Leuke reacties! Ik ben zelf wel echt het type wat het liefste nog zelfs een bbq organiseert waarbij iedereen kan langskomen zodra we klaar zijn met klussen enzo, maar we zijn van plan heel langzaam te verbouwen en ik zou het vervelend vinden als mensen langskomen terwijl het 'nog niet af is', ik pronk liever met mijn huis hihi. We zullen zien wat manlief ervan vind en wat hij eventueel niet erg zou vinden als ik dat zou willen
Ik heb voor de directe buren Godiva chocolade gekocht en toen we die brachten mochten we bij iedereen binnenkomen Toen de rij tegenover ons werd opgeleverd heeft mijn Puber kaartjes ontworpen en die hebben we bij iedereen in de bus gedaan om ze welkom te heten. Sommige mensen kijken je niet aan en andere bellen aan voor een bedankje en daar schenk ik weer koffie voor Kneuterig gezellig Veel plezier gewenst in je nieuwe buurt!
Ik vraag me af. Is dit vooral iets dat bij koopwoningen gedaan wordt? Ik woon nu in een flat en heb alle buren wel gezien, maar heb echt niet overal aangebeld om me voor te stellen. Volgens mij zijn mijn ex en ik in ons vorige huis wel bij directe buren geweest. Aan de ene kant spraken we ze regelmatig. De anderen was voornamelijk een hoi en doei. Toen we een keer bij thuiskomst water hoorden lopen bij hun garage zijn we over de schutting gaan kijken. Toen liep er idd water onder de deur door. Ze waren op vakantie dus hebben van alles in t werk gezet om iemand te pakken te krijgen. Maar goed ook want de kraan was gesprongen.
Wij hebben een doosje bonbons aan onze 2 buren gegeven in 1 van de eerste weken gelijk met een excuus erbij voor eventuele herrie van wat verbouwingen. Ik ben niet zo’n type die zelfgemaakte koekjes zou eten van onbekende mensen. Al vind ik het idee wel leuk!
Dit! Wij zijn uitgenodigd door de oude bewoners op een afscheidsborrel, super lief! Daar hebben we de meeste buren al leren kennen. Op de dag van de overdracht met de meeste al een praatje gemaakt. We lopen dit weekend even bij de verdere buren langs om ons voor te stellen. Sleutel hebben we nu 2 weken maar zijn zo druk geweest met verbouwen dat het er even bij ingeschoten is.
Toen ik hier kwam wonen heb ik zelf niets gedaan, behalve mij voorgesteld toen ik ze voor de eerste keer tegen kwam. En zo doe ik het ook iedere keer dat er nieuwe mensen naast mij komen wonen. Ik vind het een aardig gebaar om zelfgemaakte koekjes te brengen, maar zoals iemand anders hier al schreef zal ik niet zo snel zelfgemaakte koekjes eten van iemand die ik verder niet ken. Ook ben ik niet zo van visite van de buren of daar op visite gaan, ik ben erg op mijn privacy gesteld. De enige buur waarbij ik over de vloer kom en diegene bij mij heb ik in de loop der tijd leren kennen en is er een bepaalde klik en zelfs dan komen wij alleen bij elkaar over de vloer als het zo uitkomt of het gesprek buiten heel lang is en één van ons zegt, joh kom even binnen. Dit vind ik prima zo.
Het zou voor mij inderdaad niet hoeven nee Voor mij is even voorstellen en een kort praatje prima. Ik ben sowieso niet iemand die op de koffie gaat bij de buren voor de gezelligheid. Tenminste niet met de buren die we nu hebben Met de ene wel goed contact. Gaan ook naar elkaars verjaardag enzo maar nog nooit zomaar op de koffie geweest.
Maar je bent er zelf ook niet heen gelopen dus? Als ik even voor mezelf spreek, ik heb het bij alle buren meerdere malen geprobeerd, maar steeds niemand thuis. Na 4 keer heb ik het opgegeven. Maar die mensen komen vervolgens ook niet even bij ons ofzo. Dus het werkt wel 2 kanten oo denk ik dan.
