Dag dames, zo aan het eind van de zwangerschap ben ik er inmiddels best aan toe om 's middags even te slapen. Dat doe ik dus wanneer het kan. Ik slaap dan veel beter dan 's nachts. Maar na het opstaan ... bah, ik ben niets meer waard. Het liefst was ik dan in bed gebleven. Hebben jullie dan nou ook? Wat doe je eraan?
Ik heb dat ook gehad en nu weer als ik denk effe een uurtje plat. Bij Daan ging ik dan echt niet voor 2 uur en zorgde dat alles klaar en gedaan was zodat er niks meer van me loomheid werd verwacht. Nu ga ik niet naar bed omdat daan nog wel alles verwacht wat niet erg is maar ik ga lekker rustig op de bank een filmpje kijken om een beetje op te laden
Bij mij werkte (en werkt) het ook niet hoor, ik heb dan vreselijk veel moeite om uit bed te komen en ben nog een uur lang duf...
Tijdens het slapen daalt je suikerspiegel behoorlijk, en sommigen zijn daar erg gevoelig voor. Wat zou kunnen helpen is een groot glas vruchtensap en een liga bijvoorbeeld. Onmiddelijk iets gaan eten en drinken zou moeten helpen...
Het ligt er ook aan hoe lang je slaapt. Eigenlijk is het het beste om ongeveer een uurtje te gaan liggen. Als je te lang slaapt, wordt je inderdaad duf. Dus dan bijvoorbeeld in de ochtend een slaapje en in de middag.
Ik sliep ook altijd 's middags, omdat ik 's nachts niet meer sliep. Nu vertik ik het gewoon om te gaan liggen 's middags, want dan is het weer hetzelfde verhaal. Nu sinds een paar dagen slaap ik gelukkig aardig 's nachts heb alleen vaak rond half 5 last van mijn benen en dan ga ik er alsnog even uit en ga er dan rond 7 uur weer in tot een uurtje of 10. nu kan het nog, dus ik neem het er wel van. succes.
Ik heb dat ook, en sinds een tijdje doe ik dat ook niet meer. Ik blijf 's ochtends gewoon wat langer liggen.
Of je probeert om alleen wat verdeeld over de dag een paar keer een kwartiertje te gaan liggen, en dan niet slapen, alleen uitrusten, misschien een boek erbij ofzo. Dan rust je toch uit (vooral je rug even strekken) en toch niet beroerd wakker worden. Zo doe ik het ook. Maar dan om een andere reden, omdat ik 's nachts soms uren wakker lig. Daarom wil ik 's middags niet slapen, want dan lig ik 's nachts nóg langer wakker.