Ik ben een vrouw van 40 en samen met mijn man hebben wij kinderwens. Wij zijn al zo lang bezig en willen zo graag dat onze droomd vervuld wordt dat wij ons op niets anders kunnen focussen dan dit traject. In Nederland heb ik 3 x IUI gehad en 2 x ICSI behandeling. In totaal heb ik maar drie terugplaatsingen gehad. Eerste ICSI: 1 verste tp gehad van een driedaagse en 1 cryo tp, 2e cryo heeft het niet overleefd met het ontdooien. ( zonder resultaat) Tweede ICSI 1 verse tp gehad van een driedaagse. Cryo heeft het niet overleefd met ontdooing. Ik heb nog noooit een positieve zwangerschapstest gehad. Als reden hebben zij aangegeven dat we pechhebben??!!!??? Met andere woorden twee vergoede pogingen zijn we nu kwijt met maar drie tp’s. Ik kon mijn derde en laatste poging die vergoedt wordt niet riskeren dus ben ik overgestapt naar UZGent. In UZGent heb ik extra onderzoeken gehad zoalsbloedonderzoek en hysteroscopie. De uitslagen daarvan waren goed. Niets bijzonders te zien wat een zwangerschap in de weg kan staan. Ik heb injecties gekregen voor stimulatie en kan na een bloedonderzoek met goedkeuring van UZGent mogelijk de derde cyclusdag starten met een korte stimulatieschema. Gent is voor ons 3,5 uur rijden dus heen en terug 7 uur rijden, dat is voor alleen een bloed en echo onderzoek niet te doen. Gelukkig wil ons zkh in Nederland wel meewerken en zijn bereid de echo s en bloedonderzoeken te doen. Zondag 11 februari is mijn menstruatie begonnen en mocht ik dinsdag 13 februari, beginnen met Elonva ( eenmalige injectie) Zondag 18 februari moest ik starten met orgalutran ( ochtendinjectie) Dinsdag 20 februari moest ik starten met puregon ( avondinjectie) Woensdag 21 februari dus vandaag heb ik de uitslagen van het bloedonderzoek en echo onderzoek gemaild naar Gent. Einde van de middag werd ik gebeld door Gent en de vroedvrouw heeft aangegeven dat er bepaalde bloedwaardes niet helemaal kloppen en dat ze bang zijn dat de eisprong is geweest. Ik was erg verdrietig geworden met dit nieuws en kon het maar niet begrijpen. Ik ben iedere dag geweest voor bloed en echo onderzoek en alle uitslagen keurig netjes op tijd doorgemaild naar Gent! Ik dacht dat ze alles onder controle hadden en dan krijg ik het bericht te horen dat er mogelijk een eisprong is opgetreden en dat we de stimulatie moeten afbreken en ook dat ik dus morgen voor de zekerheid weer naar het zkh moet voor bloed en echo onderzoek. Ik was erg teleurgesteld en verdrietig. Allesss voor niks! En had alleen maar dezelfde vraag in mijn hoofd.. Hoe dan?? Maar wat bleek? Ik heb gisteren per ongeluk gonapeptyl geinjecteerd in plaats van puregon. Heeeel stom klopt.. dit komt omdat er op de medicijnverpakking niets was vermeld, wel had de apotheker iets met stift geschreven wat was vervaagd. Twee uur geleden toen ik weer de avondinjectie moest zetten kwam ik erachter dat ik gonapeptyl in mn hand had, de naam stond op de injectie zelf wat heel moeilijk leesbaar was. Ik heb meteen de juiste injectie gezet ( puregon 300 ) om 21.30, morgen ochtend heb ik dus bloed en echo onderzoek. Weten jullie waar gonapeptyl voor is? Ik heb google onderste boven gehaald maar is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik hoop echt niet dat ik zelf de eisprong heb opgewekt.. Zou het zo kunnen zijn dat, nu ik puregon heb geinjecteerd, alsnog de punctiedatum afgesproken kan worden. Ik weet dat ik moet wachten tot morgen middag maar ik zit er zo mee dat ik wschijnlijk deze nacht ook niet slapen omdat ik teveel vraagtekens in mijn hoofd heb, moest deze vraag echt kwijt. Excuses voor mijn lang verhaal en alvast bedankt voor het lezen!