Wat deed jij nog op de dag van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama101, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

ik was gezellig met mijn moeder op bezoek bij mijn oma, dus zat lekker thee te drinken toen mijn vliezen braken :) ben uiteindelijk een dag later bevallen want 's avonds begonnen mijn weeën pas echt.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik was vrij vroeg wakker, heel het huis gepoetst, gedoucht, alles weer even geschoren waar er haar te bekennen was. Ben nog even naar de winkels geweest.

In de middag nog even geslapen, en de rest van de dag op het forum gezeten.

Ik zat vol verwachten op de gordijnen te wachten voor de babykamer, want die waren er nog steeds niet.

Toen ik mijn man om 19 uur belde dat de weeen om de 3 min kwamen, is hij nog nooit zo snel thuis geweest, en ik stond ondertussen nog even 2 kroketten te bakken, en weg te eten hahaha ( mn man heeft me vervloekt tijdens het puffen)

om 1.47 was Quinn er goddank

3. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Vrijdags heb ik de kapper gebeld omdat ik per se die dag naar de kapper wou. Die zat helaas vol en daarom een andere kapper gebeld. Daar ben ik (in de sneeuw) naar toe gereden en gelijk een bedsteun en een postoel meegenomen bij de thuiszorg. 's Avonds een verjaardag gehad en toen we om 12 uur thuis kwamen zijn m'n vliezen gebroken. Wel eventjes naar bed gegaan, maar er om half 3 uitgegaan om een was te draaien, de boel op te ruimen, het bed op klossen te zetten (!) en ik heb toen in bad een film gekeken op de laptop (had ik speciaal voor dit doel gehaald...). Daarna alleen nog maar weeën weggepuft.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    :p sommigen doen net als ik gekke dingen voor je gaat bevallen
    heb geen nesteldrang gehad in elk geval mijn vriend heeft er wel 2 keer op gehoopt maar helaas t is toen overgeslagen op hem , van zenuwen wist hij niet wat ie moest doen dus ging ie ramen zemen , bed verschonen , Senseo ontkalkt en toen we naar t zkh moesten zei hij ja ik doe nog ff stofzuigen ...... helaas maar 2 keer voorgekomen dat ie zo deed :p

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij de 1e eigenlijk niks bijzonders gedaan, ging ook niet aangezien ik volop voorweeen had, en niet mee wist waar ik het moest zoeken, de ochtend daarna ben ik ingeleid.

bij de 2e heb ik heel mn huis nog aan kant gedaan, spullen voor de oudste ingepakt, pizza gegeten :p en de volgende ochtend moest ik verplicht ook weer naar het ziekenhuis omdat het ingeleid werd.

wel had ik gezellig de laptop bij dus had op Hyves een WWW gezet van Wat zal de dag vandaag brengen :D dus kreeg allemaal tips van mensen om te gaan doen, en een paar uur later was onze dochter geboren...aangezien dus niemand wist dat we in het ZH waren :p

6. Wen80

Wen80 Actief lid

12 feb 2009
    114
    0
    0
    Ik heb 's ochtends nog van alles gekocht bij de Ikea (ik kwam met 2 volle tassen thuis), daarna de badkamer gepoetst.
    En toen ik eindelijk rustig op de bank wilde gaan zitten braken om 14.00 uur mijn vliezen.

Om 19.00 uur is onze dochter geboren.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    beide keren helemaal nix!

bij de 1e werd ik smorgens om 7 uur wakker met weeen en daar heb ik de hele dag met weeen gelopen/gelegen en die is de nacht erop om 3 uur geboren..

en van de 2e braken snachts mijn vliezen om kwart over 2.. tot 5 uur onregelmatige weeen gehad en toen in slaap gevallen van de moeheid.. om 7 uur weer wakker.. manlief ook maar wakker gemaakt (met de mededeling "ben je er klaar voor om pappa te worden? :D" want die wist nog niet dat mn vliezen waren gebroken)...
    om 11 uur vk aan bed gehad (3cm).. om 12 uur is ze op mijn verzoek teruggekomen.. om 1 uur waren we in het ziekenhuis en om 13.56 uur is 2e zoon geboren...

8. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Bij de 1e een geplande ks, dus wist het van tevoren.

Bij de 2e:
    Op een maandagochtend kwam de buurvrouw beschuit met muisjes brengen, want mijn buurmeisje was die vrijdag daarvoor bevallen.
    Ik heb heel de dag lopen sjacherijnen en lopen balen en alles zat me in de weg en ik was het zat enz enz, ik had een rothumeur die dag:D
    Ik was 37w5d zwanger en had het hélemaal gehad, had ook een enorme buik en het was zomer, dus warm:).....kortom ik was er helemaal klaar mee, zeker na het bericht van mijn buurmeisje, ik wilde ook!
    En voila......s'nachts om 01.15u braken mijn vliezen en meneertje is om 15.56u die dag geboren:)dus bij ons kon ook de vlag uit!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Geshopt en geluncht met mijn moeder en toen ik 's middags thuis naar de wc ging, braken mijn vliezen. :) ik vond het echt een mooie timing. We hadden nog een paar stukjes taart gekocht. Dus manlief gebeld, die kwam van het werk en we hebben met z'n drieën een stukje taart gegeten. Weeën kwamen pas veeeeeel later, dus ik heb nog veel genikst en gewacht en tv gekeken en geforumd.

10. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Wat leuk om te lezen wat iedereen nog bezig houdt voor de bevalling.
    Zelf was ik in tranen, was al 10 dagen overtijd en het goed zat. Toen werd gebeld dat onze kat was aangereden en overleden.... Onze dochter is wel die nacht geboren.

11. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    1 e keer wat rond gehangen in het ziekenhuis ( was ingeleide bevalling ) 2 e keer eigenlijk niks werd al weeen hebbend wakker nog wel 2 telefoontjes naar oma en de as papa gedaan en onbijt voor de oudste gemaakt al weee-end

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook geslapen tegen 8.00 wakker geworden van irritante rugpijn nog even blijven liggen om weer goede houding te vinden maar werd niks dus er maar uitgegaan.
    Rustig me ontbijt naar binnen gewerkt tegen half 10 braken me vliezen mezelf aangekleed zh gebeld en 10.00 was ik daar 16.50 werd me kleine vent geboren.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de oudste was ik al sinds de avond ervoor in het ZH, vanwege meconium houdend vruchtwater. Hele dag in Zh weeen opvangen, ruggeprik, uitrusten etc. Uiteindelijk is ze 's avonds om 21.47 uur geboren d.m.v. speodkeizersnee.....
    Bij de jongste was het een geplande keizersnee, dus ik was vroeg wakker. Heb even snel iets gegeten en een bak thee gedronken (was ingepland om 13 uur en mocht 6 uur van tevoren niets meer eten of drinken! haha). Zenuwachtig de oudste geknuffeld en toen om 10 uur in het ZH. Na CTG kwamen ze ineens met infuus en katheter en bleek ik eerder te kunnen bevallen! Ze is om 11.37 uur geboren

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Niet erg veel, voornamelijk braken...de eerste keer begon het rond 2 uur 's nachts en meteen regelmatige weeën. Ben bevallen om 21.56.

De tweede keer werd ik wakker van gerommel. Ben achter de laptop gekropen en wat geforumd. Toen het eenmaal doorzette (3.30 's nachts) en serieus werd ben ik mijn haar gaan doen en me opmaken tussen de weeën door. De laatste spulletjes gepakt voor het ziekenhuis.... Oja en crackers eten want had me toch een trek!
    Om 9.27 was ze er.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste werd ik 's morgens wakker met een gevoel van: heee, volgens mij is dat een wee. Ik had dus de hele dag het gevoel dat ik zou gaan bevallen, en dat was ook zo (de nacht erna is onze zoon geboren).
    Overdag heb ik wat tv gekeken, gelezen, geforumd en geslapen. Lekker rustig aan gedaan dus. En gebeld met m'n moeder en m'n zus, dat het was begonnen.

