wat dan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door monatoetje, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Ik wil graag een vraagje aan jullie voorleggen. Stel, je hebt een regelmatige cyclus en je bent al een flink maanden bezig om zwanger te worden en het lukt maar niet. Wanneer stapte jij naar de huisarts en wat adviseerde hij vervolgens?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Ik kwam na 6 maanden terecht bij de huisarts, want bij mij kwam de menstruatie na 10 weken pas. Ik moest toen eerst tempratuurkaartje bij houden, want pas na 1 jaar gaan ze normaal echt pas actie onder nemen.

Meiden met een regelmatige cyclus zullen ook pas na 1 jaar proberen geholpen worden, of je moet er wat maandjes bij jokken.

Succes

3. Niet meer actief

Ik ben ook met 6 maand naar de ha gestapt omdat ik het niet vertrouwde.
    Kregen een zaadonderzoek en dat bevestigde mijn vermoeden.

We zitten nu in het begin stadium van de mmm.

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Wij kwamen na 1 jaar bij de huisarts en die stuurde ons door naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken!

Liefs en suc6!
    Marjo

5. Niet meer actief

Ik heb niet gejokt! ;)
    Ben in aug. 2006 gestopt met de pil en ben in januari naar de ha gestapt, die na een zaadonderzoek mij gelijk doorverwees naar de fert afd.
    Bovendien, ze zien precies wanneer jij je laatste pilstrip hebt opgehaald bij de apotheek! Jokken is er vaak niet bij.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Lies,

Ik had mijn pillen wel opgehaald toen, maar niet meer geslikt, dus voor mij ging die vlieger niet op. LOL.

Anders kunnen ze het idd wel zien, maar of ze het opmerken is de vraag.

Ik zie trouwens dat jij vandaag je eerste afspraak bij de fertiliteits arts had. Is alles goed gegaan.

Groetjes,
    Elvira

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij gingen met 1 jaar naar de dokter.
    dat was in oktober en in februari gingen we naar de gyn

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik was al 3 jaar 'ontpilt' voordat we voor het echie voor 'n beebje gingen.
    Tijdens de 12 ronde in de 11e maand, ben ik voor 't eerst naar de HA gestapt. Nu bezig 2 cyclussen tempen en m'n mannetje z'n zwemmers testen. En dan.............naar de Gyn.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Wij werden ook pas na een jaar doorverwezen ondanks zeer onregelmatige cyclussen. Dit alleen omdat mijn man en ik erop aandrongen. Mijn gevoel was namenlijk dat er bij mij iets niet goed zat en dat had ik diverse malen al aangegeven.

Kon wel gelijk terecht bij de gyn. Ook gelijk de diagnose PCO gehad.

Heel veel succes een ga gewoon naar de huisarts wellicht zal jouw ha je wel doorsturen. Maar normaal houden ze idd 1 jaar aan.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik kwam na 5 rondes bij de huisarts.We hadden het er al een keer over gehad (toen we net begonnen waren), en ze zei dat ze zich voor kon stellen dat het vervelend was als het niet zou lukken. Zij had zelf het gevoel na 3 maanden al. Dus toen ik na ronde 5 kwam, gaf ze aan dat ze nu alleen het zaad onder de microscoop kon bekijken, zodat als dat slecht was we gelijk de MMM in konden (ze zei: anders is het zonde van de tijd). Anders zouden we het jaar af moeten wachten. Tijdens het onderzoek bleken de zwemmers niet best (het hield niet over, zei ze), dus gelijk doorverwezen.
    Haar collega (mannelijke arts) was het overigens niet eens met haar werkwijze, maar ik vond het maar wat prettig!

11. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Fijn bedankt voor jullie reacties! Het was nog niet voor mezelf bedoeld, maar ik vroeg me wel af wat ik zou kunnen verwachten, mochten we langer dan een jaar bezig zijn. Maar das nog niet het geval. er wordt dus wel een beetje verschillend over gedacht, maak ik op. Ik zal t in mijn achterhoofd houden dat we in ieder geval assertief moeten zijn.

Weten jullie wat er gebeurt als je naar de huisarts gaat omdat je niet zwanger bent na een jaar, en die dan zegt dat hij een inwendig onderzoek gaat doen. Wat kan hij daaruit dan zien? Is nu het geval bij een vriendin van me.

12. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    wat is pco?

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ monatoetje

Pco is een zogenoemde kralenketting op je eierstokken.
    Dit zijn cystes gevuld met vocht, welke ontstaan doordat je ei niet springt.

als je wilt weten wat het verder allemaal inhoud kan je het beste de volgende site even bekijken.

http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf

14. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    sjeetje heftig :thumbdown:

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Best heftig, maar niet het einde van de wereld. De kans is dan nog groot dat zwanger worden lukt is me verteld.

Leuk is anders dat zeker.

16. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
  17. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo.....

Ik ben hier sinds deze week nieuw op dit forum...
    En ik zocht een onderwerp waarin ik iets van mijzelf herkende...
    Voordat ik zelf een onderwerp zou gaan starten!

Ik ben in januari gestopt met de pil. Ik ben deze 8 jaar geleden gaan slikken, omdat ik onregelmatig ongesteld was...
    Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest en dat is nu dus al 10 weken...Ik ben niet zwanger!
    Donderdag ben ik naar de HA geweest en hij heeft me meteen doorverwezen naar de gyneacoloog om een echo te laten maken van mijn buik om te zien of er afwijkingen te vinden zijn bij mijn eierstokken en/of baarmoeder!
    Deze heb ik over 3 weken!
    Ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen!

Ben wel meteen bang dat het zwanger worden misschien wel moeilijk zou kunnen gaan bij ons....

Nou ja, positief blijven denken maar, toch?!

doei

18. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Wij zijn in ronde 10 naar de huisarts gegaan, mijn vriend wilde dat graag. Eerst zaadonderzoek via huisartsenlab gedaan, uitslag was niet goed. We wachten nu op een oproep voor de fertiliteitsafdeling in het ziekenuis.

Haan, veel succes alvast bij de gyn! Tuurlijk blijven we positief!

Deel Deze Pagina