brie wel of niet !

Discussie in 'Gezondheid' gestart door flower 27, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    hoe zit het nou met brie ?
    uit de fabriek mag wel hoorde ik van de week ..
    klopt dat ?

liefs

2. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    niemand ?
    heb zo,n trek hihihihi

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Brie en andere kazen mag je eten zolang het niet van rauwe melk gemaakt is. Als er op staat dat ht gepasteuriseerd is, is het goed.
    (dus van bijv. Président kun je eten, dat merk van de Aldi ook, etc)

4. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Wel! :D Ik ben ook brie liefhebber, en ik pak gewoon braaf de gepasteuriseerde versie. Het is trouwens ook zo, dat wanneer er hier in NL niks bij vermeld staat het om gepasteuriseerde melk gaat. Het is hier verplicht om het te vermelden op de verpakking als het om rauwe melk gaat.

Hmmmm.... brie, nu al zin in :p

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    gelukkig mogen we toch nog iets !
    bedankt voor jullie reactie,s

fijne avond

ps.ik ga lekker brie eten hihihi

6. Niet meer actief

Wat mag je ''allemaal'' niet dan?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier legt het voedingscentrum alles uit.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben nog geen enkele brie tegengekomen in supermarkten die je niet zou mogen. Ook broodjes brie bij broodjeszaken zijn van gepasteuriseerde melk: anders mogen ze ze niet eens verkopen, geloof ik. Ik neem alleen geen kaasplankjes als ik uit eten ben, omdat daarvoor vaak echte franse kaasjes gebruikt worden en die kunnen wel goed van rauwe melk zijn...

Maar je kunt dus rustig brie kopen in de supermarkt: is allemaal gepasteuriseerd.

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou zeg het valt toch nog wel mee met wat we niet mogen?

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Dat ligt er aan wat je vaak eet. zo at ik altijd filet amirican of rosbief of ossenworst op me brood. en als dat dan inene niet mag is dat best slikken.

net als dat wij zekker 2 keer per week zalm aten. mag ook niet. tja dan is het best wel wenen

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat heb ik als vegetariër het toch makkelijk :)

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nemo op zich waar. maar ook weer niet want een vegatarier wordt aangeraden om bepaalde dingen exstra te eten omdat je anders er te kort van binnen krijg vraag me zo even niet wat.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee hoor, als vegetarier heb je geen last van tekorten. Wel wanneer je veganist bent, dan moet je je b12 aanvullen. Maar er zijn genoeg mensen die wle vlees eten en ook een b12 tekort hebben. Ik ben in elk geval blij dat ik vegetarier ben, want mag lekker alles eten wat ik normaal ook eet. Daarom snap ik misschien juist niet zo goed waarom mensen het moeilijk vinden om rosbief of filet american te laten staan. Dat laat ik al jaaaaren staan en ik doe het ook nog goed :)

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Toch werd mij verteld bij Delifrance, dat ik de roomkaas van hun niet mocht hebben (ja is dan wel geen brie, maar t gaat om dezelfde 'rauwe melk' die je niet mag..)

15. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    :confused: Wordt juist aangeraden! Omega huppeldepup. Goed voor het breintje en de zenuwen ook meen ik.

16. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Dan zat er in die kaas blijkbaar rauwe melk he... En in supermarkt-brie dus niet. :(

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

alleen de gevacumeerde zalm is weer niet goed ook de gerookte zalm is niet goed

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    brie vd kaasboer is veelal gemaakt van rauwe melk, tenminste, die hier wel, Van die echt zelfgemaakte verse brie.

Die uit de supermarkt mag je gewoon hebben, die wordne gemaakt van gepasturiseerde melk.

Als ik geen brie mocht eten was ik na 2 maanden al dood geweest denk ik. Mag al mn lievelingseten zoals filet americain, rode biefstuk, rosbief, carpaccio al niet meer, laat staan als ik me brietje moest missen ;(

19. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Even opgezocht op internet: ;)
    Gerookte zalm-----------------------------Niet

Gebruik geen vacuümverpakte rauwe vis ivm listeriabacterie

Rauwe vis --------------------------------- Niet
    Zalm uit blik-----------------------------Wel
    Verse zalm--------------------------------Wel

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou ik heb vanmiddag een heerlijk broodje brie op van president ! heb in lange tijd niet zo genoten ;)

Deel Deze Pagina