Geschrokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yuia, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Afgelopen dinsdag lag m'n zoontje van 6 maanden in de box, en ik zat op de bank, die naast de box staat, en hij lag heel stil met grote open ogen in de box, ik brabbel wat tegen hem, geen reactie, dus ik nog een keer brabbelen, weer geen reactie, dus ik sta op om hem op te pakken nog geen reactie. Dus ik doe hem een beetje heen en weer en toen regeerde hij weer, het eerste kwartier was hij erg rustig daarna brabbelde en lachte hij weer.
    Dus ik ben me dood geschrokken, omdat hij dit nog nooit heeft gedaan.
    Ik heb toen toch maar even voor de zekerheid naar de huisartsenpost gebeld hun dachten of in een hele diepe slaap, of een koortsstuip. Maar zover ik weet had hij geen koorts.
    Nu 2 dagen verder kan ik t toch moeilijk los laten, omdat ik zo erg geschrokken ben.
    Herkent iemand dit?

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ik snap dat je erg geschrokken bent!
    Ik zou alsnog een afspraak maken bij de huisarts en die kan je dan misschien ook doorverwijzen voor verder onderzoek.
    Better safe then sorry...

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het kan inderdaad dat zijn maar ook passen bij bijvoorbeeld epilepsie. Maak je niet meteen te druk zolang het iets 1 maligs was. Mogelijk lag hij naar schaduw of licht te kijken of iets anders dat zijn aandacht vasthield.

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Het zou epilepsie kunnen zijn, dat hoeven niet de standaard schokken met veel speeksel te zijn.. ook simpelweg lang staren is een vorm van een aanval.. hou het even goed in de gaten en anders direct weer aan de bel trekken!

5. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Iets soortgelijks is bij mij ook gebeurt, een paar keer achter elkaar. Ik heb het uiteindelijk opgenomen en aan de huisarts laten zien die me heeft doorverwezen naar het ziekenhuis op verdenking epilepsie. Mijn kleintje is toen een paar dagen opgenomen geweest ter controle. Bij haar was uiteindelijk gelukkig niets aan de hand.

Een tip die de verpleegkundige mij gaf was in het gezichtje blazen, bij een echte epileptische aanval reageren ze dan niet meer.

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    hey wat akelig zeg.. kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Eng zeg! Als het nog eens gebeurd zou ik een doorverwijzing vragen bij de huisarts voor de kinderneuroloog.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Kan me goed voorstellen dat je je kapot schrikt! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon toch nog even naar de huisarts gaan. Volg altijd je instinct!

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O dat is zeker even schrikken. Als ik het zo lees, zou ik denken dat het een absence was, vorm van epilepsie.
    Ik zou er wel wat mee doen, anders blijft het door je hoofd spoken.

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Diepe slaap? Wat voor onnozel kalmerende uitspraak is dat nou van de hap!

Alsof hij met grote ogen in diepe slaap lach

Kzou nog even met je eigen huisarts overleggen. Die zal ook vragen of je het filmt als je het nog een x ziet

11. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    #11 my1969, 27 nov 2015
    Laatst bewerkt: 27 nov 2015
    Dit dus!
    Het lijkt op een absence, vorm van epilepsie aanval.
    Dan staar je een 10 tot 3O seconden naar een bepaald punt, zonder te reageren op je omgeving.
    Epilepsie kan al op heel jonge leeftijd beginnen. Heb er helaas ervaring mee met mijn zoontje.
    Als je het nog een keer merkt, ga ermee naar de huisarts en laat je
    niet afschepen.
    Je kan kijken hoeveel seconden zoiets duurt.
    Hoop dat het geen epilepsie is bij je zoontje en dat het iets eenmaligs was.
    Als het vaker gebeurd merk je het, doordat ze met een bepaalde blik gaan staren.
    Succes!

12. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Dit is alleen niet altijd zo. Er zijn veel verschillende vormen van epilepsie waarbij het schokkend op de grond vallen de bekendste is, maar niet de meest voorkomende.

Mijn zoontje heeft ook epilepsie. Tijdens een kleine aanval is hij gewoon aanspreekbaar en reageert op vragen. Tijdens een grote aanval niet.

TO Ik zou ook een verwijzing vragen voor een eeg. Vaak kun je hier ook op zien of er een epileptische aanval heeft plaatsgevonden.

Bij mijn zoon kwam hier tot 3 keer toe niets uit, bij een 24uurs opname met eeg eindelijk wel. Je wordt er heel onzeker van, al die onderzoeken en vooral het wachten.

Ik hoop voor je dat je mannetje 'gewoon' even diep aan het nadenken was, maar anders even na laten kijken.

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Er zijn veel kindjes die wel eens met de ogen open slapen :)

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Dit. Mijn jongste slaapt als ze heel moe is ook wel eens mat haar oogjes open. In het begin vond ik het heel eng, maar nu ben ik eraan gewend. Ze kijkt dan overigens wel anders uit haar ogen dan normaal en meestal gaan ze na een tijdje dicht.

15. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Als die t nog een keer krijgt ga ik na de dokter met hem

Deel Deze Pagina