Hoi, onze zoon is nu 5,5 maand en wordt in de auto nog vervoerd in de Maxi-Cosi Maar nu zag ik gisteren een auto-stoeltje in de aanbieding voor gewichtsklasse 9tot 36 kg. onze zoon zal nu zo'n 7,5 / 8 kg wegen, heeft nog geen zit-functie. Maar ik vroeg mij af of ik al zo'n auto-stoeltje kan kopen, of is het verstandig om hier nog even mee te wachten? groetjes kissi.
Ik zou hem nog niet kopen. Je kan hem beter in de stoel passen en dat zou ik niet eerder doen dan wanneer je hem wil kopen (en hij dus goed kan zitten).
Ik zou idd ook wachten of kijken voor een achterwaartse stoel vanaf 0 jaar als je al wat aan wilt schaffen. Hier een Joie Stages, kost 200 euro en kan tot 25 kg gebruikt worden. Tot 18 kg achterwaarts.
zeker nog wachten! straks als je kindje de maxi cosie uitgegroeid is gaan passen in de winkel en raad vragen! kijken waar hij lekker in zit en wat jullie fijn vinden in de auto met in en uit laden. wij hebben een kiddy stoel, handig met in en uitladen van mn zoontje, en handig de stoel overzetten in andere autos zijn er erg tevreden over!
Ik zou wachten ook ivm die nieuwe regels van achterwaards vervoeren. Niet voor niks zijn nu overal de autostoelen in de aanbieding. Tenzij je natuurlijk achterwaards niet belangrijk vind dan is het nu juist wel de tijd om te kope
Achterwaarts kun je het beste zo lang mogelijk in vervoeren, is het veiligste! Dus ook voor1-4 jarigen.
Je hoeft je kindje ook niet over te zetten met 9 kg hoor, gewoon pas als hij niet meer in de maxi cosi past. Mijn zoontje (17 mnd) past er nog in zelfs en die is gewoon gemiddeld qua lengte en gewicht.
Zoals iedereen al zegt: pas uit de maxi cosi als het echt niet meer past en dat is wanneer hij qua lengte boven de bovenkant uit komt! (dus niet wanneer hij met zijn voetjes de achterbank raakt). Achterwaarts vervoeren is zeker 5x veiliger dan voorwaarts. Mocht je toch besluiten na de maxi cosi een voorwaartse autostoel willen dan zou ik zeker wachten! Als je een achterwaartse stoel overweegt dan zou ik nog wel even wachten maar kun je hem wel eerder overzetten.