Wat deed jij nog op de dag van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama101, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hebben nog uitgebreid boodschappen gedaan bij de aldi, had eigenlijk al weeen maar als ik af en toe ff stil kon staan ging het wel. Had al weken voorweeen dus dacht dat het niet echt zou doorzetten..

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    winkelen winkelen en nog eens winkelen :p daarna koken voor de mannen en daarbegon alles :)

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Was 's middags nog wezen shoppen bij de Intratuin.. 's Avonds om tien uur braken mijn vliezen tijdens een filmpje kijken :D

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

- Ontbijtje op
    - Zoals iedere dag toegegeven aan de nesteldrang

En toen ik aan het rusten was en met mijn moeder online aan het kletsen was, braken mijn vliezen.

Vriend gebeld en samen nog geluncht en toen ging het heel vlug en binnen een paar uurtjes was ons meisje er:D

5. Evelien1991

24 mei 2011
    60
    0
    0
    Rustig een half uurtje aan de moniror gelegen en daarna heerlijke pannenkoeken met ijs, chocoladesaus en bananen gaan eten.

6. Seth

Seth Niet meer actief

een (spoed)echo krijgen.... omdat ik bang was dat ie niet zou passen... omdat hij niet ingedaald was......

maakte nog geintjes, dat als mn vliezen zouden breken ik dan wel voorrang zou krijgen....
    (het was zo druk bij de gyn).......

gelukkig zou hij maar 6,5 pond zijn........

paar uur later braken mn vliezen... en bleek hij 8,5 pond te zijn...
    gelukkig was ik door de echo gewoon super relaxed.... en was het echt een makkie... :)

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    vrijdag hadden we een crematie, heel emotioneel als je hoogzwanger bent, maar ik was een mooi ijsbreker om een gespreksonderwerp te hebben tijdens de koffie en cake...

Maar vrijdag dus crematie, zaterdag gewandeld, hele huis stofgezogen ( hittegolf) en toen ik klaar was rond 16:00 ging ik zitten en begon me niet lekker te voelen, rond 17:00 stond ik op en kreeg ik steken, om 18:00 dacht ik 'het is echt begonen' en om 0:10 is ons moppie geboren!

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    oud en nieuw vieren ;) ben van 1 op 2 januari bevallen.
    heel 1 januari weeën gehad dus 31 december was mijn laatste dag zonder beginnende bevalling hihi.

1 januari heb ik de kerstboom alvast opgeruimd, gewii't, spellen gespeeld, nog snel alles opgeruimd en schoongemaakt, worstenbrood gebakken en op zp gezeten hahah.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Eeens kijken....De koelkast reorganiseren, vaatwasser uitruimen, laatste hand aan mijn zelfgemaakte lakentjes leggen, de gordijntjes omzomen en nog ettelijke wasjes draaien. Op Hyves neerzetten ( na de zoveelste vraag of er al iets te medlen was) dat ik écht nog lang niet ging bevallen en 2 uur daarna, toen ik net de deur van de droger dichtgooide braken mijn vliezen. 50 Minuten later kwam de eerste wee en precies 1 uur en 32 minuten later lag onze dochter op mijn buik. En dan terwijl ik geen enkel teken had gehad die dag ( was wel 5 dagen ervoor de slijmprop verloren) en dat ook niet had verwacht. ik was 38 weken en 2 dagen.

10. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Niks... Ik werd wakker en toen braken de vliezen. :p
    Wel nog gedoucht toen.

11. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Ik ook ik werd wakker omdat ik dacht dat ik in mijn broek geplast had! Dus ik maar heen en weren en gelukkig gebeurde het op maandagochtend 4 uur dus mijn vriend was bij me..Maar uiteindelijk maar naar de wc gegaan en ik denk nou het zal er allemaal wel bij horen dat plassen maar paar minuten later weer helemaal een natte broek.. ik snapte er dus niets van maar in ieder geval toen het ziekenhuis gebeld(want ik was 36 weken) en op 1 of andere manier werd ik heel kalm en heb nog even gedoucht en verder heel de dag in het ziekenhuis gelegen en dinsdags is ze pas geboren!! :D

12. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Op de dag van de bevalling weeen liggen opvangen op de bank dan later naar het zh want mijn weeen begonnen om 3.30 s nachts
    Maar de dag daarvoor heb ik in mijn eentje (jaja) mijn bed op klossen gezet
    Noem me maar gek ik was toen 38.4weken zwanger

13. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn ouders de camera opgehaald en lekker bami gegeten :) daarna nog naar schoonfamilie geweest even filmpie gekeken en toen ben ik naar huis gegaan met de tram en de bus :p en lekker gedoucht.. toen begon het! Uiteindelijk voordat de vk kwam nog snel mijn slaapkamer opgeruimd mijn tas voor het zh ingepakt!

