Wat deed jij nog op de dag van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama101, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik ben in de nacht van 29 naar 30 juni bevallen.....zou 30 juni s'morgens worden ingeleidt want ik was dan 42 weken.
    op 29 juni heb ik nog de boodschappen gedaan s'morgens met pinterman,s,in de middag de kleerkast van mijn vriend opgeruimd,en nog wat extra spullen klaargezet voor als ik de dag eop naar het ziekenhuis zou gaan.
    Om 17.00 kwam de verloskundige me strippen als laatste hoop dat het toch nog vanzelf zou beginnen,ik baalde echt dat ik moest worden ingeleidt wilde dat het uit zichzelf begon.
    Hierna heb ik wel de hele avond buik rommel gehad.
    S'avonds hebben we met een goede vriend lekker buiten de barbecue aangemaakt,en daarna ben ik nog gaan stofzuigen en wat poetsen in huis.
    Mijn beste vriendinnetje kwam nog even langs,en die zag aan mijn gezicht dat het niet lang meer zou duren,had toen toch wel wat krampjes.....

Ben rondt 22.00 naar bed gegaan,en om 02.15 werdt ik wakker met weeen,daarna een scheurtje in de vliezen,en toen diarree...
    Om 03.15 had ik om de 3 a 4 minuten weeen,en om 11.40 is onze zoon geboren!!

2. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    was gestreken, rommel opgeruimd en een appeltaart gebakken (die heb ik nog net uit de oven kunnen halen toen de weeen echt door zette).

3. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik weet het allemaal niet precies, maar wat ik nog wel weet is dat ik een vriendin opbelde en zei: Ik wil toch een gipsafdruk maken! Kan jij vanmiddag komen? Nou dat kon wel, haar zoontje kon hier dan in het bedje (is 9 maanden ouder dan mijn zoontje). Dus ik op de fiets naar de pipoos, gips gekocht en toen hebben we een prachtige afdruk van een enorme buik gemaakt. Haar zoontje wilde van geen slapen weten, dus het was nogal een haastklus, maar het lukte wel! Die avond in bed begon de bevalling! Dus ik heb echt een afdruk van de maximale buik :D.

4. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    mijn 1ste zwangerschap liep ik 2 weken overtijd! ooh wat was ik der klaar mee

kwam smorgens om 6 uur me bedje uit was hemelvaartsdag 20 mei 2009 :D
    overal braderietjes enzo erg gezellige dag! had al een week of 2 voor weeen iedere keer die dag ook weer had ieder alf uur wel een licht wee-tje maar niets benoems waardig
    we zijn die dag ook nog naar 2 ooms en tantes geweest

savonds zette het door had het eigelijk niet eens in de gaten vrienden van ons waren hier en hun hebben al een dochter dus ja.
    zag der wel iedere keer op de klok kijken en op een gegeven moment vroeg ze pen en papier en zag der iedere keer wel iets krabbelen
    bleek dat ze me weeen aan het bij houden was haha

ze zijn toen weg gegaan en om half 2 is onze dochter geboren!

dus heb die dag nog lekker geshopt en gebuurt was erg gezellig!

toen de bevalling door had gezet heb ik der 7 uurtjes over gedaan van de eerste echt wee tot aan geboorte van onze dochter

ben nu zwanger van de 2de en moet nog maar 4,5 week ben echt benieuwd hoe deze bevalling gaat!

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    De dag vóór de bevalling helemaal niks, want toen werd ik rond half 6 wakker met weeen. Ik weet nog wel dat ik droomde dat er een aardbeving was en dat ik heel erg buikpijn had, wat natuurlijk niet alleen in mn droom zo was.

Ik ben toen naar de woonkamer gegaan en heb de weeen bijgehouden.. ik wilde manlief nog niet wakker maken want het was al vaker loos alarm geweest. Ze kwamen meteen om de 4 minuten. Ik heb wat tv gekeken, op internet gezeten en geprobeerd te rusten maar dat lukte niet erg. Na 3 uur regelmatige weeen heb ik manlief wakker gemaakt en de VK gebeld.

