Wat bezielt sommige hondenbezitters?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elines, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik wil graag ook dat de mensen met katten die in mijn tuin, in speeltuintjes en in zandbakjes schijten waar de kindjes dan vervolgens fijne zandtaartjes van "kneden" , de stront achter de reet van hun kat opruimen. Gebeurt ook niet, en dat is dan zogenaamd "normaal" want katten zijn nou eenmaal buitendieren. Rot toch op.

En van katten die krassen op je auto trekken maar niet te spreken.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ben blij dat mijn katten lekker binnen zitten :D

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Leuke is dan nog dat er geen kattenbelasting hoeft te worden betaald met als een van de redenen: Omdat er meer honden in Nederland zijn dan andere dieren.

Grappemakers. 2 miljoen honden ten opzichte van 3,6 miljoen katten vind ik nog al niet wat.

Ik vind katten en honden hartstikke schattig hoor, ik hou niet van honden die in speeltuinen kakken maar al helemaal niet van katten die werkelijk waar OVERAL hun darmkunsten zitten te tonen.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Van mij mogen ze ook katten belasting invoeren hoor!

Als de gemeente dan zorgt dat ze het schoonmaken want waar betaal je anders die belasting voor?

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    De honden kunnen er niets aan doen he...om ze nou stinkhonden en schijtbeesten te noemen stoort me, het zijn de baasjes die steken laten vallen.
    Hier altijd keurig een zakje mee en als ze buiten de uitlaatstrook wat doet ruim ik het altijd op. Loslopen alleen waar dat mag (looppaden buiten het centrum) en dat stoor ik me aan bergen gietsers met kinderen die het vervelend vinden dat mijn hond op het pad loopt omdat ze dan moeten remmen ( waar je dus niet eens mag fietsen).
    Maar goed, veel te veel mensen laten de poep van hun hond inderdaad liggen en dat is heel vervelend, daardoor schaam ik me al als ik mijn hond uitlaat ondat iedereen je aankijkt alsof het jouw hond is die voor hun deur heeft gepoept.
    Heb overigens ook een kat net zoals ongeveer iedereen in deze buurt en die qeigert de kattenbak, ben niet van plan hem op te sluiten in huis en beestje zit alleen maar in de struiken bij de vaart, nooit in tuinen en oom nooit klavhten van irmand gehad. Maar ben toch echt niet van.plan hem op te sluiten in huis.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    En de eigenaren die hun kat binnen houden? Ik ga echt geen kattenbelasting betalen, die is gek!
    Er zou eerst een wetgeving door moeten dat alle katten verplicht gechipt moeten worden. Anders kan die kattenbelasting natuurlijk niet.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind ook dat de gemeente moet zorgen voor een aantal locaties in de wijk waar honden mogen poepen. En dan strenger controleren.
    Toch blijft het de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar. Hallo, je kiest zelf voor een hond! Neem daar dan ook verantwoordelijkheid voor en zorg een ander er geen last van heeft.
    En dat je dan wat verder moet lopen met een poepzakje is dan jammer. Had je maar geen hond moeten nemen.

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik stoor mij ook aan de poep van andermans honden. Ik mag ook minstens over een drol of 6 heenstappen voordat ik bij de poep van mijn eigen hond kan komen om het op te ruimen.

Mijn hond aanlijnen doe ik misschien de helft van de tijd, de andere helft loopt hij los. Wel luistert hij perfect (beter los dan aan de lijn...) en als er iemand aankomt dan moet hij naast lopen. En dan zijn er nog van die azijnpissers die mij erop moeten attenderen dat ik mijn hond moet aanlijnen. Enige neiging die ik dan krijg is om 'palk hem' te zeggen tegen mijn heel grote herder ;)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    2 Honden hier maar niet herkenbaar wat TS schrijft,hier om de hoek uitlaatveld dus geen problemen met uitlaten.
    Wel staat er bij dat uitlaatveld een bordje dat ik het zelf moet opruimen,dat doe ik overal maar dus niet op een uitlaatveld.Ik betaal elk jaar genoeg belasting en ik vind best dat de gemeente daar iets voor mag doen ipv het op de grote hoop te gooien!

10. dekilene

dekilene Niet meer actief

ja hoor en me wielen van me kinderwagen zitten weer onder de poep.
    wordt er zo walgelijk boos om..

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat verrassend, een honden topic eindigt altijd weer in een katten topic ;)

12. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hier ook een hondenbezitter en ik ruim het altijd netjes op, maar er zijn in mijn wijk veel mensen die dat niet doen en ik stoor me hier mateloos aan!

Het ergste wat ik heb meegemaakt dat er vlak voor onze deur (in de voortuin/plaats, binnen het hekje waarvan het deurtje open stond) een grote drol lag toen we thuis kwamen! :$
    Ik vind dat een hond al niet in een voortuin moet komen, maar mocht dit toch eens gebeuren en hij doet zn behoefte, RUIM HET OP!!! :x
    Wij konden dus doodleuk de shit van een ander op gaan ruimen..

