Hoi iedereen. Nona is nog geen 5 maanden maar ben me een beetje aan het orienteren op gebied van bijvoeden vanaf 6mnd. Wij gaan wss beginnen met groentenhapje. In het begin een hapje of 1,2,3 en dan een flesje erbij. Maar eens ze goed kan eten dacht ik ongeveer dit schema te hebben, willen jullie zeggen of dit oke is? +/- 8u: Ontbijtpapje (uit fles of bord) van opvolgmelk+schepjes bambix of rijstevlokken. +/- 11u: Fruithapje +/- 14u: Flesje opvolgmelk +/- 18u: Groentenhapje +/- 22u: Slapen-gaan-papflesje van opvolgmelk+schepjes bambix of rijstevlokken. Is dit zowat ok voor een 6maandertje? Of mag ze niet zowel smorgens en savonds pap? En hoeveel ml opvolgmelk moet ze rond die leeftijd nog hebben? 500ml? Rond 7,8 maanden wilde ik dan met brood beginnen ipv haar ontbijtpap. Alvast bedankt voor de antwoorden, Groetjes van een onzekere mama
Lijkt me een prima schema maar het hangt er een beetje vanaf op hoeveel flessen je nu zit... MIsscien dat je van die fles van 22:00 af wilt...? Wij deden dit met 6 maanden: 8:00 pap (180 ml/6 + bambix) 12:00 lunch: fruithap + fles (180ml / 6) (later een boterham + fruit + thee) 15:00 fles (180 ml /6) 18:15 groentehap 19:30 fles (180ml /6 Goedenacht of met Nutrix)
Bedankt voor je antwoord! Ja uiteindelijk moet die fles van 22u wel wegvallen! Dus ze mogen al op 3 flesjes zitten bij 6 maanden dan?
Afhankelijk van hoe groot ze zijn en hoe goed ze groeien maar ik zou naar drie flessen gaan wanneer een kindje goed eet van fruit en groenten. Wanneer proteine toegevoegd wordt in de vorm van vlees zou ik naar 3 flessen gaan en dan gaat het snel. Het mannetje is hier 8 maanden en zit sinds hij 7,5 maand is op 2 flessen. Maar let wel: ik ben met ruim 4,5 maand begonnen met bijvoeding en een heel gemakkelijke eter. De reden waarom ik zei dat de 22:00 voeding er wel af kon is omdat ik er vanuit ga dat dat je 5e voeding zou zijn....
Oke bedankt Zwaantje! Nona zal wel later beginnen met fruit en groenten dus wss zal ze ook later op 3/2 flessen zitten. Jij geeft nu dus enkel smorgens en savonds een flesje, en de rest groenten & vlees, fruit & brood?