Wat bracht 2018 jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 12 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het was voor ons een relatief rustig jaar. Enigste dieptepunt was de diagnose mastocytose en ITP voor mij. Verder liep alles eigenlijk gewoon soepel :thumup:

Verder gegaan met het opknappen van onze woning, en de keuze gemaakt dat ik nog een studie wil gaan doen. Man heeft net te horen gekregen dat hij op zn werk omhoog gaat groeien. Dus wij kijken ook met veel positiviteit 2019 tegemoet.

Genieten van het leven en van elkaar.

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik zeg jij hebt een topjaar achter de rug en dat de positieve invloeden in 2019 maar door mogen blijven vloeien!

MMW vindt dit leuk.
  3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Voor mij bracht 2018 een nieuwe baan, eentje die zoveel beter bij mij past dan mijn vorige werk waar ik door alle veranderingen op de afdeling me echt niet meer thuisvoelde. Voelde me daar zo een buitenstaander terwijl ik daar het langste van allemaal werkte. Ik weet weer hoe het voelt om met plezier naar je werk te gaan.
    Thuis loopt alles op rolletjes, nu alleen het werk van mijn man nog. Als hij zo door gaat ben ik bang dat hij 2019 begint met een burn out. Maar hij wil zich niet laten kennen want dan denken ze dat hij zijn functie niet aan kan.....

4. wachtend

Wat heerlijk! Ondanks de toch wel vervelende diagnose. Hopelijk blijft 2019 toch positief!

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Een prachtige zoon!!
    Een zeer heftige bevalling na een zwangerschapvergiftiging en vacuümpomp.
    Maar voor het eerst mijn kindje vast mogen houden!!!
    En dit bij de derde bevalling pas.
    En verder genieten en genieten.
    Voor het eerst een echt mooi jaar.

Chillin en Meisje93 vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Het jaar begon vervelend met een hele, hele zware zwangerschap. Wel heeft deze me in het midden van het jaar een knappe, onwijze lieverd van een baby, onze zoon, opgeleverd.
    Sinds augustus dit jaar bijna 15kg kwijt en man, wat voel ik me daardoor fijn nu.
    En nog op de valreep dit jaar: vorige week een fantastische promotie op m’n werk gekregen!

Ik kijk overall wel met een glimlach terug op 2018 :)

Meisje93 vindt dit leuk.
  7. wachtend

Wat heerlijk! Een baan waar je je goed in voelt is zo belangrijk. Voor je man dit “wijze” advies elk mens kan te hard doorlopen. Maar een wijs mens neemt ook af en toe een pauze.

Hopelijk brengt 2019 voor je man de rust die hij nodig heeft om zich goed te kunnen herontdekken en wellicht is deze baan dan niet de baan die hij nodig heeft en is er een andere baan die hem wel de voldoening geeft.

8. wachtend

Wat een wonder dan hè! Geniet van je kindje ondanks de zware bevalling en de verdrietige tijd ervoor. Dit kindje heeft een gouden randje gebracht.

9. wachtend

Heerlijk bezig! en wat fijn dat de bevalling en de tijd erna zo goed gaan! Hou het vast en omarm je kleintje!

Sado vindt dit leuk.
  10. wachtend

Meiden ik probeer op iedereen te reageren maar het gaat wel heel rap zo!
    Maar werkelijk ik lees dit topic met een lach en soms ook een traan.

11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Sterkte!

12. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

2018 bracht mij
    -een hele soepele, snelle bevalling die me veel vertrouwen in mezelf gaf
    -een prachtig dochtertje erbij
    -een afschuwelijke PND waarvan ik gelukkig relatief vlot herstelde (5 maanden)
    -het inzicht dat ik niet gelukkig ga worden als thuisblijfmoeder
    -een nieuwe baan die nog beter bevalt dan mijn oude
    -een geweldig nieuw huis
    -ons huis verkocht
    -veel inzicht in wat ik zelf wel en niet belangrijk vind en dat ik mijn keuzes niet zo door anderen hoef te laten beïnvloeden

Ik besef heel goed dat ik me gelukkig mag prijzen met de enorme hoeveelheid positieve dingen hierboven (behalve de PND). Ik ben soms bijna bang dat er iets ergs gaat gebeuren omdat het allemaal teveel voor de wind gaat.

Rosy90 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja is een hele emotionele periode geweest en we zijn heel blij dat die er nog is

14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Twee dochters
    De belofte dat ik een opleiding mag gaan doen
    Een heerlijke vakantie
    Een pittige zwangerschap maar wel extra tijd met mijn oudste nog eventjes

Ik ben een gelukkig mens :)

Rosy90, Louise11110 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Eerste half jaar veel angst, verdriet en ontzettend naar gevoel gevoeld doordat ik in een depressie belandde nav onze kinderwens

Tweede half jaar veel geluk en blijdschap want er is een klein wonderkindje op komst

Rosy90 vindt dit leuk.
  16. wachtend

Ik herken het gevoel maar geniet ervan zolang het mag duren want aan die tijd kun je terug denken als het je te zwaar word! En hopelijk breekt dan de glimlach door!

Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. wachtend

Ik ben even met jouw samen gelukkig wat een mooi jaar!

Riverdale87 vindt dit leuk.
  18. wachtend

In 2019 mag jij je mooie baby in je armen houden en dan kan je heerlijk genieten, ik gun het je..

1986CHANTAL vindt dit leuk.
  19. wachtend

Ik kan het mij indenken! Maar wat heerlijk dat jullie nog samen mogen genieten en ik denk dat je nu nog meer geniet dan voor zijn ziekte puur omdat je weet hoe het had kunnen aflopen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Indire

Indire Actief lid

28 apr 2018
    338
    488
    63
    Ik organiseerde m'n eerste begrafenis, liep voor het eerst een mortuarium binnen, zag voor het eerst een dood persoon, verloor voor het eerst in m'n leven een geliefde. Bezocht voor het eerst een psycholoog. Besef me dat 2018 het jaar is waarna niets meer ooit weer hetzelfde zal zijn. Nooit meer compleet. Het jaar waarin m'n broer verongelukte.

Zou er tegelijkertijd alles aan doen om het jaar opnieuw te beginnen zodat ik hem kon waarschuwen. Of in ieder geval kon zeggen hoeveel ik van hem hield.

Deel Deze Pagina