ik had 2 keer per week een blokles (2 lessen van 50 min). Dat ging veeeeel beter dan 1 lesje per week.
Bij mijn eerste les hoefde ik alleen te sturen, gas te geven en te remmen. Het schakelen deed mijn instructeur. Ik weet nog wel dat ik het enorm spannend vond en echt zoiets had van "ik kan toch nog niet de weg op?!" vrienden van mij mochten namelijk oefenen op een industrieterrein maar ik dus niet, kreeg het er erg benauwd van Ik heb 2x in de week gelest, dat beviel me heel goed.
Eerste les sturen en gas geven. Naar grote parkeerplaats en daar oefenen met bochten maken en remmen. Lessen daarna schakelen enz. Succes maandag!
kwil je niet bang maken, zo zal die van jou vast niet verlopen, maar mijn eerste rijles was een Hel!! Ik heb zitten gillen in die auto niet gezond, oke ik ben ook nogal een schijtluis wat betreft auto rijden, maar heb de verdere lessen gelijk een jaar uitgesteld en ook zeker Daar niet gaan lessen. Ik moest gelijk een drukke 2 baans weg oversteken dus gas geven e.d. terwijl ik m'n god niet wist waar die dingen zaten en hij tegen me schreeuwde jaa nuu gas geven nu gas geven nu nu nu! ik dus bijna jankend neee dat kan niet er komt een auto aan dit en dat nouja, echt een hell dus voor mijn gevoel. maar meestal doen ze rustig aan zo'n eerste les
Eerste les ben ik meteen een 80km weggetje op geweest. 2e les reed ik op de snelweg!! ik had het niet eens in de gaten, reed 110 mocht maar 100. Hoezo bang voor snelweg.
Dit had ik ook! Bij mijn eerste les werd me gevraagd wat ik kon? En zoveel mogelijk zelf doen. Alles gaat zo geleidelijk aan, dat komt goed. En als ik even de kluts kwijt was, ging ik naar een parkeerplaats om even te 'oefenen'
Het liefst zou ik oefenen op een rustig terrein totdat ik zeker ben dat ik het onder de knie heb voordat ik de snelweg ofzo op moet.. Ben echt een schijterd
Ja maar als je een goeie instructeur hebt, hoef je helemaal niet bang te zijn! Hij heeft ook gewoon gas, rem en koppeling he en hij neemt gewoon het stuur over als ik iets heel doms doe Als je een goeie heb, dan vertrouw je hem/haar! Ik keek de eerste les geeneens om me heen, dee gewoon wat hij zei
gaat helemaal goed komen joh! Hier ook eerst naar industrie terrein en heel rustig alles opgebouwd! heel veel succes en veel rij plezier!
Ik mocht sturen en gas geven, schakelen en remmen deed hij. Komt goed hoor... de instructeur weet dat het je eerste keer is, heeft hij vast al ervaring mee..
Ik werd eerst naar een rustige dijk gereden, daar moest ik het eerste kwartier alleen sturen, en daarna alles. Gaat zo vanzelf ineens, komt helemaal goed!
Ja ik krijg ook een vrouwtje wat alleen intake's doet. Dus ik geloof wel dat zij wel een goede inschatting kan maken over mij Bbrr morgen vroeg al. Had vannacht gedroomd dat ik niet met mijn voeten bij de pedalen kon komen en dat ik dus niet kon lessen..
Succes Caruli, komt goed hoor! Je bent al behoorlijk zenuwachtig ofniet? Je zult zien dat het leuk is!
Ik mocht gelijk rijden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al geregeld auto reed vanaf mijn 16e. Mijn rij instructeur is ook politie agent. Hij zei al ik zie direct dat jij veel vaker hebt gereden. Maar ik durfde dat niet te zeggen omdat hij agent is. Hij zei al mijn 2 banen houd ik gescheiden dus je kunt eerlijk zijn. Dus toen verteld dat ik inderdaad vaker reed. Had ook vrij snel m'n rijbewijs gehaald. Succes voor vandaag!
Hier het eerste half uur sturen, daarna leren schakelen naar 1 en 2 en 3 oefenen en de rest van de weg alleen rijden en afremmen door gas los te laten dus heb constant in zijn 2 gereden. Het is me gelukkig mee gevallen, had kei lief en rustig vrouwtje. Klets en lacht goed mee hihi. Dus de klik is er gelukkig Nu even met man overleggen hoeveel geld hij kwijt kan en dan hopelijk door met lessen.
beetje laat, maar ik moest direct zelf rijden met alles dr op en aan.... Mooi dat het je meegevallen is