Gynaecoloog makkelijker dan verloskundige

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rono, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi hoi!

Vinden jullie ook dat gyn makkelijker is dan de vk? Want bij mijn dochter wilde de vk pas strippen bij 41 wkn en nu loop ik de hele zwschap bij de gyn en die gaat donderdag al strippen als het lukt.

Merken jullie dit verschil ook heel erg? Vk stuurt je ook bij 41 wkn pas na de gyn voor controles dat terwijl als je al bij de gyn loopt vaak juist met 41 weken word ingeleid.

Groetjes

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik hoor het inderdaad wel vaker, hetgene wat jij omschrijft.
    Bij onze vk strippen ze vanaf 40 weken.
    Vanaf 41 weken verwijzen ze door voor inleiden.

Ik hoop het niet nodig te hebben!! Dus laat maar komen, die kleine!!

3. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Bij de vk werd ik pas gestript vanaf 41+6 (bijna 4 jaar geleden) en nu in het ziekenhuis word ik niet eens gestript maar ingeleid vanaf 41 weken (we laten je niet lang doorlopen) Misschien wilt de vk het liever wat langer aan de natuur overlaten? Wel een goeie vraag, ik kan het maandag navragen bij de gyn (dan bespreken we ook het inleiden). Maar dan moet ik het niet vergeten :)

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn vk zei idd ook dat gyn's wat makkelijker zijn, ook tijdens de bevalling al snel even een knip en de vacuumpomp bijv.

Mijn vk ging pas strippen met 41 wk maar dat komt ook omdat ik het wilde afwachten. Als ik er op stond hadden ze het wellicht wel eerder gedaan als het kon.

Ik snap best dat er situaties zijn waarin ze vrouwen wat willen helpen of dat een inleiding nodig is maar ik persoonlijk ben meer van "de natuur z'n werk laten doen" Je mag tot 42 weken blijven lopen mits je kindje en jij het goed maken verder dus waarom al met 39 weken van alles proberen?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    4 jaar geleden was het beleid van de VK om met 41 te strippen, en met 42 door te sturen.
    Nu is het beleid om met 41 je te laten checken door de gyn, en dan inleiden bij de gyn, of strippen/afwachten bij de VK.

Het beleid is hier dus ook iets veranderd.

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    De gynaecoloog heeft ook wel meer middelen om eerder in te grijpen dan de verloskundige. Dit kan ook zijn dat ze eerder ingrijpen ook met kunstverlossing?

7. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Ik ben ook wel benieuwd! ik moet dinsdag voor de 1e keer heen:D ben bij de 1e bevallen met een keizersnede en deze keer hoop ik natuurlijk te bevallen.

Ik was toen 10 dagen overtijd en werdt toen ingeleid pff hopelijk laten ze mij nu niet zo lang doorlopen heb ik echt geen zin in hihi

liefs

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zijn beiden heel makkelijk, in die zin dat strippen, pijnstilling e.d. voor beide partijen geen enkel bezwaar is.
    inleiden weet ik niet, ik heb in mijn geboorteplan staan dat ik niet zomaar ingeleid wil worden dus heb er ook nooit naar gevraagd.

Deel Deze Pagina