Wat bezielt sommige hondenbezitters?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elines, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook hondenpoep bij school.. Op de stoep en op het speelveld waar duidelijk een bord staat dat honden daar niet mogen poepen.. Stelletje tokkies!
    En idd, kattenschijt is minstens zo erg.. Vieze zachte drollen in je tuin.. bleeeeh!
    Oud-buren van ons hadden op een gegeven moment de kattenbak uit de bijkeuken gehaald 'want het stonk zo'.. Met als gevolg dat de kat in onze tuin scheet. Lekker dan!! Heb vriendelijk verzocht of ze de kattenbak weer in gebruik wilden nemen of de kat binnenhouden want dat het toch wel vervelend is als je kind onder de kattenschijt weer in huis komt.. Nou, ze begreep niet waar ik zo moeilijk over deed.. Katten doen hun behoefte nou eenmaal buiten.. Ja, maar niet in eigen tuin! Sjongejonge..;) Gelukkig inmiddels verhuisd:D

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik snap er ook weinig van en kan me er soms flink over opwinden. Vind het zo asociaal, kan er soms met mijn verstand niet bij.

Los van alle poep op de stoep (recht voor de deur bijvoorbeeld :x), heb ik ook meerdere keren meegemaakt dat er recht onder de glijbaan in de speeltuin een flinke drol ligt. Zelfs 1 keer 'live' zien gebeuren van een afstandje :$, eigenaar staat rustig te wachten tot hond klaar is en loopt dan gewoon door...

Ook niet-aanlijnen is een grote ergernis, ik heb 2 kinderen die bang zijn voor loslopende honden. Heb 1 keer meegemaakt dat mijn kinderen in de speeltuin aan het spelen waren en een loslopende (wat niet mag in de wijk) hond (die niet in speeltuin mag komen, staan zelfs verbodsbordjes) enthousiast kwam aanrennen, terwijl baasje vele meters verderop staat te kletsen. Mijn kinderen helemaal in paniek, beginnen te krijsen en ik schreeuw naar eigenaar, hysterische peuter aan ieder been geklemd (hond springt en dartelt om ons heen en heeft zijn neus al in gezicht van kinderen geduwd) dat hij zijn hond bij zich moet roepen. Roept die man terug: "Ach, maar hij doet niets hoor!" en gaat door met zijn gesprek... :$

Maar goed :), zo kan ik nog wel 10 voorbeelden opnoemen...

3. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn dochter is een keer 'aangevallen' door een enthousiaste hond, die losliep. Weet niet hoe dat zit maar het was op het strand en daar mogen honden voor zover ik weet eigenlijk niet loslopen. Dochter was er niet van gediend, best bang voor dieren... Maar ja, toen ik aan de betreffende hondenuitlater vroeg of ze haar hond even terug wilde roepen was het gewoon (o zo ontzettend aardig) "nee!" en "je leert je kind maar om niet bang te zijn!"
    Snap echt niet waar dit soort dingen op slaan. Het is echt niet zo dat ik mijn kind een angst aanpraat. Ik heb zelf bepaalde angsten, weet hoe moeilijk en vervelend dat is... Dan ga ik echt niet bewust een angst aanpraten bij een kind. Sowieso kon ik zeggen dat het niet eng is, maar dat lostte voor dat moment niks op. Maargoed, van andermans kinderen/spullen e.d. blijf je gewoon vanaf als ze dat niet willen. Als ik niet aangeraakt wil worden door een hond dan dien je dat te respecteren, of ik nou bang ben of dat het vanwege smetvrees of allergie is, dat doet er dan toch niet toe?

Daarbij is het volgens mij gewoon normaal voor een 2/3-jarig kind om het vervelend te vinden als je wordt besprongen door een beest dat net zo groot is als jezelf. Maargoed, dat was hópelijk nogal een uitzondering, deze asociale mevrouw.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Maar ontopic... Toen ik bij mijn moeder woonde die tot voor kort nog een hondje had, namen we inderdaad altijd hondenzakjes mee. We hadden wel een buurvrouw met smetvrees die ons verbood om langs haar huis te lopen (eigenlijk niet van haar trouwens dat huis, maar van de woningbouw) met hond. Deden we dat toch dan begon ze te trillen met haar handen en dreigde de politie te bellen. Maar daar gingen we niet in mee hoor, hondje had op die plek trouwens ook nooit gepoept/geplast.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb ook een hekel aan loslopende honden. En als er poep aan je kinderwagen zit lijkt me echt goor en vervelend. Net als de kinderschoentjes.

