Wanneer is een cyclus onregelmatig?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smnee, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vraag me dit af. Toen ik voor nacontrole bij gynaecoloog was afgelopen september vertelde ik over onze doorverwijzing naar de gynaecoloog in ander ziekenhuis. Volgens haar moesten we op nieuw tellen, nou ja lang verhaal ;)
    Maar, ik mocht na een half jaar terugkomen mocht mijn cyclus onregelmatig zijn. Niet voor onderzoeken enzo, maar om daar iets voor te krijgen.
    Nu vind ik het na de tijd wel regelmatiger dan voor de tijd, maar wat is dan nu precies onregelmatig?

2. swagartist

swagartist Niet meer actief

Heeft je gyn dat niet met je doorgesproken? Volgens mij is regelmatig tussen de 24-34 dagen en een LF van minimaal 10 dagen.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee ze heeft niets gezegd. Maar tussen 24 en 34? Als je de ene keer 24 hebt en dan 34 is het niet regelmatig toch?

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Wel regelmatiger dan vrouwen die eens in de paar maanden ongesteld worden. Lijkt mij dus wel onder regelmatig vallen.

5. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je cyclus is vrij regelmatig met heel af en toe een uitschieter. Jouw cyclus lijkt heel erg op die van mij. Door die uitschieters bestempelen ze het als onregelmatig. Als ze iets ondersteundends willen bieden zou ik dat absoluut aangrijpen.
    Wat gaan ze in maart doen als het halve jaar om is?
    Bij ons gaan ze dan met iui starten mbt extra hormonen oid.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind de ene keer 24 en dan 34 wel een verschil. Natuurlijk zijn cyclussen die maanden duren onregelmatiger.. Maar er is dus geen norm voor. Dat wilde ik weten.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja het is inderdaad aardig hetzelfde. Ik heb echt geen idee wat ze gaan doen.. Ik bel in maart gewoon op, en dan leg ik m'n cyclussen wel voor.. Ben er natuurlijk niet thuis in, maar iets krijgen voor je cyclussen? Clomid ofzo?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Een cyclus tussen de 23 en 35 dagen is normaal. Dat wordt bij onze gyn dan ook als regelmatig gezien.
    Er zit dan idd nog een best groot verschil tussen.

Vervelend zeg dat ze niet al eerder wat onderzoeken willen doen:( jullie zijn ook alweer lang onderweg!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Volgens mij idd ook tussen de 3 en 5 weken (21-35 dagen) wat als regelmatig beschouwd wordt. Hier wisselde het voor de eerste zwangerschap tussen 27 en 85 dagen, nu na de tweede is de langste cyclus zelfs 96 dagen. 41 als uitschieter valt dus nog wel mee ;)

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nou ja, ik bel gewoon in maart. Misschien dat ze toch even willen kijken..

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij bestempelen wij iets anders regelmatig dan de gyn.
    De gyn zegt je wordt met een cyclus tussen de 24-34 regelmatig ongesteld, dus je hebt een normaal aantal kansen per jaar.
    Wij willen dat de getallen dicht bij elkaar blijven.

Ik vermoed dat dat het verschil is.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat klinkt logisch :)

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    haha en dat op de vroege morgen :p

14. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    De dokter had mijn cyclus gezien zoals die in mijn banner staat. Hij zegt dat ze wel wat langer zijn maar mooi regelmatig. Hij vroeg dus ook of ik om de 3-5 weken menstrueer

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

De mijne zijn ongeveer gelijk. Dan denk ik dat de gyn dit ook wel regelmatig vind.

Hihi :p

Deel Deze Pagina