat gewoon lekker in dr sandaaltjes.
    Als ze echt te ruim zijn zou ik voor sneakers gaan

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Doen wat het lekkerste zit lijkt mij. En als dat sandalen met sokken zijn, so be it. Mijn kinderen zijn zo ontzettend leuk dat niemand die sokken opmerkt ;) Ik zou ze niet nu al lastig vallen met schoonheidsidealen.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hahahaha :) Sokken in sandalen mag, volgens onze (hele hippe) kinderschoenenwinkel (ik ga ook voor comfort hoor). Maar ze zei net dat ze pijn doen. Dus het worden de sneakers. Bedankt! (gelukkig moet ik haar ophalen tegen de tijd dat het echt warm is; nieuwe sandalen komen dinsdag binnen).

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier beiden Kipling sandalen.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Ik denk morgen haar ballerina's. Ze zit net op school en morgen voor de eerste keer gym, dan is klitteband wel even handig. En daarnaast net ballerinasokjes niet te warm en niet te koud. Morgenochtend is het namelijk nog wel een beetje fris gok ik. En omdat ik haar om 12 uur weer ophaal moet het te doen zijn. Tot smiddags had ik misschien voor haar sandalen gekozen.
    De jongste (1,5) stond er vanmorgen op om zijn dichte schoentjes aan te krijgen.... Nou oke dan. Maar later op de dag heb ik hem toch in zijn sandaaltjes weten te krijgen. En zodra het kan lekker op blote voetjes.

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Als het heel warm is zoals vandaag dan zou ( morgen is geen crèche dag voor ons)ze dr slippers ( birckenstocks) aan krijgen. In jouw geval als die niet passen dan dr sneakers. Mijn dochter heeft van die freerunners en daar gaat ze vaak met blote voeten in. Weet niet of dat bij die jullie ook kan.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als dat je keus is zeg ik ook de sneakers. Zoontje zou ook zo sokken in z'n sandalen aan doen maar ik heb m'n grenzen hoor :D

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou zoon laten bepalen. Sneakers zijn z'n favoriet en die draagt hij zelfs nog graag met 30 graden.
    Maar ik zou mij geen seconde druk maken over sokken in sandalen. Met die belachelijke modedingetjes ga ik mijn peuter nog niet vermoeien. Het maakt een peuter toch niet uit ;) En ik hoop dat als hij ouder is het zich er ook niks van aan trekt ;)

16. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.971
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje draagt naar de psz voor die twee uurtjes een paar lage sneaker-achtige schoenen. Hij heeft ook een paar sandalen van Jack Wolfskin (lijken een beetje op Teva's), als het echt heel heet wordt kan hij die ook aan al ben ik dan een beetje bang voor geschaafde tenen etc.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.692
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier loopt de jongste al dagen achter elkaar op haar sandaaltjes.
    Je ziet de afdruk zelfs al staan.
    Als ze nog te groot zijn bij je dochter zou ik haar gympies aantrekken want ze kunnen lelijk vallen met te grote schoenen.
    Inderdaad even goed passende sandalen kopen.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.692
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    o ja en sokken met sandalen bij een peuter lekker boeiend zou ik zeggen.
    Hebben ze hier ook weleens aan gehad als het weleens wat kouder was en we nog geen andere schoenen hadden.
    Ik heb gelukkig een te gevuld en leuk leven om me daar ook maar enigszins druk over te maken en ook niet bij een ander.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het boeit mij ook niet echt, liever sokken dan blaren.

Vannacht werd ze trouwesn ziek, vanochtend 39 nogwat dus ze zit helaas al de hele dag thuis (met regenlaarzen aan :D )

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik wist niet dat dat bij kleuters nu ook al een ding was.. Hier is dochter al meermaals met sokken in sandalen geweest. Who cares?

Deel Deze Pagina