wat deden jullie 'anders' de maand dat je zwanger werd...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daphnev85, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arma86

Arma86 Niet meer actief

Ben nog niet zwanger dus kan je daar niet mee helpen. Maar je kan Ginkgo gebruiken voor koude handen. Kan je halen bij de gezondheidswinkel dat werkt prima:D Gebruik ik zelf ook altijd.

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Uhmmm als ik heel eerlijk ben... Klaarkomen vlak na mijn vriend (bloos :). Bij beide keren dat ik zwanger werd, was dat zo (tijdens de seks vlak voor de eisprong). Kan ook stom toeval zijn :)!!!!!

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Zoals meerdere meiden hier had ik het losgelaten. We hadden besloten om na mn nod de huisarts te bellen omdat we al 14 maanden bezig waren zonder resultaat. Ik was in mn hoofd meer bezig met de gyn dan met een mogelijke zwangerschap (want dat lukte toch niet) en tadaa, zwanger! ;)

4. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso als voorbereiding beginnen met foliumzuur al voor dat je zwanger bent, ook al moet je dat dan een jaar slikken. Op aanraden van een dietiste ook teunisbloemolie voor de ondersteuning van mijn cyclus.

Omdat ik wel van edelstenen hou en ook wel geloof in de werking droeg ik bij alle 3 de keren een maansteen (kost maar een paar euro) en die legde ik altijd met volle maan buiten neer om hem op te laden als het ware.

Gezond eten, alsof je al zwanger bent. Dus geen alcohol, niet roken, voldoende groente en fruit, zo min mogelijk cafeïne. Dus moest wel afkicken van cola-verslaving. Ik heb gelezen dat roken, alcohol en cafeïne de kwaliteit van je ei verslechteren.

Geen 'oud' zaad, dus niet alleen vrijen rond je ei want als de zaadjes ouder dan 10 dagen zijn schijnt ook niet zo goed te zijn.

Bij de 1e was ik in 1 mnd zwanger . De 2e keer na 3 mnd maar dat werd een miskraam. De 3e keer na 4 mnd. Toen wel ovulatietesten gebruikt omdat we ondertussen - ook door die miskraam - al bijna 9 mnd bezig waren - en ook preseed. Dit is zaadvriendelijk glijmiddel. Dit omdat ik last had van irritaties. Ik was meteen na de 1e x gebruik van preseed zwanger en ik heb dit vaker gehoord. Je kan dit alleen via internet bestellen. Helpt schijnbaar ook bij stellen bij wie de zaadkwaliteit niet en / of het vaginale milieu niet optimaal is.
    Gebruik geen gewoon glijmiddel, want dit is niet goed voor je zaadjes. Dus gebruik niets of gebruik preseed.

Na het vrijen lag ik 15 minuten op mijn rug, met een kussen onder mijn billen. Zodat de zwaartekracht ook meehielp. Als je snel opstaat lopen er al veel zaadjes weer uit.

Hoop voor je dat het snel raak is!

5. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Verhuizen haha. Wij hebben er bij mijn zoontje 9 maanden over gedaan en het was echt een obsessie. maar in de 9e maand gingen wij verhuizen en was ik er dus bijna niet mee bezig en toen, op de eerste avond in ons nieuwe bed tussen alle verhuisdozen in, een vluggertje gedaan en die was raak haha....Ben nu voor de tweede 7 maanden bezig, maar om nu weer te gaan verhuizen haha.

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Heb preseed besteld voor deze ronde, ben benieuwd...

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hahahaha... wij zijn pas vorig jaar verhuisd... zie ik niet zitten! Maar wel fantastisch dat het voor jullie gewerkt heeft!!!

8. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Ongeveer om de dag seks, davitamon mama slikken en gewoon direct gaan slapen na de daad (met handdoek tussen de benen, haha)

9. Chocola

Chocola Actief lid

2 apr 2012
    323
    0
    0
    Wij gebruikten sinds 2 maanden Preseed en de maand dat ik zwanger werd ben ik gestopt met ovutesten, tempen en geen aandacht besteedt aan vruchtbaar slijm. Ik was het ook zo zat dat het na zoveel maanden nog steeds niet raak was, dat ik er gewoon ff niet zo obsessief mee bezig wilde zijn. We hebben die maand ook gewoon seks gehad wanneer we zin hadden, en toen bleek ik zwanger te zijn!

10. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Zinktabletten dubbele dosis voor zowel mijn man als voor mij. Vanagf de 1e dag van de menstruatie ingenomen en dosis na 2 weken verminderd tot normale dosis. Zink schijnt de zaadkwaliteit te verbeteren en het innestelen. Na 11 rondes in de 12e ronde zwanger.

We zijn nu deze ronde (ronde 4) ook weer met zink begonnen, maar dus iets later, een week na de menstruatie.

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ovulatietesten gebruiken. Die van Senesitest. Toch twijfelde ik een beetje wanneer een streep nou knalde.

Dus als ik twijfelde gebruikte ik die van Clearblue met smiley

12. Nadine1986

8 apr 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons eerste kindje had ik mezelf voorgenomen dat als ik na 6 maanden nog niet in verwachting was, ik met ovulatietesten zou beginnen! Na 4 maanden kreeg ik een mk en na zes maanden heb ik ovulatietesten gebruikt... Wat bleek!? Ik heb een erg late eisprong en al die dagen dat wij "rust" namen, hadden we dus wat extra moeten klussen! Ik was met ovulatietesten gelijk zwanger! :) Ik wacht nu op mijn ongi (mirena verwijderd 2 weken geleden) en dan wil ik ook gelijk maar weer ovulatietesten doen!

13. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Na de miskraam was mn cyclus van slag, en had ik geen flauw benul wanneer de eisprong zou zijn.
    Deze cyclus ben ik dus met ovulatietesten begonnen, en zie mn banner met resultaat;)

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Er eigenlijk totaal niet bij stil staan

15. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    2e ronde met preseed.... en nu vandaag positief getest (1 dag voor nod)!

16. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Vivian, wat lees ik nu??? Zwanger!?!?

Gefeliciteerd meid, wat super voor je!
    Hulde aan de Pre-Seed ;)

17. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hey Jettos, meid... hoe gaat het?!! Ja vanmorgen een testje gewaagd! (wilde eigenlijk niet voor nod testen, maar ach.... 1 dagje is niet zo erg, haha!). Jij druk aan de klus geweest afgelopen dagen? Met preseed??

18. Maria87

Maria87 Niet meer actief

leuk topic! ik lees lekekr mee, kan wel wat tips gebruiken ;)

En vivian: gefeliciteerd!! :D

19. Lief82

Lief82 Lid

10 feb 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here.... Zie dat wij allebei leuke feestdagen hebben gehad ha ha
    Maar hier ook niet mee bezig geweest en toen was het raak.

20. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed juist helemaal niets. Ik was er niet mee bezig niet naar de dagen gekenen. Zelfs maar beperkt sex gehad die maand en ook totaal in shock dat het wel raak was de 3e maand. Het er niet mee bezig zijn heeft mij in ieder geval geholpen, maar denk dat het gewoon timing was.

Deel Deze Pagina