hier betaal ik genoeg belasting voor me hond! en hier zijn geen hondenuitlaat plekken, extra prullenbakken enz enz de gemeente doet hier helemaal niks!!! en geeft ook eerlijk toe dat het geld in een ander potje word gestopt.
ook al je je kat binnenhoud vind ik dat je het moet betalen! Als ik bijvoorbeeld me hond in mijn eigen tuin uitlaat dan zou ik toch ook geen belasting ervoor moeten betalen aangezien er geen gemeente te pas komt? maar dat moet je als bondenbezitter wel.
Ik betaal al meer belasting omdat ik honden heb, dus ja ik ben bereid meer te betalen en doe het al. Kinderen horen wat mij betreft niet in bosjes/struiken of gemeente perken te spelen, daar zijn speeltuinen en speelveldjes voor (waar mijn honden dus ook niet komen). En natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaren maar wel naar alle redelijkheid.
Helemaal mee eens, of op de aangewezen plekken of opruimen die zooi! Ik heb ook een hond maar vind ook weinig zo vies dan hondenpoep. Hoe vaak ik niet mijn kinderwagen schoon moet krassen als we van een blokje om komen, bah! Overigens loopt mijn hond wel altijd los maar ik zorg wel dat andere weggebruikers geen last van haar hebben. Beestje luisterd super goed en doet geen vlieg kwaad. Ik wil haar dat lolletje om lekker rond te kunnen rennen niet ontnemen omdat het niet mag. Gemiddeld kind luisterd minder en mag ook los lopen ( ) dus een eventuele boete neem ik voor lief.
En waar betaal ik die belasting dan voor?? Laten we dan meteen belasting invoeren voor konijnen, cavia's hamsters, vogels.. Als mensen het zo'n probleem vinden om hondenbelasting te betalen, neem dan of geen hond, of zeur er niet over dat anderen het niet hoeven te betalen. Snap dat het cru is omdat er ook katten buiten komen, maar belasting daarover is nu eenmaal een stuk gecompliceerder. Als mijn dier binnenshuis blijft, betaal ik geen belasting.
maar dan nog het hoort toch gewoon bij de fatsoensnormen dat je de stront van je hond niet voor de deur van een ander of op speelpleintjes van kinderen laat liggen. Jij wilt toch ook niet uit je deur meteen in een drol van een ander stappen. Jij wilt toch ook dat een kind rustig kan spelen zonder dat het helemaal onder de stront komt te zitten.
Dat is ook belachelijk., ben met je eens dat ik hondenbelasting soms ook wel heel vreemd vind vind als de gemeente niks met het geld doet. Maar daar kan de kattenbezitter niks aan doen. Zeg dan: schaf de hondenbelasting af!
ik weet dat kattenbezitters er niks aan kunnen doen en in sommige gemeentes vragen ze ook geen hondenbelasting, hier zou het dit jaar ook afgeschaft worden maar dat is op het laatste moment terug getroknnen omdat ze dan niet genoeg geld hadden in een ander potje.
Begrijp ik maar helaas zijn er heel veel mensen die het dus echt niet willen, en dat begrijp ik gewoon niet zo goed.
Honden-erger topic 697 dit jaar Ook zo grappig dat er meteen allerlei andere honden-ergernissen voorbij komen. Ja het is irritant. Ik heb zelf een hond en aan de riem hangt een bakje met zakjes. Ik ben dus zo'n iemand die het opruimt als het op een plek ligt waar het niet hoort. Een ongelukje kan namelijk gebeuren en daarom heb ik ook altijd zakjes mee. Ik woon echter aan de rand van een park en daar ruim ik de poep dus niet op! En nee dat is geen kinderspeelplek, ja die zit er wel en daar mag mijn hond dus niet komen. Heb zelf ook 2 kindjes en een kinderwagen dus weet wat het is om in de stront te staan of er doorheen te rollen met de kinderwagenbandjes. Onwijs smerig!! De enige plek waar hij mag poepen is dus op de hondenlosloopplaats op een aangewezen plek in het park. Mag ik nu ook zeiken over de smerige kattendrollen en kattenpis in mijn tuin?
Mijn hond laat ik gewoon uit op de daarvoor bestemde plaatsen maar waar ik mij druk om maak, wat bezielt alle kattenliefhebbers waarvan de kat buiten loopt, dus ook gewoon in mijn tuin zit te schijten, en ik moet honden belasting betalen Gaat mijn pet te boven. Maar poep op de stoep, nee helemaal mee eens, superranzig. En zeker een ramp om tussen je profielzolen of kinderwagenwielen uit te krijgen.
Gelukkig bij ons geen hondenbelasting. Honden lopen wel altijd los maar luisteren prima. Hondepoep langs de fietspaden geen probleem, maar vind het wel erg asociaal om op de weg/speelveldjes/tuinen hondenpoep tegen te komen. Vind de kattenstrond in mijn tuin overigens wel vreselijk ergerlijk/smerig. Zodra ik een kat in de tuin zie laat ik dan ook mijn beide honden los
Hondenbelasting is achterhaald, stamt nog vanuit de middeleeuwen. Toen werd dit ingevoerd om hondsdolheid aan banden te leggen. Er zijn nu genoeg EERLIJKE gemeenten die daarom deze belasting al lang afgeschaft hebben. De rest gebruikt het voornamelijk om andere potjes mee op te vullen, waardoor de hond puur als melkkoe wordt gezien. Hier net zo, walgelijk hoeveel poep er opmsommige plekken ligt en de gemeente doet er niks aan. Ik ruim het braaf op,op grasveldjes etc, maar als mijn hond in een struik poept, van de gemeente, laat ik het liggen.Ze bekijken het maar! Voetgangers hebben er geen last van.
En wat als jouw hond een kat grijpt?:x Die kat kan er niks aan doen dat hij in jouw tuin loopt, die denkt niet ' oh, hier mag ik niet komen'. Even de deur openen is voldoende, katten zijn vaak hartstikke schrikachtig.
Over de hondenbelasting is nu een petitie, omdat die dus voor katten/paarden/duiven niet geld, en ook die overal en nergens schijten. Als je de link wilt, stuur je me maar even een PBtje