prolactine

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 7 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Iemand ervaring met verhoogde prolactine?

Prolactine is een hormoon dat natuurlijk voorkomt. Het is verhoogd bij zwangerschap, borstvoeding, aanzienlijke stress of tijdens de slaap.

De hypofyse is een kleine klier ter hoogte van de hersenen die instaat voor de afscheiding van bepaalde hormonen zoals bijvoorbeeld prolactine. Prolactine is een hormoon dat verhoogt bij de vrouw die borstvoeding geeft. Het wordt geproduceerd om een voldoende productie van moedermelk te garanderen. Hyperprolactinemie is een ziekte waarbij de hypofyse overdreven veel prolactine afscheidt zonder dat er borstvoeding wordt gegeven (of bvb bij een man) en zo tot hormonale stoornissen leidt.

:confused: :confused: :confused:

Nou ik hoop maar dat het een eenmalige verhoging was bij mij (dat dacht de Gyn namelijk)

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik heb het ook, bij mij houdt het maar aan en wordt ook steeds erger.
    Sinds ik van de pil af ben is het bij mij begonnen.
    Mijn gyn houdt het wel in de gaten en kijkt er ook af en toe na, mijn prolactine gehalte in het bloed was ook duidelijk aanwezig.

3. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hoi Linda,

ik heb ook een te hoog prolactine-gehalte. Het schijnt bij mij een natuurlijk iets te zijn, mijn lichaam maakt er ook weer antistoffen voor aan. Dat maakt dat ik helemaal geen medicijnen enzo hoef te hebben.

Liefs Danielle

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties, volgens mij komt het niet heel vaak voor, vrijdag hoor ik of het de 2e keer ook in mijn bloed zat.......

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nouaj het 'te veel' bedoel ik :(

6. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Succes meid vrijdag... :thumup:

Ik heb er nog steeds last van en het wordt ook erger, mij gyn heeft me verteld dat dit er allemaal bij hoort nou ja dan neem ik het er maar bij ;)

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

nou de uitslag was goed, de waarde was met de helft verminderd, de arts dacht dat het met stress te maken heeft gehad..... Nu dus wachten op volgende ronde en dan beginnen met clomid

Deel Deze Pagina