Ik liep nog een dag van te voren in de stad en kwam daar een zwangere vriendin tegen waar ik nog tegen zei morgen ga ik niet meer alleeen de stad in of weg want dan ben ik 37 en halve week. De dag erop werd ik wakker met gebroken vliezen en uiteindelijk is de kleine 4 dagen later geboren (de dag voor de daadwerkelijke bevalling lag ik al te stuiteren van de pijn in het ziekenhuis en te smeken om een ruggeprik)
Leuk om te lezen zeg! Zo ginghet bij mij: Ik had al een paar dagen harde buiken enzo...dus woensdagavond laat naar het ziekenhuis...nog niets aan de hand...kreeg een slaappil en die zouer wel eens voor kunnen zorgen dat mn lichaam zou ontspannen en dat de weeën daardoor zouden beginnen. heeeeeeeeerlijk geslapen...donderdag gewoon boodschappen gedaan, voelde me helemaal niet lekker en had rugpijn...thuis heel de dag op de bank gehangen en om een uur of 10 voelde ik weer die rotte harde buiken (uhhmm...weeën dus) Dat het weeëm waren had ik om een uur of 1 door...en een uurtje daarna kwam mn man thuis en heeft hij de VK gebeld... Finn is op vrijdag om 21.50 geboren!
Wij zijn die ochtend nog naar mijn ouders geweest, koffie drinken. Daarna nog een rondje wezen rijden (had niet door dat het wel eens weeen konden zijn ). 's middags even op de bank gelegen, om 17.00 uur voelde ik iets knappen. Toen is een vriendin gekomen en mijn vriend ging naar een bbq. Lekker in de tuin zitten kletsen met mijn vriendin. Om kwart over 9 kwam de vk had ik 1 cm. De hele avond op de bank gelegen, kletsen met vriend en vriendin. Om half 12 hield ik het niet meer, kwart over 12 kwam vk en had ik volledige ontsluiting en om half 1 lag ik in het ziekenhuis. Uiteindelijk is Julian om 04.02 uur geboren met een keizersnede.
de dag van de bevalling ben ik met een vriendin van mij en haar 4 maanden oude dochter naar de fysio geweest. Verder hebben we boodschappen gedaan, Bami gegeten en een punt kwarktaart. Was om 22.30 uur thuis en om 02.15 uur was de vk er en bleek ik al 6 centimeter te hebben.
wat grappig dit alemaal ik had al een week last van wat kramp harde buiken dus en de dag van de bevaling is kwas de hele dag al niet lekker maar ben wel druk aan het poetsen geweest in de avond vroeg naar bed gegaan snachts om half 4 wordt ik wakker met kramp ik denk van ooh niet weer he dus ik naar de wc ik dacht mischien ontlasting maar er kwam niks en die kramp kwam en ging weer maar ik voelde het aleen in mijn darmen dat was heel raar dus ik man lief wakker gemaakt met volgens mij heb ik weeen dus hij zei weet je het zeker ik zei nee dus hij is nog even gaan slapen 4 uur hem weer wakker gemaakt ik verloor toen al wat bloed ik zei ja het is zeker het zijn weeen dus manlief heeft vk gebelt die was er om half 5 toen had ik al 6 cm dus kraam hulp gebelt want die moest van ver komen als klaar gezet en om half 6 had ik 10 cm en om kwart voor 6 is ze geboren en kraamhulp was te laat
Beide bevallingen begonnen zomaar uit het niets. Bij de eerste had ik de dag voor de bevalling nog de hele dag gewerkt én mijn afstudeerscriptie in definitieve vorm op de post gedaan. 's Avonds ging m'n yogales niet door, en toen had ik nog mooi tijd om mijn adressenbestand voor de kaartjes af te maken. Dat was het laatste dat ik echt nog moest doen. Om half 12 was ik klaar en ging ik naar bed, heerlijk geslapen. Volgende ochtend begonnen mijn weeën toen ik net achter de computer ging zitten om aan het werk te gaan. 3 uur later was de baby er. De tweede was 9 dagen overtijd, dus daar zat ik echt op te wachten. De middag voor de bevalling ging ik nog lekker naar de markt met een vriendin en 's middags nog wat dingetjes in huis gedaan. Toen ik met mijn oudste een treinbaan zat te bouwen kreeg ik de eerste wee. 2,5 uur later was de baby er.