Mijn zoon werd geboren op de uitgerekende datum en woog 3570 gram. Heel netjes dus! Mijn tweede is flink groter en is gisteravond geschat op 3380 gram met ruim 36 weken dus. De bevalling van mijn eerste ging soepel, dus ik hoop dat de tweede ondanks zijn/haar gewicht ook geen probleem zal zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met bevallen van een 9 of 10 ponder?
Hoi hoi... Ik ben 3 en een half jaar geleden bevallen van een zoontje... 4320 gram aan de haak, 9.5 pond dus. En ongeveer 54 cm. Mijn verhaal... De verloskundigen hadden hem allemaal rond de 7 pond geschat, HOOOOOOGSTENS 7.5 hadden ze gezegd Ik begon prima, thuis... zonder regelmatige weeën... 11 uur 's avonds de verloskundige gebeld, kwam aankakken om kwart voor 12 Toen had ik al 5 cm... Alleen toen ik 9 cm had, bleef ik er een uur op steken. Meneer was gewoon te groot en ook nog eens een sterrenkijker. Toch naar het ziekenhuis, en daar is meneer ter wereld gekomen om 3.45 uur met behulp van een knip en een vacuum pompje. Overigens de periode hier thuis vond ik 10 keer erger dan het ziekenhuis. Knip voelde ik NIKS van, hechten ook niet... vacuum pomp voelde ik wel, maar was niet vervelend en luchte enorm op toen hij eruit was. Dag in het ziekenhuis gebleven omdat ik moest plassen voordat ik weg mocht... zaterdag op zondag nacht bevallen, maandagochtend naar huis. Komt helemaal goed Overigens is deze ook zo groot waarschijnlijk met enorm lange benen... maar wordt ik dit keer ingeleid met 38 weken (hopelijk). Groetjes!
Ons mannetje is geboren met 36 weken en woog 3640 gram. De bevalling zelf is prima gegaan, zeer vlot, in 3 uur. Alleen ik stopte niet met bloeden en op de OK bleek dat mijn baarmoedermond gescheurd was, wat als oorzaak kan hebben dat ons ventje flink was (hoeft niet). Dit kindje word ook weer groot geschat (p94, oudste was p95) en ik wordt mede door de grootte volgende week ingeleid. Ik vind 3300gr voor 36 weken eigenlijk nog wel meevallen als ik eerlijk ben....tenminste, onze kleine werd met 34 weken al ruim 6 pond geschat. Ik zou me er niet te druk om maken, je hebt al een bevalling gehad en daardoor is er ruimte. Moet je in het ziekenhuis bevallen of ga je thuis?
Hoi Marieke, hier bevallen van een zoon die bíjna 9 pond was en eigenlijk ging dit héél goed. 50 minuten persen en maar een klein beetje ingescheurd, eigenlijk niet noemenswaardig. Stond er zelf dan ook van te kijken dat hij zo groot was. Je hebt 1 voordeel: je hebt al een kind. Dat zou het voor de 2e al wat makkelijker moeten maken (nou ja, voor jou dan )
Mijn dochtertje was bij de geboorte 3770 gram en heb ik een half uurtje moeten persen en is er een knip gezet (dit vanwege een schouderblokkade). Mijn zoontje was bij de geboorte 4340 gram en was er met 2 minuten persen. Het was omdat hij ook nog zijn hand naast zijn hoofdje had, dus had ik een paar hechtingen. Mocht die hand er niet gezeten hebben, dan was ik er helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Natuurlijk is elke bevalling anders, maar meestal gaat de 2e een stuk makkelijker en sneller. Hier was de eerste bevalling 2 uur en 3 kwartier en de tweede was 2 en een half uur.