De dag van zijn geboorte heb ik alleen maar liggen bevallen want hij is ruim 24 uur nadat ik wakker werd van de eerste weeen pas geboren.

6. marietjes

marietjes Lid

5 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de dag van de bevalling ook niet zo heel veel gedaan...
    Voor het eerst sinds tijden weer leker geslapen die nacht daarvoor. Mijn vriend was vrij, dochter uit logeren. koffiedrinken, wasjes draaien. Half 11 begon het te rommelen, vriend naar supermarkt gestuurd voor extra boodschappen en lekkere hapjes.. kwart voor 11 verloskundige gebeld. Die was er om 11uur en een dik uur later om 12,14 was mijn zoon er na een relaxte en snelle bevalling... 's avonds zaten we ons nieuwe gezin en opa's en oma's alweer lekker aan de chinees.... Ook was het die dag prachtig weer! Een heerlijk lentedag!

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ff gekopieerd uit een ander topic :p

Mijn weeen begonnen op donderdagavond 20.30 nadat ik de slijmprop was verloren, 's nachts kwamen de weeen om de 10 minuten en mn man sliep lekker en ik elke keer als ik een wee had omhoog komen en naar de wekker kijken hoe lang er tussen zat en hoe lang het duurde hele nacht niet geslapen...

's ochtends mn man ging mn stiefzoontje naar school brengen, ik nog steeds weeen maar t bleef om de 10-8 minuten dus ik vond het wel oke, ik ging lekker mee want ik had gelezen dat beweging goed is dat helpt!...

Daarna stond ik erop om de stad in te gaan om de laatste dingetjes te kopen en op een gegeven moment zegt mn man, schat ik denk dat we naar huis moeten want je moet elke 5 minuten stil staan om je weeen weg te puffen... Oke op naar huis en thuis een uurtje bijgehouden en idd elke 5 minuten minstens een minuut lang dus de vk gebeld en oma of ze mn stiefzoontje van school kon halen en kon oppassen. De vk kwam rond 16.00 uur en ging ff voelen, alleen was er nog niks gebeurd wel zag ze dat ik echte weeen had aan de manier waarop mn buik samentrok... maar ze dacht niet dat het zou doorzetten...

Om 22.00 uur de vk weer gebeld want ze kwamen nu om de 3 minuten en nog niks dus ze stuurde me naar het ziekenhuis om ff een nachtje door te kunnen slapen. In het ziekenhuis mocht mn man ook blijven slapen en ik kreeg een slaapmiddel in mn been gespoten... ondertussen sliep mn man al en ik sprong elke 5 minuten mn bed uit om de weeen weg te lopen... na 2 uur toch maar eens op de knop gedrukt de vk kwam kijken en ik vroeg: 'zou ik ondertussen niet eens moeten slapen?' zij kijken nog niks gebeurd om moe van te worden... nja toch maar afwachten maar ze dacht wel dat het door zou zetten en een uurtje later inmiddels was het 2 uur 's nachts had ik 2 cm!!

Daarna in bad geweest 2 uur lang en toen had ik 3 vliezen gebroken en ik had 4 kijk zo schiet het op... weeenstorm erachteraan en pijnstilling toen ben ik een paar uur van de wereld geweest

Na 2 uur persen werd de pomp erop gezet en na nog eens een half uur werd mn meisje geboren... om 12.05 uur op zaterdag :)

8. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Dondernacht begonnen de voorweeen niet meer geslapen,
    Vrijdagochtend gewoon naar vz paard geweest,gewandeld in t bos,huisdhouden en boodschappen gedaan voor me moeder,zat in t gips,savonds een verjaardag.
    Zaterdag snacht niet geslapen overdag na de makro geweest,huishouden en lekker een uur gewandeld met hond lief.
    Zaterdagnacht een uur of 2 geslapen mer lukte niet..:(
    Zondag me huishouden,beetje gerommeld hier en daar toen uitgebreid gegeten ivm 1 ste paasdag bij schoonmoeder toen wer een uur gewandeld met de honden op t strand..
    En toen braken om 12 u snachts mijn vliezen en om 1 u was ik in t zkh half 2 geboren ma dat vroeg je niet:)..

ik heb dus best een hoop gedaan als ik t zo lees,..

