Hoi allemaal, sorry dat ik zoveel topics open, maar het is allemaal zo nieuw voor mij (ons!) dat ik toch wel met een hoop vragen zit Al vanaf de geboorte is ons mannetje heel tevreden en rustig. Heel even begon hij veel meer te huilen een weekje en voelde ik me wat radeloos, maar bij het cb hebben ze me wat uitleg gegeven over dat baby's vaak 's avonds kortere tijd tussen de flesjes laten zitten en het bleek dus dat hij gewoon huilde omdat hij alweer honger had, terwijl ik dacht dat dit het niet kon zijn en dus op zoek was naar andere oplossingen . Maargoed. Sindsdien dus weer een heel tevreden mannetje teruggekregen die vooral overdag ontzettend tevreden en stil is . Maar . Hij slaapt dan heel vaak niet!! Ik leg hem in zijn bedje of soms in de kinderwagen en vervolgens is het vrij stil, maar hoor ik aan zijn ademhaling dat hij niet slaapt. Hij ligt dan gewoon rustig rond te kijken, heel afentoe hoor je hem ooooohhhhw zeggen, maar verder is ie dan stil! Ik vind dit zó apart! Ik hoor van iedereen om me heen dat hun kindjes heel veel huilen, maar ons mannetje huilt echt heel weinig. Je hoort mij niet klagen uiteraard, maar ik vraag me wel af of ik me geen zorgen moet maken?? Hij kan trouwens wel geluid maken hoor, als ie honger heeft en niet snel genoeg zijn flesje krijgt naar zijn in, dan kan hij een flinke keel opzetten en ook flink rood aanlopen. Maar anders dan om honger en vermoeidheid hoor je hem eigenlijk niet . Ik maak me dan ook wel zorgen of ik hem wel genoeg aandacht geef. Ik vergeet (uiteraard) nooit dat hij er is, maar ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet als ie tevreden wakker ligt . Als ik druk tegen hem ga praten op zo'n moment dan gaat ie vaak juist wél huilen, en dat is ook weer niet mijn bedoeling... Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken of er gewoon alleen maar van genieten?? En wat zouden jullie doen als hij wakker ligt maar geen aandacht vraagt? Gewoon laten liggen of toch wel aandacht geven??
Heeeel herkenbaar. Geen zorgen maken meid. Lekker van genieten. Onze zoon was ook altijd heel erg tevreden en huilde nooit. Nu nog steeds niet trouwens. Maar als hij dan een tijd in zn wipper of box lag zonder boe of bah te zeggen vind ik het op de 1 of andere manier zielig. Slaat natuurlijk nergens op want als ze huilen dan zijn ze zielig. Hij vermaakt zichzelf gewoon prima. Dus geen zorgen maken hoor!!
mijn zoontje van 14 maanden doet dit nu nog hoor! denk ik jeeejj jij slaapt lang, ga ik stiekum kijken ligt of zit ie gewoon rechtop in bed, wakker te zijn haha zullen ze toch wel nodig hebben die rust, als ik zelf wakker word spring ik ook niet meteen mn bed uit
Hier nog zo'n mannetje. Heeft net lang in de box gelegen, tussendoor in slaap gevallen en daarna weer wakker en dan heeft hij het reuze naar zijn zin. Ligt te kraaien van pret. Hij vermaakt zich ook prima. Merk dat hij dat soms ook lekkerder vindt dan de hele tijd op schoot zitten en aandacht krijgen. Als hij hooguit kwartiertje huilt op een dag is het veel. Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen.
Dat was hier ook in het begin! Van genieten inderdaad! De meneer hier wenst op dit moment ogenblikkelijk continu vermaakt te worden, whahahaha.
Als hij lekker rustig ligt te kijken, is dat prima hoor! Misschien dat het voor jezelf helpt om bijvoorbeeld na een voeding even samen met hem te spelen en knuffelen en 'm daarna lekker neerleggen? Dan geef je 'm dus lekker even aandacht en weet je zeker dat hij niets te kort komt!
Mijn zoontje is nu 18 maanden is ook zo geweest en nog steeds. Huilt enkel als hij echt pijn heeft. SLaapt wanneer hij slapen moet. Geniet er van!
ik bekijk het altijd van de andere kant, zelf hoef ik ook niet de hele dag aandacht van iemand anders, wil ook wel eens rustig op de bank zitten ofzo... en er iets toch niets fijner dan een kind dat zichzelf kan vermaken? als ie hele dag bij jou op de arm zou willen zou je ook mooi gek worden op den duur. hier vermaakt mn mannetje zich nu door alle kussens van de bank op de grond te gooien en erover heen proberen te lopen hij heeft er lol in zulle we maar denken