13. urmylove

urmylove Niet meer actief

Waar ik woon (naja sinds gisteren niet meer!) Maar daar zijn ze best streng. Er zijn speciale honden uitlaatplaatsen. En als de hondendienst ofzo iets ziet dat je je hond los hebt, of laat poepen waar het niet mag, krijg je toch echt fikse boeten. Wij hebben ook altijd honden gehad, en ik erger me ook mateloos aan loslopende honden zomaar of die drollen overal waar het niet mag. Ik heb zelfs een tijdje terug fikse ruzie gehad met een idioot waarvan zijn hond super agressief is, en die laat hij gewoon los. Belachelijk. Maar zo heb je ook katten. Die doen het ook maar overal, en dat mag allemaal wel..... Lekker joh. in de zandbak waar de kindjes spelen! Pfff

14. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Haha, ik dacht precies hetzelfde.. Dit onderwerp komt ook elke week wel voorbij.

P.S. 17 kg afgevallen? Zoo hee! Super! (Groot kipje ben je dan wel :p)

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat ze bezielt? Pure luiheid. Te lui om hun hond aan te leren waar het wel en niet mag poepen. Te lui om de poep op te ruimen als ze op de stoep, in de goot, op de weg, op een parkeerplaats of een andere ongewenste plek poepen. Te lui om naar een plek te lopen, waar het wél mag (maar daar moet bij gezegd worden, dat er in sommige gemeentes/wijken wel erg weinig plaatsen zijn, waar het wel zou mogen.

Wat je kunt doen? De mensen er op aanspreken. Klagen bij de gemeente over de grote hoeveelheden poep waar het niet mag. Tegenwoordig hebben ze van die boa's, dus je zou kunnen verzoeken om te gaan posten op plekken, waar het veel gebeurt, zodat die viespeuken beboet kunnen worden.

Ik ben opgegroeid met honden, maar die van ons poepten alleen waar het mocht.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb zelfs een tijdje terug fikse ruzie gehad met een idioot waarvan zijn hond super agressief is, en die laat hij gewoon los. Belachelijk. [/quote]
    Als ik mijn kinderen niet bij zou hebben... laat maar komen! Als die hond mij bijt, dan krijgt ie een spuitje en ik ga mijn best doen om bij die vent een notitie te krijgen. Genoeg notities, en hij mag geen honden meer houden. Begrijp me niet verkeerd, ik houd van honden en hoe groter, hoe beter, maar honden zoals deze zijn gevaarlijk, helemaal voor kinderen, en lui zoals hij zouden geen honden mogen houden. Als een hond vals is, is hij zo gemaakt.
    Daarom leggen de meeste gemeentes geen zandbakken meer aan. Eigen zandbakken kun je het beste afsluiten.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben je dan ook bereid om (veel) meer belasting te betalen? Je kunt wel allerlei verantwoordelijkheid voor je eigen shit afschuiven op 'de overheid', maar het is JOUW beest.

Dus ook graag in de bosjes kruipen om die smeerzooi op te ruimen. Kinderen spelen nu eenmaal in de bosjes én ook in de bosjes gaat het stinken.

Ik heb geen bezwaar tegen honden, leuke beesten (mits goed opgevoed ... zijn net kinderen ;)). Wel tegen lakse hondeneigenaars. Altijd een zakje bij je en altijd poep opruimen... En inderdaad je (enthousiaste) hond aanlijnen waar kinderen bij zijn. Mijn dochter is doodsbang voor honden sinds ze omver is geknikkerd door een hond die 'alleen maar wilde spelen' ... ;)

18. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ja ik had die man ook al gewaarschuwd, De hond is vooral agressief naar andere hondjes toe. Ik zelf ben ook dol op honden hoor, en ook op katten, Maar rekening houden met hoe je eigen huisdier is enzo, is niet teveel gevraagd. En inderdaad een hond word zo gemaakt helaas... En als hij dan agressief is, hou hem dan netjes aan de lijn.
    Ja ik zie inderdaad ook nog weinig zandbakken. Wil hier indd geen katten topic van maken, Maar heb zefl ook katten in huis gehad, welliswaar altijd binnenkatten, of in de tuin met een kattenren. (had dan ook rassenkatten) Ik vind het vervelend als een ander last zou hebben van mijn dieren.

Ik ben iemand die altijd naar de grond kijkt, ik trap zelden in honden/paarden poep of iets anders vies. Ik zie welleens van die uitglijers hahaha, en dan denk ik goh,.. die persoon die zal wel balen dat die erin heeft gestaan!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hier in de buurt zijn nog veel zandbakken (zand onder de speeltoestelen) het rare is dat er hier noooooi kattenkeutels waar te nemen zijn in de zandbakken (lopen genoeg katten hier hoor) maar wel hondenkeutels ;)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oooh, zit er een bordje bij? 'Dit is GEEN kattenkeutel maar een hondenkeutel' :D
    Hier schijten sommige katten formaties waar onze hond bij verbleekt. Vraag me dan ook altijd af wat die beesten in vredesnaam eten.

Deel Deze Pagina