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik ben op de fiets naar de vk geweest, en daarna door om de ramen te wassen bij mn oma. Toen was ik echt kapot, manlief opgebeld of hij me uit z'n werk kon oppikken. Op weg naar huis knallende ruzie gekregen tot aan 's avonds laat, en 5 minuten nadat we het eindelijk goed hadden gemaakt braken mn vliezen. :p
    5 uur later was ze er :D

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik moest om 4 uur in t ziekenhuis zijn toen wist ik dat ik ingeleid zou worden, dus ik had nog 2 uurtjes, ik ging stofzuigen, en nog ff lekker naar de bieb:D

11. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Uhm; de ramen gezeemd buiten en binnen, gestofzuigd, op de fiets beschuiten en muisjes gaan kopen en de dagelijkse boodschapjes gedaan. 's avonds nog naar de verjaardag van mijn zusje geweest tot een uur of 23.00...

Onderweg naar mijn zusje had ik wel wat krampjes om de zeven minuten, maar dat was echt alleen in de auto, Toen we daar waren was het over. Om 23.00 uur dus weer in de auto naar huis en toen had ik ze weer; die krampen...

Thuisgekomen meteen naar bed gegaan om er 1,5 uur later weer uit te komen en mijn man, die nog beneden zat, te vertellen dat het geen rustig nachtje zou worden. Uiteindelijk is Esmay om 08.37 uur de volgende ochtend geboren in het ziekenhuis... (Bij 8 cm zijn mijn vliezen doorgeprikt en ze had in het vruchtwater gepoept..)

12. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb die dag eerst zoals alle andere dagen lekker uitgeslapen! Daarna gedouched en toen kwam een vriendin op de koffie. 's Middags heb ik wat wasjes gedraaid en ben ik lekker een middagdutje gaan doen. Daarna de was weggewerkt en lekker buiten in de tuin boekje gelezen.
    Toen mijn man uit zijn werk kwam hebben we nog boodschappen gedaan samen, patat gebakken. Rond half 9 's avonds gingen we nog wandelen, het was nog heerlijk weer! Daarna op de bank gezeten, mijn man keek voetbal wat mij totaal niet interesseert. Dat vond ik toen geen probleem want ik was heerlijk met mijn buik bezig! Lekker aaien, naar schopjes voelen etc. Had overigens nog helemaal geen weeen! Rond 22.30 u gingen we slapen en ik zei nog: de baby komt noooooit!! (Was toen 40+5) En om 22.45 u kwam opeens de eerste wee en belande ik in een weeenstorm..

Al met al een heerlijk, perfect laatste dagje van de zwangerschap! Heb nog heerlijk genoten van mijn buik, alsof ik onbewust wist wat er komen ging.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

#93 Chantico, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
    Bij de eerste (bevallen met 39+1): lopend boodschappen gedaan 's ochtends (om de beginnende weeën te versterken, wat werkte). Verder die dag in huis gekeuteld, weet niet meer precies wat ik gedaan heb. 's Nachts werd onze dochter geboren.

Bij de tweede (bevallen met 40+3): overdag gewinkeld, wc en badkamer gepoetst, was gedaan etc. en 's avonds op de fiets naar vrienden gegaan :cool: Vlak nadat ik weer naar huis was gefietst begonnen de weeën, om middernacht. Tijdens de weeën de huiskamer aan kant gemaakt voor de kraamverzorgster ;)

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Bij de eerste niets omdat ik 's ochtends vroeg weeen kreeg en een paar uur later ben bevallen, de dag ervoor wezen shoppen.
    Bij de tweede, lekker aan het fietsen geweest met jongste voorop.
    Bij de derde, shoppen! en over drempels gereden haha.
    Bij de vierde wordt ik ingeleid, dat lijkt me raar!!

