wat deed jij tijdens de weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door edelweiss, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Haha, idd!

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier van alles gedaan :D

07.00-09.00 in m'n bed gelegen
    09.00-10.00 ontbeten e.d.
    10.00-15.00 met m'n moeder gekletst (met weeën even een kletsbreak:p)
    "mam heeeeeeel even hoor....." En zij maar lekker hard over m'n rug wrijven)
    **15.00vriend komt thuis....**
    15.00 -17.00 wiegend aan de tuintafel met vriend geklets en hem ervan overtuigen dat hij nog echt de vk niet mocht bellen....(vana 15.00 weeeen om de 3 min. Een min. Lang....;))
    17.00 groente gesneden en gegeten
    19.00 onderweg naar morgen gekeken hangend over een stoel en steeds met pauze zetten :)
    20.00 toch maar vriend laten bellen
    21.00 concluderen dat ik toch al 9 cm had, intussen was de droger m'n beste vriend om over heen te hangen.....
    22.00 die laatste cm wilde maar niet :x
    Dus..... Onder de douche (ok toen werd het Echt iet leuk meer)
    23.20 persen

Hihi verder na 15.00 uur kilometers gelopen en lekker overal voorover over gehangen, kletsen en grapjes maken met vriendlief en bedenken dat dit het nog laaaaaaaaaang niet is, want "ik ging nog lang niet dood;):D)

Al met al best een goede bevalling :D

3. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    grijnz. ik weet nog dat ik verkeerd ging zitten puffen als ik me niet op mn ademhaling focuste. De vk stagiaire bleef maar roepen: in door je neus, adem in door je neus. Ik draaide dan mn verdwaasde kop naar haar toe om vooral maar overdreven duidelijk te laten zien dat ik door mn neus lucht naar binnen zat te snuiven. Neus inde lucht :( Ze zal wel gedacht hebben.....wat een malloot! Ach je best doen om goed te ademen leidt even af van de pijn, t werkte.
    Achteraf met de 'normale' verloskundige in een deuk gelegen. Tussen de weeen door heb ik geroepen dat ze wat harder moest praten omdat ik dr niet hoorde. Stagiaire was lichtelijk verbaasd, ze had nog nooit zo hard geroepen tijdens een bevalling. En toen moest ze van mij nog harder :)Werken zal ze!!! hahaha

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gek worden! Haha..
    Ik heb 15 uur rugweeen gehad, eerste 3 uur om de 5 minuten daarna even om de 3 minuten en daarna een weeenstorn!

Enigste wat ik kon was hangen, puffen en 10000x verkondigen dat ik dit niet lang ging trekken en dat me rug aanvoelde alsof die door 2en werd gebroken!
    De laatste 2 uur had ik een ruggeprik en toen pufte ik rustig en hield ik het persen tegen (wat ook nog even moest)

5. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kon niet geloven dat de bevalling begonnen was omdat ik nog maar 37 weken zwanger was. Bij mijn zoontje was ik namelijk 5 dagen overtijd en werd ik gestript.
    Dus tijdens de weeen eerst gedoucht. Toen ik merkte dat het maar door ging toch maar snel een tas ingepakt want ik zou in het ziekenhuis bevallen.
    Vervolgens zat ik met persweeën in de auto. We hadden geen muntje voor een rolstoel dus toen ben ik maar lopend naar de verloskamers gegaan, haha.
    Daar aangekomen was onze dochter er in 20 minuten.

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    #46 fidel2010, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    Een poging doen om te slapen, hoe kon je het verzinnen om 24.00 de echte weeen beginnen, ik was moe en chagie ik wilde slapen...
    Kotsen pffff bleef bleef boven de kotsemmer hangen
    Poging doen om film te kijken Lion king 2, hakverwege geen zin meer in...
    Douchen,
    Daarna stijfuit staan van de weeen, wist ik veel bleken al persweeen

Edit ohh ehh de hand van de ambulancebroeder fijnknijpen, eerst een han, later 2 handen en hele rare geluidjes maken. Nooit geweten dat er zoveel hobbels en bochten in de weg zaten.. Persweeen in de ambulance ... Niet aan te raden..

7. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk niks gedaan. Alleen maar naar die grafiek zitten kijken op het beeldscherm en denken: shit daar komt er weer 1 ;) Tussendoor wel met man of verpleegsters zitten praten. Ik kon de weeen goed opvangen gelukkig. Maar leuk is natuurlijk anders.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij de eerste Strijken, stofzuigen, was wassen, douchen, oven en magnetron schoonmaken, wii-en en een pizza gebakken en gegeten.;)
    Bij de tweede heb ik nog keurig mijn bordje stamppot bij schoonmoeder leeg gegeten, de was opgehangen, gedoucht (dacht dat het dan misschien weg zou trekken de keizersnede zou pas 2 dagen later zijn) en uiteindelijk nog een autorit van 35 minuten ivm openstaande brug:cool:

9. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Eerst film gekeken. Daarna kon ik niets anders doen dan de weeen opvangen. Heb bijna alle plekken in huis gehad: in bed, paar keer in bad. Favoriet was uiteindelijk hangend over de keukentafel. En tussen de weeen door proberen geen vin verroeren want daar kreeg ik ook steeds een wee van :$

Na een hele nacht survivallen in huis had ik 3 cm.... Toen naar zkh en alles in bed opgevangen.

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij de oudste eerst nog met manlief achter me op de bank film gekeken terwijl ik weeen wegzuchtte. Toen onder de douche omdat het rugweeen werden.
    Toen in het ziekenhuis vooral geschreeuwd omdat ik vanaf 8 cm persweeen kreeg.

Bij de tweede had ik vanaf 1 uur in de nacht weeen maar kon toen nog rustig slapen ertussendoor. Had niet het idee dat het al begonnen was.
    Toen in het ziekenhuis nog gezellig gekletst tot weer met 8 cm persweeen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Helemaal in mijn eigen wereld puffen en concentreren en de hand van mijn vriend aan gort knijpen.
    Wist niet wat me gebeurde alles in 2,5uur tijd was vrij heftig!

12. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Smsen met een vriendin van mij, boekjes lezen, vervelen, en op hyves aan het kletsen met wat anderen.
    Tot de weeën niet echt 'prettig' meer waren, zo'n 2u voor de geboorte

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    de eerste 12 uur.... tv kijken.... in bad ...verder niet zoveel.... daarna naar het ziekenhuis waar ik weeenopwekkers kreeg.... de 3 uur daarna kon ik niet veel meer dan puffen. :p

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik vind de weeen op, op mijn zij, kneep de rand van t ziekenhuisbed fijn, en de hand van mijn man.. en duwde met mijn hoofd tegen de rand van t bed.. en zo kreunend haha..
    bleek ook dat als ik dat elke keer deed ik met mijn hoofd een knopje indrukte om t bed te verstellen, toen ik terug op mijn rug moest gaan liggen omdat de kleine eraan kwam lag ik op een opgeblazen bult hahaha:D

15. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerst krampachtig gelegen gezeten in bed daarna, lopen en staan en weer zitten, kon geen houding vinden, toen nam het wat af, en overdag dus rustig tv gekeken, kan me nu nog herinneren dat ik gtst niet meer kon volgen, heel hard in een kussen zat te knijpen de hele tijd en toen naar het zh ben gegaan, spuit pethedine gekregen 1,5 uur geslapen, toen was het uitgewerkt en had ik ondertussen 7 cm, en t enige waar ik me toen nog mee bezig kon houden was het wegpuffen van de weeen

16. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    tv gekeken, lekker gedouched, wat spullen voor de bevalling bijelkaar gepakt...
    maar vooral naar het wiegje staren want daar zou ze die middag al in kunnen liggen :)

17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    als ik lees dan sommigen ze vrij relaxed konden opvangen in het begin raak ik wel jaloers hoor, bij mij was het gelijk heftig en pijnlijk en had echt niet even rustig nog kunnen zitten of tv kijken of nog wat in huis rommelen. Moest echt naast mijn bed zitten om de weeën op te vangen (rug weeën) uuuurenlang.
    nu schijnen buikweeën wel makkelijk op te vangen te zijn als ik mijn omgeving hoor, rug en been zijn moeilijker.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Op de facebook chat die ik met 2 vriendinnen heb gezeten. En hun vervloekend dat ze niets terug zeiden... Euuhh het was half 3 's nachts haha. Ondertussen met mn weeën timer app de weeën getimed en m'n lichaam gevraagd waarom mijn bevallingen altijd zo vroeg komen, of mn lichaam niet begrijpt dat een zwangerschap 40 weken duurt haha.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In bad weeën wegademen. Daarna totaal in mezelf op bed. Ff persen ;)

Ging 3x vrij snel maar dus ook direct snelle en regelmatige weeën. Kletsen? Appen? Tv? Brrrrr.... moet er niet aan denken. Ik was echt niet bezig met de buitenwereld.

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

had zulke leuke weeen stormen dus hier enkel maar puffen en aan de wasbak hangen :D

Deel Deze Pagina