Ik heb dan wel die zakjes aan de riem, maar onze hond heeft het vervelende aanwennen dat hij standaard in onze tuin poept. :)
    Ik ruim het wel op hoor. En het maakt ook niet uit hoeveel ik ermee loop.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ik ben ook een hondenbezitter, maar mijn honden doen het altijd netjes in het gras op plekken waar het voor bestemd is. Ik irriteer me ook echt mateloos nu ik met de kinderwagen loop dat mensen hun honden gewoon laten poepen op de stoep. Bah

7. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Sorry hoor, maar ik vind wel dat er soms een beetje overdreven gereageerd wordt. Het zijn geen schijthonden want die doen alleen maar wat hun is aangeleerd. Helaas haalt mijn hond het soms niet naar de poepplaats en doet hij dit eerder. Hij poept of plast niet op straat en zeker niet bij mensen in de tuin. Ik vind het ook vervelend als honden hun behoefte doen tegen hegjes van mensen maar het is aan het baasje de hond er vandaan te trekken. Als een hond het eenmaal gedaan heeft, is het heerlijk voor andere honden. Ook ben ik het eens dat honden aangelijnd moeten zijn, mits je weet dat je hond netjes bij je blijft. Er zijn nou eenmaal mensen bang voor honden. Maar nogmaals, de honden kunnen er niks aan doen. Mensen kopen honden en die moeten hun behoefte doen. Hier in de straat is nergens een prullenbak te bekennen waardoor ik lang met een poepzakje loop. Dat vind ik niet fris en ja dan vraag ik me af waarom ik hondenbelasting betaal...

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    overigens vind ik het onzin dat honden altijd aangelijnd zouden moeten zijn, als ik mijn honden los heb op plaatsen waar dat mag, hebben de mensen die er last van hebben pech sorry. Ze doen verder niks springen niet ze rennen je gewoon voorbij meer niet. ( ik heb het dus nu over het bos )

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    In onze gemeente hebben ze geen hondenbelasting. Toch doet de gemeente er veel aan. Op plekken waar veel honden komen zijn paaltjes met zakjes erin. Die mag je gewoon pakken. Dat is beter dan borden waarop staat dat het niet mag. Helaas blijven sommige mensen het opruimen van poep een grote moeite vinden.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hier gaat het ook zo hoor, ze laten die beesten overal schijten en ruimen het vervolgens niet op (waar hier in de gemeente overigens een boete voor staat maar ja niemand om te controleren ;))

Ik woon naast een speeltuintje en ja mijn kinderen komen dan thuis met poep onder de schoenen (wat ik er kokhalzend dan weer er onderuit moet peuteren). Erger is het nog als ze niet in de gaten hebben gehad dat ze erin hebben gestaan en ze vervolgens de glijbaan opklimmen en eraf glijden. Resultaat is dat de broek er dan ook helemaal onder zit.

Vorig jaar was mijn zoon lekker aan het spelen in de zandbak toen hij midden in een hondendrol greep :$:x.

En dan hebben we nog de niet aangelijnde en niet luistende exemplaren (niet aangelijnt vind ik overigens prima als je hond goed luistert). Die als ongeleide projectielen op je af komen stormen (niet erg leuk als je met krukken loopt want een klein stootje en ik lig al om). Ondertussen een baas roepen dat hij niets doet terwijl 1 kind (dochter) probeert om via mijn been omhoog te klimmen (ze is al een keer gegrepen door een hond dus is ze erg bang) en die ik (dankzij mijn krukken) niet zo snel kan optillen.

En dan eindelijk zijn na ruim 2 jaar de nachtmerrie's over honden verdwenen. Eindelijk is ze zover dat ze zonder gillen en huilen langs een hond durft te lopen en zelfs de kleinere exemplaren (van de buren) durft te aaien.
    En dan juist op een plek waar ze zich veilig voelt, een winkel. Laat een mw haar hond los lopen, dus het beest dendert op haar af, kind schrikt zich wilt. Mw zegt oh maar hij doet niets hoor want hij houdt van kinderen terwijl ik met een klein meisje zit dat compleet in paniek is. Papa schiet dit alles in het verkeerde keelgat en sommeert de dame de hond nu aan de lijn te doen en legt uit wat anders de gevolgen zijn.

En nu ja nu zitten wij weer met een kindje met nachtmerrie's waar we dus 2 x per nacht naar toe kunnen om haar gerust te stellen dat er geen honden op haar kamer zitten.

Nee sommige baasjes zou ik wel wat willen aan doen, maar ja dat mag niet

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bah, vies! Hier in de straat woont ook een gezin die het hondje gewoon overal laten poepen en niks opruimen.. Ook op de stoep en in tuinen.. En het stikt hier van de kinderen die buiten spelen. BAH.
    Ik heb ook een hond maar heb altijd zakjes bij me en ruim het altijd op. Dat ik soms n eind met een zakje moet lopen vind ik niet erg, dan knoop ik het gewoon aan de riem, hoef ik het niet vast te houden. Vind dat toch wel erg asociaal om poep niet op te ruimen, óók als ze het ergens in het gras doen behoor je het op te ruimen.