15. vlindertje1982

18 apr 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag voor de bevalling heb ik nog gewinkeld. De volgende ochtend begon het rond 8 uur... Heb toen nog het bed opgemaakt vlak daarna werden de weeen wat heftiger en ben ik in bad gegaan en er niet meer uitgekomen tot het moment dat ik voldoende onsluiting had :D

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Haha, ik heb 120 cakejes geprobeerd te bakken, ben uiteindelijk bij 50 of zo gestopt geloof ik...;) (Dit was trouwens de traktatie voor de kinderen op school, ipv beschuit met muisjes)

Ik ben 's nachts de slijmprop verloren, 's ochtends was ik niet zo lekker, maar ik hield het op voorweeën (was 39weken en geloofde nooit dat Thijs te vroeg zo komen, dus ik heb nog lekker staan bakken, mixen enz.) Om 12.00u toch wel erg sterke weeën met bloedverlies, gelukkig werkte mijn man thuis die dag. Vk gebeld, was er om 13.00u, toen had ik al 7 cm ontsluiting en om 15.50u is mijn zoontje geboren!

17. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Druk aan 't tuinieren geweest met mijn vriend samen.
    Oude plantjes er uit nieuwe erin, met de gieter heen & weer!
    Heel gezellig en bij mooi weer:)
    's avonds na de koffie zijn de weeen rustig aan opgekomen, mn vriend is lekker naar bedje gegaan. Ik heb niet kunnen slapen, want ik was natuurlijk de minuten aan het bijhouden ;) Smorgens geslapen en rond 13.30u naar het z'huis, om 19uur is ons zoontje pas geboren

18. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik werd ZWAAR sagerijnig wakker en moest er echt ff uit.
    we gingen naar een motorcross wedstrijd, en savonds ging ik naar bed maar om 02.00 uur was ik klaarwakker.
    toen om 04.00 uur liep er al wat vruchtwater uit, en om 06.00 uur braken in de douche echt me vliezen..
    07.00 beginnende weeen, en om 14.04 sofietje geboren!!!

bij de 1ste begonnen smorgens de weeen (39 weken), maar ben nog op de fiets naar de markt geweest en ging daarna bij mijn oma eten.
    daar werd t toch wel vervelend die weeen en ben ik naar huis gegaan.
    toen savonds naar bed gegaan om misschien toch nog wat te slapen.
    toen werd ik wakker om 06.00 uur met nog meer weeen waarvan ik dacht: nou wordt t serieus..
    om 15.42 is dylan geboren.

19. 4:00 's ochtends begonnen de weeen, heel onregelmatig.

Dus gedouched en beetje opgeruimd in huis. Met de hond gewandeld.

's middags nog steeds geen constante weeen, dus ben lopend naar de slager gegaan om een bakje filet americain te halen!!

Ik moest om de zoveel winkeletalages even stoppen om mijn wee weg te puffen hahaha

Thuisgekomen nog gekookt en gegeten (geen idee meer wat).

19:00 kwam de verloskundige en had ik pas 2cm
    23:00 6 cm, vliezen doorgeprikt

02:35 was ie er eindelijk! Bijna 24 uur verder.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben bij de tweede ook weer ingeleid maar hoefde nu niet continu aan de CTG. Dus heb het ervan genomen en na de eerste portie gel begon het meteen te rommelen maar smiddags toch nog even gaan lunchen in het restaurant van het ziekenhuis. Op een gegeven moment werden de weeen toch zo sterk dat ik bang was dat mijn vliezen zouden breken, dus toch maar terug gegaan naar de verloskamer. Wel gek, mocht de twee weken voor de bevalling eigenlijk niet eens mijn bed uitkomen en de dag van de bevalling mocht ineens bijna alles?

Deel Deze Pagina