wat deed jij tijdens de weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door edelweiss, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op een skippybal puffen met een hittepit tegen mijn rug, eerst zelf vastgehouden en toen ik mijn man wakker had gemaakt, heeft hij de hittepit vastgehouden. De laatste cm op mijn zij en ondertussen de hand van mijn man fijnknijpen :D

2. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Gekeken hoe de vk alles klaar zetten voor de bevalling, daarna thee gezet, samen thee gedronken, ouders goedemorgen gezegd, kwamen op m'n dochter letten. Na t goedemorgen gauw naar boven, had persdrang, paar keer persen en toen weer verder met alles maar dan met dochter ;) hihi
    Klinkt wel errug gemakkelijk he?? Haha

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik dacht dat weeen echt heel pijnlijk waren?
    Maar bij jullie lijkt het niks..
    Klopt dat wel haha

4. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Mijn weeen waren ook echt niks. Hoefde maar beetje te puffen en zuchten. Persen was wat meer werk. 4 uur over gedaan. Zelfs weeenstorm deed geen pijn.
    Eerste bevalling duurde 13 uur. Was zwaarder en pijnlijker maar goed te verdragen! Ben wel vrij rustig van aard met dat soort dingen... Dat scheelde al de helft!!

5. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ongelooflijk hoeveel verschil er in bevallingen zit

Bij de eerste: 20.45 braken mijn vliezen 21.30 eerste wee. 22.30 aankomst ziekenhuis, toen kon ik al amber meer praten. Toen volgde er een weeenstorm waarin ik niks gezegd heb, alleen maar puffen en af en toe een au kreet. Om 00.50 is ze geboren. Ging erg snel.

Bij de tweede: om 13.30 infuus weeenopwekkers en bijna direct weeen wegsuffen met een gezellig muziekje op de achtergrond. Zoonlief is om 18.30 geboren.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat sommige dames nog ergens op de koffie gaan o.i.d.
    Mijn moeder heeft ook steeds gezegd, het begin is prima te doen, dan kan je best nog een boodschap gaan doen maar dit was bij mij echt niet aan de orde.
    Beide keren ook wel snelle bevallingen.

6. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    De weeën die ik om het minuut kreeg wegpuffen (zat in een weeënstorm vanwege weeënopwekkers) en afwachten op een ruggenprik. Ben namelijk ingeleid.

Na de ruggenprik lag ik bij te komen, en heb zelfs liggen slapen. De verloskundige was verbaasd dat ik lag te pitten.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat heb ik gedaan?? Op het verlosbed gelegen...had infuus, manneke draad op zn hoofd en ik een lijn in de baarmoeder. Ik kon geen kant uit helaas.
    Wel twee keer op de postoel geplast :) :) :)

En wat ze zeggen is waar, je bent het naderhand snel vergeten.
    Ik had me voorgesteld dat ik thuis weeen zou krijgen, wat in huis zou rommelen,heerlijk zoungaan douchen en dan zachtjesaan naar het ziekenhuis. Had me niet voorgesteld dat ik na een controle niet meer naar huis mocht ivm pre eclampsie en na vier dagen inleiden drie weken te vroeg zou bevallen

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    de eerste keer duurde wat langer (ingeleid) dus boekjes gelezen tv gekeken, zitten internetten spelletjes spelen) en sms-en hoever ik al was haha, ik mocht niet van bed af had band en 2 draden naar binnen lopen, ik had wel weeenstorm maar hielp me juist, en ja lachen als een boer met kiespijn he ;)

Tweede was ook ingeleid dus weer op bed dus weer grapjes maken (heb wat afgelachen, als ik een beetje nerveus ben ga ik lachen) gekke foto's gemaakt, internetten, laatste half uurtje moest ik even beetje opletten natuurlijk kon me niet meer zo concentreren op het typen haha dus toch maar even bevallen ;)

Beide geen pijnstilling gehad.

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ik vond het wel meevallen, vergelijkbaar met een diarree aanval (alhoewel ik salmonella heb gehad en dat toch pittiger vond, maar dat duurde langer haha), maar dat komt ook vaak in vlagen zeg maar, tussendoor kan je best nog lol hebben :p

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Werd ingeleid, kreeg een weeenstorm die niet te houden was, een wee die 5 uur duurde ;) ik was bezig om ' in leven te blijven ' ..tenminste zo ervaarde ik het op dat moment haha...

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Bij de eerste had ik m'n eerste krampjes rond 9h (1.5h na breken van de vliezen). Heb nog wat gestreken, tenniswedstrijd van Kim Clijsters bekeken op tv, nog wat adressen uitgeprint op enveloppes voor de geboortekaartjes.... Tegen 12h aangemeld in het ZH en om 15h32 bevallen.

Bij nr2 ging het redelijk snel. Eerste kramp om 0h30. Nog even verder kruiswoordraadsel ingevuld en bekeken of het wel het echte werk was , om 1h vriend wakker gemaakt. 20min later de wagen in, afgezet op Spoed terwijl hij onze dochter bij z'n ouders bracht. Om 2h10 gebroken vliezen en controle, bleek al 10cm te hebben en 20min later onze dochter in m'n armen. Had dus voor niets de ZHtas gevuld met magazines en Denksportboekjes :D

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier zijn de weeën 's nachts begonnen en was mijn eerste dus was niet zeker of het wel weeën waren. In bed gebleven en met wekker de tijd ertussen gemeten. Was om de 20 min dus na een tijdje gewoon in slaap gevallen. Om 7u opgestaan, TV gekeken, op mijn yogabal zitten draaien. Om 12u naar de stad gegaan om een pak voor mijn vriend te gaan kopen en daarna naar het ziekenhuis om te zien hoe ver ik zat (weeën kwamen om de 10 min). Ik mocht niet meer naar huis want zat al aan 6 cm en woon ver van het ziekenhuis. Hier is ziekenhuisbevalling standaard.
    Daarna in de werkkamer op bal gezeten terwijl vriend me filmpjes van youtube aan het laten zien was en zorgde zoals hij het zei voor "achtergrondmuziek"... Toen kwamen de weeën om de 2 minuten, braken ze mijn water en mocht ik naar de verloskamer om te persen.