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Bah, hondenpoep in je voortuin of op de stoep is gewoon vies!

Zelf loop ik met 2 honden en heb nooit poepzakjes bij me.
    Mijn honden poepen in de bosjes en ik ben niet van plan om de bosjes in te kruipen om de poep daar op te ruimen.
    Kinderen hebben tenslotte ook niets te zoeken in de bosjes.

Ik zal wel een van de weinige zijn maar ik vind dat het wel een taak is van de gemeente om te zorgen voor goede voorzieningen voor hondenbezitters.
    Bijv zorgen voor voldoende prullenbakken zodat je een poepzakje weg kan gooien en hier niet een hele route mee hoeft te lopen.
    Bij ons in de buurt zijn geen speciale hondenveldjes en de hondenveldjes die ik ken liggen vol met stront, dit kan ook wel wat beter bijgehouden worden.

Loslopende honden die niet luisteren vind ik ook vreselijk.
    Mijn honden lopen vaak los maar ik roep ze altijd bij me als ik iemand aan zie komen. Daarnaast heb ik de regel, zitten andere honden aan de lijn dan de mijne ook!
    Nu zijn mijn aangelijnde honden nog vaak de dupe van niet luisterende drukke honden.
    Nu spreek ik de eigenaren van de honden hier wel op aan op een normale manier, sommige mensen weten gewoon niet beter.

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het vies maar ik erger me ook gruwelijk aan kattenstront!!! Vooral in onze eigen zandbak of speeltuintjes. Ook die grote paardenflatsen die ik regelmatig op de stoep of straat zie liggen vind ik goor!

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier is het de afgelopen maanden in ene erger geworden.
    Ik moet soms gewoon zigzaggend over straat om maar niet in de honden poep te staan.

Ze rijden hier dan wel is waar met een "poopscoop" rond maar binnen die 2 weken ligt die smerige zooi er weer!

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb van de week de gemeente hier gebeld, ik kan niet eens mijn eigen hond uitlaten zonder in de stront te staan hier op het bospad of gewoon rustig de deur uitlopen zonder dat er een loslopende hond aan komt!
    Mijn hond houd helemaal niet van andere honden, ze vind zichzelf veel leuker en wil gewoon haar eigen ding doen..... Poepen, plassen en snel weer naar binnen om te slapen.

Oké ik dwaal af maar de gemeente vertelde dat ze voor heel zwolle-zuid maar 4 uur per week hebben om te controleren:$ zwolle zuid is heel groot!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier valt het gelukkig redelijk mee, maar je ziet het enorm veel inderdaad.. Bah. :(

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier ook veel overlast, merk dat ik er echt een hekel aan honden én hun eigenaren van krijg.

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier zelf ook hondenbezitter, loslopend maar MIJN HONDEN luisteren ten alle tijden.. Daarbij aangeleerd om niet midden op het bospad of dergelijk te poepen, maar de dichte struiken op te zoeken/ hoog gras, maar werkelijk de drollen van andere honden liggen in mijn voortuin, of direct bij mijn achterpoort ( tuin loopt uit op een maaipad met sloot) bhel

Die angst kan ik goe pd begrijpen, dochtertje is doodsbang voor de honden van mijn moeder, omdat deze groter zijn als onze honden... Dat mensen dit niet snappen of je kan aanpraten grrrrrrrr

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier in de gemeente hebben ze speciale uitlaat gebieden, maar mensen lappen dit giga aan hun laars. bij mijn ouders aan de achterkant van de flat is een strook waar ze de honden moeten uitlaten. maar nee dat doen ze liever aan de voorkant waar de speelgelegenheid is van de kinderen. kan ik me zo aan ergeren en als je er wat van zegt krijg je een grote bek.

loslopende honden is ook een crime. mijn kids zijn ook giga bang. weet nog steeds niet waarom, maar als er honden naar hun toekomen gaan ze gillen en enigste wat ik dan hoor is. ze doen niets hoor. zo'n dooddoener! Ik snap dat ze waarschijnlijk niets doen, maar dat maakt dat kind niet minder bang!

20. Lentes

Lentes Niet meer actief

Poepgrijper mee met een zakje erin en in een plastic tasje meedragen, kan het mooi thuis is je eigen vuilnisbak!

Wat een onzin dat gemeentes zouden moeten zorgen voor uitlaatplekken, prullenbakken, en personeel om die te legen.

Drollen in bosjes vindt ik ook vies! Je zal maar zo'n gemeentebosje naast je tuin hebben, dat ruik je toch! Leer je hond dan gewoon om op gras te poepen dan kun je het keurig opruimen.

Deel Deze Pagina