Ik ben gister bevallen van een zoontje, geboortegewicht 4070 gram. De ontsluiting schoot niet echt op, maar dat had niets te maken met het gewicht van de kleine. Toen ik eenmaal mocht persen was hij er binnen een half uur! Ik ben op twee plaatsen een klein beetje uitgescheurd, 1 hechting, de ander was een hechting niet eens waar. Viel me werkelijk alles mee!
Onze kleine was 4350 g en 57 cm bij geboorte (heel lang bovenlijf). Ze hadden hem 7,5 pond geschat. Ik was al in het ziekenhuis ivm weeën die niet opschoten en lag dus aan de weeënopwekkers. Na een dagje weeën kwamen de persweeën, die ik een half uur heb moeten wegpuffen. Toen heb ik nog 3 kwartier liggen persen en ze dachten iedere wee dat het hoofdje kwam, het lukte me echter niet. Toen de gyneacoloog kwam, bleek dat alleen het vocht in het hoofdje steeds zo ver kwam, maar het schedeltje niet voorbij m'n bekken kon. Uiteindelijk kreeg ik een half uur later een keizersnede. (viel me overigens alle mee!) Al met al een vrij heftig bevalling, maar omdat ik niet beter wist en heel erg verwachtte, is het mij alles meegevallen! (behalve de persweeën die geen nut meer hadden toen ik eenmaal wist dat het een keizersnede zou worden.. bah bah!!) Maar omdat je al een keer bevallen bent, zal het vast meevallen hoor! Geniet nog even van je buik en zet 'm op met de bevalling!
Hier twee flinkerds, de oudste was 4.480 gram en 54 cm, de jongste 4.020 gram en 52 cm. Van beiden had de vk al gezegd dat ze niet tot de kleinsten zouden behoren. Bij de tweede groeiecho gehad en gyn schatte max 7-7,5 pond in. VK week erna op controle: "dat dacht ik niet, houdt maar rekening met een achtponder." Beide bevallingen zonder al te veel problemen, de oudste was een sterrekijkertje wat een vacuumverlossing met een knip en een scheur opleverde. De jongste was er met twee persweeen en een klein scheurtje op het oude litteken.
Hier ook 2 grote kindjes en relatief makkelijke bevallingen. De eerste is met 36+3 geboren en woog 4095 gr en was 52 cm. Hij was er binnen 4,5 uur(waarvan een uur persen). Mijn tweede is met 38+3 geboren en was 5120 gr en was 56cm. De bevalling heeft in totaal 2 uur en 22 minuten geduurd.(waarvan 15 minuten persen) Ik wist bij beide dat het grote kindjes zouden zijn, maar zo groot had ik vooral bij de laatste niet verwacht Oh ja met 36 weken was de laatste bij mij al niet meer te meten, ze viel al buiten de curve van 42 weken. Als het bij jou met ruim 36 nog geen 8 pond is zou ik me niet te veel zorgen maken.
Mijn zoontje was 4610 met geboorte.Hij is met KS geboren omdat de ontsluiting niet opschoot en de kleine moest komen. De gynecoloog zei wel dat ik hem er waarschijnlijk toch niet zo uitgekregen had. Een vriendin van mij heeft 3 kids de 1e en 2e ware 8,5 en bijna 10pond,2 prima bevallingen en de 3 weegt nog geen 7pond en was een zware bevalling met uiteindelijk ks.Het ligt aan de "omstandigheden" een groot kind wil niet perse zeggen een zware/moeilijke bevalling.
Ze verwachtte bij ons ook een flinke vent.. Dus is van tevoren al besloten dat er een knip werd gezet, dat had te maken met het schoudertje.
Ik maak me ook niet veelzorgen, hij/zij komt er wel uit. Maar inleiden doen ze waarschijnlijk niet, dus als ik tot 42 weken loop ga ik de10 pond wel halen denk ik
ja dan heb je wel kans dat het een hele flinkerd wordt! Maar hopen dat je beebje zich dan voor de 40 weken aankondigt!
