Brie en andere kazen mag je eten zolang het niet van rauwe melk gemaakt is. Als er op staat dat ht gepasteuriseerd is, is het goed. (dus van bijv. Président kun je eten, dat merk van de Aldi ook, etc)
Wel! Ik ben ook brie liefhebber, en ik pak gewoon braaf de gepasteuriseerde versie. Het is trouwens ook zo, dat wanneer er hier in NL niks bij vermeld staat het om gepasteuriseerde melk gaat. Het is hier verplicht om het te vermelden op de verpakking als het om rauwe melk gaat. Hmmmm.... brie, nu al zin in
gelukkig mogen we toch nog iets ! bedankt voor jullie reactie,s fijne avond ps.ik ga lekker brie eten hihihi
Ik ben nog geen enkele brie tegengekomen in supermarkten die je niet zou mogen. Ook broodjes brie bij broodjeszaken zijn van gepasteuriseerde melk: anders mogen ze ze niet eens verkopen, geloof ik. Ik neem alleen geen kaasplankjes als ik uit eten ben, omdat daarvoor vaak echte franse kaasjes gebruikt worden en die kunnen wel goed van rauwe melk zijn... Maar je kunt dus rustig brie kopen in de supermarkt: is allemaal gepasteuriseerd.
Dat ligt er aan wat je vaak eet. zo at ik altijd filet amirican of rosbief of ossenworst op me brood. en als dat dan inene niet mag is dat best slikken. net als dat wij zekker 2 keer per week zalm aten. mag ook niet. tja dan is het best wel wenen
nemo op zich waar. maar ook weer niet want een vegatarier wordt aangeraden om bepaalde dingen exstra te eten omdat je anders er te kort van binnen krijg vraag me zo even niet wat.
Nee hoor, als vegetarier heb je geen last van tekorten. Wel wanneer je veganist bent, dan moet je je b12 aanvullen. Maar er zijn genoeg mensen die wle vlees eten en ook een b12 tekort hebben. Ik ben in elk geval blij dat ik vegetarier ben, want mag lekker alles eten wat ik normaal ook eet. Daarom snap ik misschien juist niet zo goed waarom mensen het moeilijk vinden om rosbief of filet american te laten staan. Dat laat ik al jaaaaren staan en ik doe het ook nog goed
Toch werd mij verteld bij Delifrance, dat ik de roomkaas van hun niet mocht hebben (ja is dan wel geen brie, maar t gaat om dezelfde 'rauwe melk' die je niet mag..)
brie vd kaasboer is veelal gemaakt van rauwe melk, tenminste, die hier wel, Van die echt zelfgemaakte verse brie. Die uit de supermarkt mag je gewoon hebben, die wordne gemaakt van gepasturiseerde melk. Als ik geen brie mocht eten was ik na 2 maanden al dood geweest denk ik. Mag al mn lievelingseten zoals filet americain, rode biefstuk, rosbief, carpaccio al niet meer, laat staan als ik me brietje moest missen ;(
Even opgezocht op internet: Gerookte zalm-----------------------------Niet Gebruik geen vacuümverpakte rauwe vis ivm listeriabacterie Rauwe vis --------------------------------- Niet Zalm uit blik-----------------------------Wel Verse zalm--------------------------------Wel