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zijn overdag nog de stad in geweest, om 19.00 uur nog even naar de supermarkt gewandeld en waarschijnlijk had ik toen al wel wat (rug)weeën. Om 22.30 uur had ik al 8 cm ontsluiting en om 03.25 uur is uiteindelijk m'n zoontje met de vacuüm geboren.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de oudste was ik aan het werk toen het begon. Ik was een nieuwsbrief voor m'n klanten aan het schrijven, toen ik weeën kreeg. Eerst nog geprobeerd door te gaan, maar al gauw kon ik me niet meer concentreren. 3 uur na de eerste wee was de baby er ook al, dus 's avonds heb ik de opzet maar naar mijn collega gemaild, zodat hij het af kon maken.

Bij de jongste heb ik 's ochtends nog met mijn oudste en een vriendin over de markt gelopen, met elkaar gelunched, wasjes weggewerkt, treinbanen gebouwd. Bevalling begon rond 4 uur 's middags met een wat misselijk gevoel, om 5 uur had ik stevige weeën en heb ik de vk gebeld. Die was er om 6 uur en om kwart voor 7 was de baby er.

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de eerste stond ik om 6 uur op, vlonders in de olie gezet, grofvuil weggebracht naar de stort (dus met dikke buik alle troep in containers gooien, dat was blijkbaar een vreemd gezicht), alle ramen gelapt, kwartier voor sluitingstijd van het tuincentrum bedacht dat ik nieuwe kussens voor de tuinstoelen wilde, en nog gehaald ook, lekker gekookt, filmpje gekeken, nog even met manlief onder de dekens gestoeid en toen was ik zo blij dat ik in slaap kon vallen. En ik heb wel een half uur mogen slapen :D Daarna was het een komen en gaan van heftige weeen.

Bij de tweede wezen winkelen met moeder en de oudste. Bij mijn ouders wezen eten en daarna naar huis. Toen de oudste op bed lag, wilde ik heel even op bed gaan liggen en plots werd ik wakker van een natte broek. En toen is het heel rustig aan begonnen. Ik heb zelfs de nacht nog goed kunnen slapen, een beetje op de laptop gezeten, wasjes gedraaid, gestreken en toen de VK voor de tweede keer kwam, mocht ik meteen persen.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had besloten me maar is te ontspannen aangezien ik zwaar overspannen was over het feit dat ik de volgende dag ingeleid zou worden in het ziekenhuis omdat ik te ver overtijd raakte.
    Dus ik was lekker in bad gegaan en lekker online een spel aan het doen, beetje gestofzuigd in huis etc..
    Toen ik online zat te gamen en lekker een bammetje zat te eten terwijl ik leuke muziekjes luisterde begonnen de eerste weeen, kortom de ontspanning heeft echt geholpen!
    Uiteindelijk ben ik lekker natuurlijk bevallen voordat ik ingeleid zou worden :D.

18. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Om 09.00 s'ochtends gestript..Vrijwel direct weeënactiviteit,..nog boodschappen gedaan, naar een verjaardag geweest, mensen te eten gehad (en dat allemaal met stiekem weeën op staan vangen..)..Iedereen op tijd de deur uitgezet..(de weeén werden wel erg heftig!! zo rond 19.00) en de volgende dag om 8.59 bevallen van ons meisje!

19. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    ik ben net gestript door de vk, maar merk nog weinig.
    ben bang dat het dus niet gaat helpen.
    Moet dus nog eventjes wachten.

20. Escada

Escada Niet meer actief

Ik ben 's middags nog in mijn eentje wezen shoppen, en dat duurt bij mij altijd lang ;) dus ik plofte na die middag slenteren lekker thuis op de bank. 's avonds laat had ik mijn meissie in mijn armen:p

Deel Deze Pagina