Mijn eerste dochter is geboren met 38+4 en woog 3800 gr en 49 cm lang. 12 uur geduurd en 2 uur perweeën ivm sterrekijkersligging Mijn tweede dochter is geboren met 40+4 en woog 4525 gr en was 55 cm lang. Binnen 5 uur bevallen met 20 minuten persen, ging veel makkelijker dan de eerste ondanks het grote gewicht! en het klopt inderdaad, je bent als een bevallen dus de weg is gebaant
Eerste woog 4860 gram en lengte is niet gemeten, maar schat zo'n 52 cm. Was met 42+1. Ik ben ingeleid, omdat ik overtijd liep. Ik had al wel 5 cm ontsluiting toen ze begonnen. Maar door verschillende complicaties is het uiteindelijk toch een spoed ks geworden. Ontsluiting wilde niet voor 100% vorderen (er bleef een klein randje staan), baby lag niet helemaal ideaal met het hoofdje en was dus aan de zware kant (understatement, haha). Ze hebben het nog met de vacuumpomp geprobeerd, maar helaas. Daarom nu bij de 2e een geplande ks, omdat deze beeb ook weer fors is. Op zich hoeft een forse baby niet persé een probleem te zijn, maar zodra er wat extra complicaties zijn, is de kans groter dat het uiteindelijk toch niet op de natuurlijke manier gaat lukken. Maar zowel de gyn als mijn verloskundige hadden tegen mij gezegd dat je er dus niet automatisch van uit mag gaan dat een bevalling van een baby van 3000 gram makkelijker is dan van een baby van 4500 gram.
Ik heb 3 zoontjes van 8, 9 en 9,5 pond gekregen. De 2 laatste bevallingen gingen super en snel. Mijn laatste groeiecho was met 36 weken en toen woog Mees al 3800 gram. De gyn heeft toen besloten om vanaf 38 weken te controleren of inleiden mogelijk was. Uiteindelijk ben ik met 39.6 bevallen. 4 minuten persen, geen knip of scheurtjes... super dus! Ik vond de laatste 2 bevallingen echt een eitje ... en de eerste dus echt niet (knip/vacuümpomp). Komt vast goed!!!!
Bij de eerste ben ik bevallen met 38+5 d.m.v. een inleiding i.v.m. langdurig gebroken vliezen. Bevalling duurde 5 uurtjes, waarvan ruim een uur persen. Hij woog 3580 gram en was zo'n 51 cm. De tweede kwam met 39+5 ook d.m.v. een inleiding, omdat ze zo groot geschat werd. Bevalling duurde 4,5 uur met 5 minuten persen. Ze was precies 4 kilo en 55 cm. Zoals anderen al zeiden, het is je tweede bevalling en die zijn over het algemeen wat makkelijker dan de eerste. Veel succes.
Mijn zoontje is geboren met 42+3 dagen. Dag ervoor ingeleid en na 38 uur een keizersnee omdat de ontsluiting niet vorderde (bleef steken op 4 cm). Achteraf bleek dat m'n zoontje er niet op de natuurlijke manier uit had gekund: hij was 56 cm en woog 5025 gram. Dat was ook de reden waarom hij niet was ingedaald. Ben nu zwanger van nummer 2 en wordt deze keer goed in de gaten gehouden dmv groeiecho's.
ik heb 2 flinke dochters en het gewicht maakt niet zoveel uit voor een bevalling hoor. wat ik erger vond was het beleid tav glucosecontroles en bijvoeden. ze zaten allebei boven de p98 lijn en dus moesten we 24 uur blijven en bijvoeden. De ligging was voor mij een groter probleem, de eerste was 1 uur en 43 min persen. de tweede slechts 23 minuten, maar wel 100.000 keer heftiger. ze lag verkeerd, dus was echt een mega heftige bevalling. maar goed, dat had niks met t gewicht te maken. (ik word trouwens de volgende keer nog beter in de gaten gehouden en ingeleid bij max 39 weken)