Mijn dochtertje is nu 6 weken. Doordat ze nu 's nachts was langer doorslaapt zijn mijn borsten 's ochtends zo vol dat de zoogcompressen, mijn pyjama en het bed nat zijn. Ik voed op verzoek, maar er zit wel regelmaat in., ongeveer ieder 3.5 uur. s nachts dan slaapt ze soms 6 uur en wordt ik wakker met pijnlijke borsten. Nu kolf ik wel regelmatig maar niet op.vaste momenten. Over 5 weken moet ik weer werken, hoe kan ik dit het beste inregelen? en gaan de pijnlijke borsten ook over? is nu al 8 dagen, wil liever niet 's nachts kolven, aangezien ze 's avonds pas heel laat (vaak na 12 uur) in slaap valt en ik daardoor.ook. Heb mijn slaap dus nodig. Iemand tips?? kus Ingrid
Heb je al geprobeerd om na de voeding van 12 uur te kolven? Misschien als je gaat slapen met leeggekolfde borsten heb je er minder last van?
ze krijgt om 22.30 haar laatste voeding en dan duurt het vaak even voordat ze in slaap valt. Ze heeft veel krampjes. Vannacht was het half 5! Maar ga het vanavond proberen.
Ai ai, herkenbaar! Ik heb ook menige ochtend wakker gelegen met pijnlijke borsten wachten tot ons madammeke ook eens wakker wou worden om ze leeg te drinken. Gelukkig regelt dit zich vanzelf. Je kan idd voor de nacht even leegkolven, al hou je het dan wrs langer in stand. Bij mijn duurde het een week of 2 en toen ontplofte ik niet meer in de ochtend. Mbt kolven en weer gaan werken, je kan na de ochtendvoeding leegkolven om zo een voorraadje op te bouwen. Op de werkdagen kolfde ik in het begin 3 keer. om 8.00u om "leeg" de dag te beginnen, bakje koffie erbij en mail/post lezen daarna om 11.30u en daarna om 15.00u. Om 18.00u thuis en dan leg ik Emma vrijwel meteen even aan. Nu sinds mijn kolfrecht is afgelopen kolf ik alleen nog om 8.00u en om 13.00u tijdens de lunch pauze.
ps. hoe meer je overdag gaat kolven nu hoe meer je je productie gaat opkrikken, en gezien je zo lekt in de nacht lijkt me dat niet wenselijk want met je productie is niets mis zo te horen! Ik zou daarom voor het opbouwen van een voorraadje je beperken tot 1 keer kolven na de ochtendvoeding, meeste resultaat en rest van de dag gewoon lekker op verzoek blijven voeden.
Gisteravond gekolfd, vanochtend was het al een stuk minder. heb vanmorgen de rest afgekolfd. maar was maar 60 ml, kan ik daar later op de dag nog iets bijvoegen? Ik werk onregelmatig... ik zorg voor een voorraadje voor de eerste werkweek. Neem aan dat jullie op je werk op de zelfde tijden kolfd als normaal borstvoeding?
Ik zou proberen om zo min mogelijk af te kolven s avonds dus echt alleen de druk eraf, anders houd je het juist in stand en gaat het nooit over. Bij mij duurde het altijd ongeveer een week voordat mn borsten door hadden dat er wat veranderd was Moedermelk moet je binnen 24 uur invriezen of 3 tot 5 dagen bewaren in de koelkast, ligt eraan hoe hygiënisch je gewerkt hebt. Alles wat je binnen die 24 uur hebt gekolft kan je bij elkaar indoen maar je mag geen warme moedermelk bij koude moedermelk in doen. Dus eerst je vers afgekolfde melk in de koelkast zetten en als het koud is kan je het bij elkaar in doen. Inderdaad kolven op tijden dat je normaal voed, kan best een uurtje tussen zitten maar het wordt vanzelf steeds minder prettig zeg maar