Wat deel jij wel/niet op social media?

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 26 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Ik deel bar weinig moet ik zeggen. Heel soms een foto of een filmpje in een story. Maar waar ik 10 jaar geleden praktisch elke handeling benoemingswaardig vond is mijn laatste post van november.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Van alles wat.. kids, verbouwing, uitjes, vakanties, eten, katten enz. Mijn insta is echt een mix met van alles en de laatste tijd vooral story’s. Soms weken niet en soms 5 op een dag.

    Ik deel geen andere mensen, de oudste steeds minder vaak, bijv niet mijn nieuwe auto, niet mijn werk.

    Facebook deel ik geen nieuwe dingen meer en soms deel ik een oude herinnering. Gebruik het vooral nog voor feliciteren.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Fb gebruik ik al heel lang niet meer. Op insta deel ik wel foto’s van dochter, zoon wil al een jaar of 3 a 4 niet meer dat ik foto’s van hem deel dus dat doe ik dan ook niet. Afgelopen vakantie mocht ik wat delen maar dan wil hij de foto van te voren zien en goedkeuring geven.
     
    Spectre en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.676
    113
    Vrouw
    Niks, ik heb geen insta. Wel een Facebook account, maar dat is alleen om hier en daar wat mee te kunnen lezen.
     
  5. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.284
    5.511
    113
    Op fb zet ik alleen 'grappige' dingen om en rondom het huis. Althans, ik vind het grappig :). Nooit personen erop. De reden daarvan is dat ik eigenlijk ook niet zit te wachten op alle persoonlijke dingen van anderen. Pietje jarig, Toosje zwemdiploma gehaald, Klaasje heeft geluncht. Daar maak je me allemaal echt niet blij mee.

    Ik gebruik fb vooral voor groepen, zoals de weggeefhoek, de wijkgroep, hobbyhoeken. En lokale nieuwssites. Beetje weten wat er in de buurt zich afspeelt.

    Instagram gebruik ik voor mijn foto-hobby.
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Heb niks van dat alles, kruipt weer eerlijk onder mijn knusse steen:oops::D
     
    Clairemin en Sansaatje vinden dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Ik zit op FB vanwege de community’s. Ik post eigenlijk niets meer persoonlijk.

    Instagram heb ik maar ik zit er nauwelijks. Het trekt me totaal niet, snap het hele idee ook niet echt. Ook niet wat men er zo geweldig aan vindt. Op FB kon je nog een soort van gesprekken houden aan de hand van een post. Maar op instagram zijn het alleen foto’s … waar zit het sociale hem dan in? Het is kijken en liken (of niet liken) en dat is het.. toch?
    Maar ik zal wel teveel doordenken hierover aangezien miljoenen mensen het wel geweldig en inspirerend vinden :p
    ik volg geloof ik 50 mensen en heb ook iets van 40 volgers. Dat vind ik al heel wat aangezien ik niet eens een profielfoto heb, laat staan een post :o:
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik deel alleen dingen van mij hobby/werk/passie ( kunst antiek et cetera...)
    En ik verkoop ook veel via social media.

    Wij delen helemaal nooit iets over de kinderen en al helemaal geen foto's.

    De kinderen zijn mij daar nu echt heel erg dankbaar voor. Ze zijn nu tieners en er is niks over hen te vinden.

    En zelf posten ze ook niks van zichzelf online.

    Alles blijft staan en kan tegen je werken in het latere leven ( werk bijvoorbeeld)

    Ik kom ook wel uit een tijd waarbij anoniem zijn op internet nog best belangrijk was...voor de echte socialmedia.
     
