Ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ikdus, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Beste UWV medewerker,

Ik zit op dit moment in de ziektewet ten gevolge van mijn zwangerschap. Nu ben ik uitzendkracht en krijg ik mijn ziektewet uitkering via het uitzendbureau.

Ik heb volgens het uitzendbureau recht op 17 uur per week (minimumloon krijg ook nog eens ) dat houdt in dat ik maar 130 eu p/w netto krijg. Berekend over de laatste 13 weken

Nu heb ik deze week van van het UWV een brief gekregen dat mijn bruto dagloon 52 eu is berekend over de laatste 12 maanden !!!
    250 bruto ruim dus ! En nu krijg ik 142 eu bruto uitgekeerd.

Nu doet mijn uitzendbureau een beetje moeilijk, en ik snap echt niet waarom. Maar volgens hen klopt het niet en ze kunnen pas maandag weer contact op nemen met het UWV :(. En nu heb ik begrepen van mijn intercedente dat het waarschijnlijk minder dan de 130 euro netto wordt ?! Pardon !!! ???

130 euro kan ik net aan mee leven. Maar minder natuurlijk niet.
    Ik vroeg mij dus af of het mogelijk als ik zelf regel dat het UWV mij gaat uitbetalen en dat er geen uitzenbureau meer tussen staat.
    Mijn intercedente moet het handmatig invoeren en tot 2x ( van de 3x ) is ze het vergeten.

En als ik kan regelen dat het via UWV zelf wordt uitgekeert hoe moet ik dit dan regelen ? Via de telefoon of moet ik naar het kantoor ?

Mvg,
    Ikdus

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikdus,

Je wilt weten of je de Ziektewet-uitkering die je werkgever voor je ontvangt rechtstreeks aan jou betaald kan worden.

Dit is mogelijk.
    Je maakt hiervoor gebruik van het wijzigingsformulier voor de Ziektewet.

Na ontvangst van het formulier krijg je van UWV een bevestiging per post.
    Hierin staat de ingangsdatum van de wijziging.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina