Het gaat goed gelukkig. Ik heb vandaag al een stuk minder last. Tobin kan aardig de stuwing wegdrinken. En ik heb gisteren kort de druk eraf gekolf. Dat hielp goed om te slapen. Dankjewel meiden, volgens mij is het ergste achter de rug. Ons manneke is alweer bijna op geboortegewicht!
Een tip die mijn kraamhulp had voor het koelen tijdens stuwing was boterhamzakjes met stroop (wel stroop zonder suiker) erin in de diepvries leggen, dat blijft buigzaam maar koelt heel goed en kan dus na een voeding makkelijk even op de borsten worden gelegd.
2 bh's over elkaar aan doen!! Ik heb twee strakke, voorgevormde bh's over elkaar aangehad zodat de meisjes begrepen dat het wel genoeg was zo. En idd, onder de douche met beweging vanuit de oksel alles losmasseren en uitknijpen.
Ze bedoelde daarmee dat je niet de stroop die je voor kinderen op pannenkoeken kan schenken moest gebruiken (daar zit meer suiker in zover ik begrepen had, maar pin me er niet op vast). Wist niet hoe ik het beter moest verwoorden