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.937
    113
    Ik deel soms een foto van een boek dat ik heb gelezen of een leuk uitzicht, maar verder eigenlijk niks - de foto’s van de kinderen die ik in het verleden wel gedeeld heb, zijn hele normale foto’s waar ze gewoon volledig aangekleed op staan (dus geen zwemkleding) en geen gênante dingen. Die zijn enkel zichtbaar voor mijn ‘volgers’ en dat zijn enkel goede vrienden en familieleden.
    Als ik hun namen google, vind ik bij de oudste een naamgenoot die in 1880 is overleden en bij de jongste vind ik niks.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Bar weinig. De kinderen willen er vaak ook niet op, dus dat doe ik ook niet. Al heeft mijn jongste er minder problemen mee. Denk dat ik 2 x per jaar wat post tegenwoordig.
    Daarvoor wat vaker, maar ik zet er niet veel op. Soms een vakantie ofzo.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ik deel van alles, alleen niks aan foto's openbaar. Maar op priveaccounts allerlei foto's van uitstapjes, mijlpalen etc. Ik snap ook werkelijk het probleem niet, ook niet voor later als er een foto van je in de zandbak, dierentuin van je verjaardag te zien is ergens. Veel spannender wordt het bij mij niet.
    Ik heb een openbare fb account van mn gastouderopvang, daar staan alle kinderen onherkenbaar op.
    En een openbare instapagina van de lunches en activiteiten hier, dat is zonder personen.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  12. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.775
    6.036
    113
    Vrouw
    Helemaal niets, ik heb geen sociale media. Dit is mijn sociale media maar hier deel ik geen foto’s van mijn kinderen en post ik weinig en enkel triviale zaken. (Waarom ben ik hier eigenlijk :roflmao:)
     
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik denk dat heel veel mensen er zo naief instaan. Terwijl er toch echt wel een paar nwdelen te bedenken zijn. Kinderfoto’s kunnen misbruikt worden door kwaadwillenden (het hoofd van je kind is er zo afgeknipt en op een naakt lichaam geplakt). Foto’s kunnen misbruikt worden voor reclames en advertenties en ze staan voor altijd online. Als je kind het later niet fijn vindt kun je (bijna) niks meer terughalen.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Nee niet naïef, dat kan nl altijd en overal. Weet je hoeveel camerabeelden en foto's er overal gemaakt kunnen worden?
    Ik denk dat het vooral naïef is om te denken dat dit allemaal niet gebeurd omdat je zelf geen foto's deelt op fb of instagram.
     
    Athina, Spectre, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Idd precies dit.

    Ik deel vanalles, dus leuke dingen maar ook niet leuke of stomme dingen. Wel altijd in de prive modus en ik ben erg selectief in mijn vrienden.
     
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Maar omdat de kans bestaat dat je ergens wordt gefilmd of gefotografeerd ga je zelf maar los met fotos en filmpjes? Dat vind ik een rare denkwijze. Er gebeuren wel veel meer dingen waar ik geen invloed op heb, dan ga ik t niet zomaar doen omdat het toch al gebeurt. Maar ik ga in elk geval niet zelf alles online gooien.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Nee hoor, dan lees je niet goed. Ik zeg dat het hoe dan ook kan gebeuren. Niet dat het de reden is waarom ik dat doe.
    Ik ben niet iemand die 200 vrienden op fb heeft, dus mijn publiek is heel klein.
     
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik lees het als naief te denken dat de nadelen niet plaatsvinden omdat er op andere plekken wel foto's en video's worden gemaakt. Het enige dat ik weet is dat ik er in elk geval zelf de kans niet toegeef omdat ik niks plaats. Alles wat buiten mijn macht om gebeurt kan ik niets aanndoen.
     
  19. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb alleen FB onder mijn eigen naam en ik ken de mensen die ik op FB heb ook allemaal persoonlijk. (Ongeveer 200 mensen waaronder een groot deel familie). Op FB plaats ik foto's van mijn gezin, leuke uitjes, dat soort dingen. Ik heb ook tiktok maar daar plaats ik niks, ik kijk alleen. :p

    Wat ik niet begrijp in deze hele kwestie is dat er mensen zijn die stickers op het hoofd van hun kind plaatsen. Je wil dus foto's van je kinderen laten zien maar eigenlijk ook weer niet? Plaats ze dan niet zou ik zeggen. :rolleyes:

    Kinderen van anderen (als je die op de foto hebt) is een ander verhaal natuurlijk.
     
    tuc en Luna86 vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.988
    18.694
    113
    Op Facebook ben ik vooral een meelezer, en zit in bepaalde groepen. Volgens mij heb ik er op m'n tijdlijn zelfs nog nooit iets geplaatst.

    Op instagram ben ik wel actiever, maar zal nooit privé dingen delen, zoals onze namen/foto's van ons huis, etc. Ik post vooral recepten, tips tegen voedselverspilling, overige "groene" dingen, huisdieren komen wel eens voorbij, soms schrijf ik over emigratie e.d.
     

Deel Deze Pagina