Bij de tweede had ik pas 's middags door dat het ging gebeuren. Ik kan me totaal niet herinneren wat ik die dag gedaan heb. Weet wel dat ik eind van de middag flink pijnlijke weeën had. Zoonlief moest van kdv gehaald worden en vriend stond in de file. Zeg ik tegen hem (aan de telefoon): "ik heb nu een wee en kan effe niet lopen, maar als die wee weer weg is, ga ik hem wel halen."
    Lekker logisch, alsof er niet een minuut of 5 later weer zo'n wee zou komen waarmee ik niet kon lopen...
    Ben dus maar gaan koken terwijl een vriendin zoonlief ging ophalen. Ik heb met hem samen gegeten (pfffffff, mama heeft pijn in haar buik, maar dat is niet erg hoor jongen, dat komt van de baby) en daarna kwam vriend thuis, die onze oudste naar bed heeft gebracht. Net na middernacht is onze dochter geboren.

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de tweede voelde ik smorgens weeen maar ik dacht dat het nep was omdat ik een dag van te voren bij de vk was en die zei dat het nog pot dicht zat en het geen weekend baby zou worden. We zijn 60 kilometer gaan rijden om de oudste naar opa en oma te brengen en daarna zijn we met z'n tweeen nog even lekker bij mc donalds gaan eten. Ik zat in de auto te eten met af en toe een wee. Toen wisten we dat het toch wel echt was. Thuis gekomen ben ik gaan wassen en opruimen omdat ik gek werd van alle geluiden die ik beneden hoorde. 3 uur later had ik mijn kleine meisje op mijn buik.

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn weeën begonnen om 4 uur snachts. Die dag ervoor heb ik nog lekker uitgeslapen. Heel de beneden gepoetst, een cake gebakken, wat kleine boodschapjes gedaan, gekookt, en gevreeën met mijn man... (2x maarliefst *bloos*) Dat heeft dus schijnbaar gewerkt.

18. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond de middag had ik nog een ctg in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk behoorlijk hoog was, op de ctg werden al flinke voorweeen geregistreerd. Daarna zijn we nog een huis wezen kijken :) Man 's avonds wezen repeteren met z'n band en toen we goed en wel in bed lagen begonnen de weeen.

19. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    'S ochtends eerst naar het ziekenhuis (was 42+1), daar een tijdje aan het CTG gelegen... Oh nee wacht als allereerste kwam de notaris (toch makkelijk een goeie kennis die notaris is, huisbezoekje!) zodat we de testamenten konden tekenen en dáárna na het ziekenhuis voor een CTG. (ik dacht dat ze mij zouden inleiden, dit bleek niet het geval)

Op de terugweg bij de winkel grote inkopen gedaan (heel veel liters frisdrank en zo) en dat terwijl ik al in geen weken bij een supermarkt geweest was.

's middags mijn ouders nog even op visite gehad.

's avonds om 19.15 braken de vliezen en de volgende middag om 13.00 is ze geboren!

Ben benieuwd hoe het nu zal gaan!

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij de eerste overdag bij de vlos geweest en nog gewinkeld. later nog gezellig pakjesavond gevierd met familie. Wel een gekke buik maar niet pijnlijk. Later die avond begonnen de eerste weeen, precies toen ik 40 weken was! En dag later, na een lange thuisbevalling (28 uur), is hij geboren.

Bij de tweede die dag nog wezen wandelen, boodschappen gedaan, bij de vlos geweest, tijdens de eerste krampen (niet echte weeen) nog met oudste zoontje buiten gewandeld/gespeeld, twas een hele hete zomeravond. Om 23.00 werd het serieus en om 00.45 was ons tweede zoontje er al!

Deel Deze Pagina