Toen wij hier kwamen wonen uiteraard wel. Ik heb ze ook netjes gegroet, maar met 3 kinderen aan mijn arm te slingeren ga ik dan niet die kant op lopen. Ik vind persoonlijk dat de nieuwe buren dat zelf moeten doen als ze me tegenkomen. Maargoed
Zelf ga ik bij de 4 huizen naast me aan beide kanten even langs om me voor te stellen na een verhuizing en om ze uit te nodigen voor een kennismakingsborrel. Andersom breng ik een bosje bloemen langs bij nieuwe buren.
Veel buren bij ons hadden briefje in de bus gedaan met uitnodiging voor housewarming. Ze waren wel in shock dat er ook echt 20 buren Kwamen hecht buurtje. Bij onze nieuwe buren kaartje in de bus gestopt toen ze nog aan klussen waren. Zo kwam gesprek wel op gang Ik zou zeggen, doe het op je eigen manier zoals jij leuk en fijn vind. Alles is goed. En tja de ene buur is gewoon wat meer betrokken dan de ander. Wij hebben inmiddels 2 buurt groepen. 1 van hele straat die vrij stil & zakelijk is en 2e waar baby news, verhuizingen en spontane buurt borrels in georganiseerd worden waar overige die er niet op zitten te wachten worden lastig gevallen
We wonen hier nu zo'n 10 jaar, toen we hier kwamen was het huis aan de ene kant ook net verkocht en ging de buurman verbouwen. De zomeravonden eindigden vaak wel in een gezamenlijk biertje, dingen samen bestellen (vloeren storten, isoleren wanden etc, scheelde voorrijkosten). Wij zijn nogsteeds (of alweer) aan het aan-/verbouwen (wij en beide buren) dus regelmatig lopen we even naar elkaar toe om te kijken hoe ver iedereen al is gereedschappen gaan ook over en weer, en iedereen helpt elkaar bij grote klussen, dakpannen leggen met z'n allen op het dak, ene huis klaar dan door naar het andere bij wijze van spreken. De rest van de straat komt zelf een praatje maken als je buiten bent, zo doen wij dat ook als we ergens langs wandelen. #kleindorp Toen we hier net woonden was er een dorpsfeest waarbij de hele straat samen kwam om versieringen te maken, zo leer je elkaar ook wel kennen.
Hier droooom ik echt van! Geweldig. Ik hoop dat we leuke buren hebben. Ik ben al ontelbaar vaak in de straat gereden om te kijken wat voor soort mensen ik denk dat er wonen, kijken of ze een grote auto hebben bijvoorbeeld met kinderzitjes of hoeveel er gedaan is aan de buitenkant van het huis.. ik vind het heel spannend!
We hebben (haha, lees: ik heb, manlief gaat er beter mee akkoord ) besloten dat we een zomerborreltje gaan geven voor alle buren zodra we klaar zijn met 'verbouwen'. We willen for the time being alleen de vloer vernieuwen, muren stucken en verfen, wellicht de keuken een mini makeover geven en verder langzaam aan alles veranderen. Maar we hebben niet het budget om gelijk alles te doen. Zouden jullie wachten tot het huis echt helemaal af is voor je je buren uitnodigt voor een 'buurt borrel' of is mijn plan prima? Voor we gaan klussen sturen we de buren die aangrenzen zeker een kaartje met een doosje merci 'sorry alvast voor de eventuele overlast' Dacht dat het ook leuk was om alvast de delen hoe leuk deze 'housewarming borrel' invites zijn die ik heb gevonden! Ze zijn bedoeld als verlovingsborrel uitnodigingen maar ik zal ze aanpassen. https://www.etsy.com/listing/682919932/cocktail-party-invitation-housewarming?ref=user_profile