Wat deed jij tijdens de weeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door Regenboogmam, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Op mijn zij gelegen in het ziekenhuis en geprobeerd zo vaak mogelijk op het pompje te drukken, rugween zijn zo niet grappig.

2. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Toen het nog vol te houden was de dvd van Alles is Liefde gekeken (overigens maar een half uur kunnen zien). Vervolgens pijn lijden, douchen en toen was het al zover. Ik ben trouwens ingeleid in het ziekenhuis.

3. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Oef...

De eerste uren heb ik in huis rondgelopen, thee gedronken met een vriendin en boodschappen opgeruimd. Rond 3 cm. (toen had ik al 9 uur weeen, grrrrrr....:x) was het niet meer te trekken vanwege de enorm pijnlijke rugweeen en heb ik alleen in bed gelegen of onder de douche gestaan. Op bed gekreund, gerold en soms stiekem gezegd: 'ik kan niet meer, ik KAN niet meer!!'. Mmm, deze keer ga ik op yoga om me beter voor te bereiden op de (rug) weeen!

Pinda

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tot de eerst centimeter (jaja): forummen, rondlopen, strijken, douchen, nog een keer douchen, op bed liggen, douchen, flesjes uitkoken.
    Van 1 tot circa 1,5 centimeter man naar z'n werk gestuurd, (rug, jeej ;))weeën getimed, heel hard geprobeerd te ontspannen en ze weg te zuchten.

Daarna werd het bijzonder vervelend en strompelde ik van slaapkamer naar badkamer, kromp ik ineen bij elke wee, gespannen van top tot teen dus fatsoenlijk opvangen ho maar.
    Uiteindelijk man maar opgebeld, die belde de verloskundige.. Ze kwamen beide tegelijk bij me en na de constatering van een kleine 2 cm bood de verloskundige me een ritje ziekenhuis + pijnbestrijding aan. Dat laatste gedeelte was echt hmm... Echt hemels! ;)

(Van 1 tot 2 centimeter duurde 8 uur overigens)

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    De eerste uren heb ik uit frustratie de kerstboom opgetuigd. Ik had al ruim 48 uur voorweeen om de 6 a 7 min. In de nacht van 7 december heeft het doorgezet en om half 6 vertrokken naar 't zkh. Daar heb ik alleen maar gevloekt, geschreeuwd en gepuft :)

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    in het begin tv kijken.... daarna (inmiddels midden in de nacht) in bad gegaan... dat was echt een enorme verlichting... maar toen de weeeen erger werden alleen maar puffen en op bed liggen zitten en draaien (veel op mn knieeen gezeten met mijn billen naar achteren dat hielp tegen de pijn).

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Op mn linkerzij in bed gelegen. Met 3 cm nog onder de douche gestaan maar daarna mn bed ingegaan en ook geen behoefte meer gehad om eruit te komen. 1,5 uur later had ik ook al 10 cm en een half uurtje later was ons meisje er :)
    Wil wel weer zo'n bevalling haha..

8. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Eerst aller eruit gesch**** tussen de weeën door, wat een opluchting :D
    VK gebeld, ouders gebeld die me naar het ziekenhuis brachten (was alleen toen) en daar tussen de weeën door alleen maar geslapen.
    Van eerste wee tot geboorte duurde 6 uurtjes, ging allemaal vrij gemakkelijk en deed véél minder zeer dan ik had verwacht, had een erg relaxte bevalling met veel rust en weinig vloeken en tieren.
    Alleen toen de VK de laatste halve centimeter wilde oprekken heb ik haar even flink vervloekt; GVD die vingers deruit, aaaauw :D

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Kon helaas niet rondlopen. Zat midden in een weeenstorm. Ik was aan het fluiten haha

10. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Haha hielp dat? Want dan moet ik die onthouden Hihi

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Liggen, puffen en rusten tussen de weeën.
    En mn zus 100x vertelt dat ze er nooit aan moest beginnen.

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Overgeven en rondlopen van de pijn (op het laatst)
    Eerst nog filmpje gekeken.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik wilde rondlopen, en onder de douche etc. Maar ik zat vast aan de monitor en kon dus alleen op bed zitten/liggen/hangen en net aan tegen het bed aan staan. Heel vervelend.

En ik had een rug weeen storm zonder rust, dus man lief moest continu in mijn rug duwen want dat was het enigste wat nog een beetje hielp.

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.067
    2.873
    113
    #54 Lief, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    Op mn rug strak in bed gelegen, in paniek al vloekend en tierend terwijl ik normaal heel stil ben en nooit op wil vallen enzo ;) Kon echt niet meer bewegen terwijl ik niet lekker lag ;) Ging ook van niks naar 9 cm in 3 uur ofzo en dat hadden ze int ziekenhuis niet door.Rustpauzes tussen weeen had ik alleen als er vervolgens een joekel van een wee (achteraf perswee) kwam dus die pauzes dacht ik alleen neeeee niet een pauze haha.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.929
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #55 merah, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    Rustig liggen in bed en hopen dat ze niet te lang zouden duren...

Was in het ziekenhuis overigens. Mijn man schijnt er bij geweest te zijn, maar kan het me niet herinneren ;) Was alleen met mezelf bezig.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bevalling duurde van eerste wee tot aan geboorte 6 uur. Waarvan ongeveer 4 uur en 50 minuten (10 min na eerste wee) een weeënstorm. Met veel pijn en moeite me naar de douche gesleept. Toen weer terug op bed en op mijn zij gelegen. Veel meer kon ik niet, want de ene wee liep over in de andere.

Toen ik 10 cm ontsluiting had, stopten alle weeën, heerlijk! :)

17. sjak

sjak Niet meer actief

Lag aan de ctg, te schreeuwen, vloeken (of was dat in mijn hoofd;)), veel pijn te lijden, overgeven, ruggeprik gekregen.... Keizersnede....

18. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ja :D

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Of ik dacht dat het hielp dat kan ook.
    Ik had een spuit in mn been gekregen en daar werd ik "relax" van ;):)

20. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik moest op bed blijven liggen vanwege de ctg. Ik heb wel alsmaar zelfverzonnen deuntjes gezongen om door te blijven ademen. Zat ook alsmaar nee te schudden, verpleegkundige zat daar over te zeuren van je kan het wel...ik deed het gewoon omdat ik lekker wou schudden.

Deel Deze Pagina