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd ´s nachts wakker om 3 uur met buikpijn. 5 keer naar de wc geweest omdat ik dacht dat ik krampen had van de mac Donalds waar ik de avond ervoor gegeten had. Ik dacht nog, dat doe ik nooit meer ik krijg daar altijd buikpijn van. Ondertussen op bed gelegen maar mijn weeën kwamen al vrij snel achter elkaar. Om 5 uur vriend wakker gemaakt, half 6 verloskundige gebeld, gedoucht (alles nog even met een scheermesje bijgewerkt), verloskundige binnen gelaten en daarna na het toucheren naar het ziekenhuis (gepland vanwege infuus). In het ziekenhuis gewacht op infuus en vervolgens na 2 uur bevallen.

14. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Alles bij mekaar krijse trekke en duwen slaan en huilen aangezien ik direct in een weeenstorm zat en de ruggeprik verkeerd was gezet waardoor die niet heeft geholpen!

15. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik werd ingeleid en had weeën stormen. Ik was vooral in mezelf gekeerd. Alleen zo kon ik de weeën aan.

16. Linana

Linana Niet meer actief

Ik had rug weeën en ik heb voornamelijk heen en weer zitten wiegen op handen en knieën, over de leuning van de bank gehangen, 100 keer onder de douche gestaan en vooral heel veel lopen mopperen....

Het begon bij mij om half 1 snachts en toen heb ik voornamelijk 24kitchen en E! Tv gekeken (echt geen ruk aan dat nachtprogramma)

Hopelijk krijg ik bij een eventuele tweede last van normale weeën

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Bij de jongste was ik wat meer "voorbereid" :cool:
    De weeën begonnen om 7 uur smorgens.
    Hier werd ik wakker van.
    Ik ben uit bed gegaan en ben lekker gaan schoonmaken!! :D
    Maar rond een uur of 15 uur werd het toch echt een beetje hangen in en om de douche... ik vond het ook heerlijk om met mijn rug tegen de koude douche muren te staan.... ;)
    Gaf wel iets verlichting.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Moeilijk te zeggen wanneer het hier echte weeen waren. S ochtends gestript en rond 16.00 uur regelmstige harde buiken om de 4 a 5 min. Niet pijnlijk. 22.00 uur hond uit gelaten en werden ze iets gevoeliger. Ook naar beneden toe. Tv gekeken. Toen gedoucht. Kwamen harde buiken om de 3 min. Twijfelde nog steeds omdat het niet echt pjn deed. 00.00 uur kwam de vlos. 3 cm. Werden al iets pijnlijker maar liep rond en kon praten. Hierna geboorte TENS geinstalleerd en de volgende pijnlijkere weeen wat heen en weer gelopen, over aanrecht en tafel gehangdn. EN natuurlijk flink op die boos knop van de tens gerampt:D

19. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Bij de eerste werd ik ingeleid en ik vond die pijn zo heftig dat ik als reactie tijdens de weeen aan mijn haar heb zitten trekken!

Bin de tweede was het echt 2 vingers in m'n neus. Tijdens een wee even lopen daarna hup meteen weer op de bank slapen (voor zo lang als het duurde).

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn weeen begonnen smorgens rond 5uur.

Om 7u heb ik tegen mijn man verteld dat ik weeen had en hij zijn telefoon op het werk in de gaten moest houden.

Om 9u ben ik boodschappen gaan doen (1+1 actie bij de C1000 en had mijn lijstje al liggen).

Overdag een beetje timen en MP, ZP enzovoorts.

17:00u avond eten met vriend en de verloskundige gebeld omdat het toen constanter aan het worden was maar omdat ik nog niet om de 2min had kwam ze niet kijken.

19:00u samen met mijn vriend naar de tennisbaan gelopen (hij ging tennissen) en ik ben daarna verder gegaan met de honden (uitlaten).

20:00u werden de weeen heftiger dus weer de verloskundige gebeld en deze kwam kijken, 3cm ontsluiting.

Omdat mijn kraamzorg een bekende is had ze gezegd dat ik maar moest bellen als de weeen begonnen waren dan kwam ze me helpen met de weeen opvangen. Dit had ik dus ook doorgegeven aan de verloskundige en die zei vervolgens "bel maar als ik moet komen" op de vraag hoe ik nou moest weten dat ze moest komen zei ze dat de kraamverzorgster dat wel aan zou geven.

Toch besloten de weeen samen met mijn man op te vangen (die vervolgens lag te slapen :)).

Om 24:00u man wakker gemaakt, die snapte niet waarom ik hem niet eerder wakker had gemaakt (dit had ik wel gedaan tot 3x toe maar hij viel steeds weer in slaap) de kraamverzorgster gebeld dat ik het echt niet meer trok (ondertussen heel veel rondjes gelopen door het huis, dat hielp super).
    Kraamverzorgster kwam en de verloskundige ook gebeld (die zat al te wachten op mijn telefoontje).

9cm ontsluiting!

Ik bleef door ijsberen en de verloskundige zetten alles klaar ondertussen moest ik ook steeds plassen!

01:45 persen

02:27 zoontje geboren

Deel Deze Pagina