Tot hoeveel maanden nog op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moo, 27 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik heb een vraagje aan jullie zwangeren en eigenlijk ook aan de dames die al een kleine hebben.

    Ik ben dan nog wel niet zwanger, maar zat zo te denken...Wij gaan ieder jaar op wintersport en willen dat het liefst ook wel blijven doen als we kids hebben.

    Maar tot hoeveel weken/maanden zwangerschap zou je nog op wintersport kunnen? Dan heb ik het natuurlijk niet over actief mee doen heh! Maar gewoon van het mooie plaatje genieten en er even uit zijn zeg maar.

    En vanaf hoeveel maanden zou je de kleine kunnen meenemen op wintersport? Over hoeveel dagen zou je dat dan moeten verspreiden? Tis natuurlijk wel een hele reis in de auto (900 km).

    Ik weet het tis allemaal wel heel vroeg (en vooruitstrevend) om hier over te bomen, maar vroeg het me gewoon af. :oops:
    Mocht ik toch binnen nu en een aantal maanden zwanger worden, zullen we de wintersport voor volgend jaar toch al moet cancellen, omdat ik dan net bevallen of hoogzwanger zou kunnen zijn...
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik denk dat dit voor iedereen anders is, ligt er ook er aan hoe je je voelt tijdens je zwangerschap.
    ik ben bij mijn eerste zwangerschap (was toen 10 weken) op wintersport gegaan, (niet meegedaan)
    dit is nu bijna 2,5 jaar geleden en met de kleine gaan skien zag ik niet zo zitten (te lange reis) maar ook dit ligt helemaal aan jezelf.
    tegen de tijd dat je zwanger bent weet je zelf wat je wel en niet kan.
    ik wilde eigenlijk komend jaar ook weer gaan skien maar hoop dan ook weer zwanger te zijn.
     
  3. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Over hoe het gaat met een kleine tzt kan ik weinig zeggen, zover ben ik nog niet..

    Wel ga ik volgende week lekker een weekje skieën.. ben dan iets meer dan 10 weken zwanger.. moet de traditie omhoog houden, mijn moeder skiede ook met mij in haar buik (ik was ook een week of 10 onderweg) ... ik ski mijn hele leven al, en ga nu dus ook lekker skieën.. weliswaar wat rustiger aan, de zwarte pistes enzo laat ik aan anderen over, maar het kindje zit goed beschermd.. en het kan nu nog even met zijn tweetjes.. Het voornemen is om volgend jaar als het ukkie er is ook gewoon te gaan skieën.. hoe we er dan naartoe gaan, is de vraag, 9 uur in de auto is naturlijk lang, wellicht is het vliegtuig of de trein een optie.. Op de plek van bestemming aangekomen is oppas geen probleem, tuurlijk zijn wij er zelf, maar ik wil natuurlijk ook wat daagjes skieën dan, dus dan zijn opa, oma, 2 tantes en 2 ooms aanwezig.. Ik maak me er niet zo druk om, waarschijnlijk heb ik het dat van mijn moeder, die nam haar kroost ook gewoon mee

    Ik denk dat het ook helemaal is zoals je zelf bent..
     
  4. Lesley

    Lesley Actief lid

    4 jan 2006
    134
    0
    0
    bediende
    Antwerpen
    Vanaf 6maanden mag niet meer met de vliegtuig, met de autobus we!
    dikke kus
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Thnx voor de reacties!

    Ik maak me er ook geen druk om, want ik heb ook nog helemaal niks om me druk over te maken. ;)
    Maar vroeg het me gewoon af. Er zullen toch nog wel meer mensen in zo'n zelfde situatie zitten bedacht ik me zo.

    Maar tot hoeveel maanden zou je dan nog echt een weekje weg kunnen?

    Oppas daarzo hoef ik me geen zorgen om te maken, mijn moeder heeft zich al geheel vrijwillig aangeboden. Die skied immers toch niet meer.
    Ik ski al vanaf dat ik een jaar of 5/6 was, dus mocht ik tegen die tijd redelijk pril zwanger zijn, dan ga ik denk ik nog wel skieen (niet meer snowboarden). Maar hoop in feb 2007 toch wel iets verder zwanger te zijn.....
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Vliegen tijdens de zwangerschap

    Hoe lang kun je ermee doorgaan?

    Vliegen met een zwangere buik kan net zo lang als de luchtvaartmaatschappijen het toelaten. Dat wil zeggen, als je geen medische indicatie hebt waarbij vliegen wordt afgeraden. De meeste airlines nemen zwangere vrouwen niet later dan tot de 31ste, soms tot de 32ste week van de zwangerschap mee.
    Dit om het risico van een bevalling in het vliegtuig te minimaliseren. Wanneer je een opvallend grote buik hebt, kunnen luchtvaartmaatschappijen vragen naar je zwangerschapsverklaring, een papiertje waarop de duur van je zwangerschap vermeld staat.
    Veel luchtvaartmaatschappijen vragen vanaf de 30ste week om een zwangerschapsverklaring. Vraag de vroedvrouw om zo'n verklaring en zorg dat je hem bij je hebt bij het inchecken.

    Als je zwanger bent heb je eerder last van opgezette benen en voeten dan normaal. Vraag een stoel met extra beenruimte, zodat je je benen af en toe kunt strekken. Maak zo vaak mogelijk een wandelingetje door het vliegtuig om de bloedsomloop te stimuleren. Bevestig de veiligheidsriem laag onder je buik rond het bekken.
    Drink veel tijdens de vlucht, want te veel vochtverlies kan schadelijk voor de vrucht zijn.
    Veel drinken en blijven bewegen zijn overigens ook essentieel om trombose te helpen voorkomen, iets waarvoor bij zwangeren een verhoogd risico bestaat. Een andere reden om veel te drinken en te bewegen is het voorkomen van constipatie, ook een typische zwangerschapskwaal. Kies voor een plaats in het -niet roken-gedeelte.
    Een rokerige atmosfeer is niet te harden als je zwanger bent.

    Bron: samenopvakantie.nl
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Met 6 maanden mag je wel nog vliegen hoor!
    Ik ga als ik 6 maanden zwanger ben naar de familie van mijn man in Marokko!
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Met 6 maanden mag je wel nog vliegen hoor!
    Ik ga als ik 6 maanden zwanger ben naar de familie van mijn man in Marokko!
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Sorry dubbelpost!
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Sweetangel bedankt voor de info!
    Alleen gaat het bij mij niet om vliegen, het gaat om een autoreis van +/- 900 km.

    Ik heb ooit ergens iets gehoord/gelezen over de hoogte en de hoeveelheid zuurstof in de lucht m.b.t. de zwangerschap?
     
  11. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    als je hoger zit is de lucht ijler, maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit als je zwanger bent, ik had er in ieder geval geen last van.
     
  12. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik weet niet hoe het zit met wintersport, maar ik ga als ik 7 maanden ben 4 weken naar Frankrijk. En dan gaan we met de auto. We gaan met de hele familie. Het is midden in de zomer, maar de warmte is daar anders dan hier. Ik weet uit ervaring dat ik het hier in de zomer niet kon uithouden met 7 maanden ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Maar daar is het lang niet zo benauwd. En we gaan met de hele familie. Dus ook nog gezellig.

    Elina

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina