Ik ontdekte vanmorgen een ronde kale plek bovenop het hoofd van onze zoon, echt ter grootte van een euro. Zn haar valt er net over dus geen idee hoe lang het er zit! Maar tis echt volledig kaal!! Niet rood of wat dan ook. Hij zegt dat er niet aan zn haartjes getrokken is en dat geloof ik ook wel, want het is zo'n grote plek dat hij vast keihard had moeten huilen en dan had de gastouder wel gekeken en het aan ons door gegeven!! Met googlen kom ik op "alopecia areata", nou, daar word ik echt niet vrolijk van, zeker niet van de vooruitzichten! Mn moppie heeft zo'n mooie bos met lange rossige krulhaartjes! Zou ik ermee naar de huisarts moeten? Iemand ervaring??
Even ter verduidelijking. Ik zie trouwens dat het meer ovaal of langwerpig is dan rond...En ik heb niet al zn haar weggetrokken, dat pikt ie niet dus "in het echt" is het kaler dan hier te zien :x
Even aanzien of het weer groeit daar? En/of het erger wordt? Een vriend van mij heeft wel eens een schimmel gehad waardoor zijn haar uitviel, dus over een weekje ofzo wel even naar de ha lijkt mij.
hmmm...ja het was dit: Alopecia areata - Wikipedia Maar ik hoop toch in vredesnaam niet dat jouw kindje dat heeft... Vast niet, tenminste, dat zal toch wel niet. Maar toch even langs de huisarts misschien?
Dit vond ik dus ook ik lees dat het in 80% van de gevallen vanzelf over gaat binnen een jaar. Maar het kan ook uitbreiden, weggaan en vervolgens weer terugkomen etc. En als het ontstaat op jonge leeftijd heb je meer kans dat het terugkomt op latere leeftijd ik lees ook dat je er eigenlijk niks aan kunt doen. Ik maak dinsdag wel een afsoraak bij de huisarts maar als het is wat ik denk dat het is dan zijn we dr mooi klaar mee:x:x!! dan kan de huisarts er eigenlijk ook niks tegen doen!!
Mijn vriend heeft dit ooit eens jaren geleden gehad. Hij is toen naar een dermatoloog geweest, en kreeg een soort crème. Wat dat is geweest weet ik niet meer. Maar zou niet blijven wachten en dinsdag een afspraak maken bij je huisarts. En een tip ga niet gelijk van het ergste uit. Succes ermee. Bij hem is het nooit meer terug gekomen trouwens.
Lastig om niet meteen van het ergste uit te gaan maar kom steeds weer op dit uit :x En natuurlijk zijn er veel ergere dingen: kindjes die ziek zijn etc. Mijn zoontje is gewoon een lekker vrolijk ding en heeft nergens last van. maar ik wil niet dat ie zich later gaat schamen voor mogelijke kale plekken, dat ie gepest gaat worden etc... Tuurlijk is dat op de zaken vooruit lopen maar ik struin i. net af op zoek naar positieve verhalen, maar word er gewoon niet blij van!! Wel fijn om te horen dat het bij jouw vriend wel weg is gegaan en niet meer is terug gekomen!
Druif, wat super rot dat je nu tot na het weekend moet wachten om naar de dokter te kunnen. Hoop dat het allemaal mee zal vallen joh!
Dank je Deelight! Belize: I know.... dat is de pest van lang moeten wachten tot je naar de huisarts kan. Je hoopt ondertussen goede berichten te lezen, maar helaas...
maak je je geen zorgen. het hoort bij de kroon van zijn haar als ik het goed zie, maar het kan ook iets anders zijn.
Wat bedoel je precies met "kroon" van zn haar? Als je kruin bedoelt; het zit er echt voor en loop ook een beetje uit naar de zijkant. Het zit in ieder geval echt op een andere plek
kruin!!!pfff ikke buitenlandse...met slaapgebrek. ik kan het niet zo goed zien op de foto. laat de HA ernaar kijken. als het echt op een andere plek is dan de kruin, moet ha met een vergrotend glas kijken.
Mijn schoonzus heeft het met haar wenkbrauwen gehad ineens waren ze weg maar is helemaal goed gekomen. Heeft ie niet een tick dat ie steeds op zijn hoofd zit te frunnikken. Daar komt het ook wel eens van. Sommige kinderen bijten nagels andere hebben deze tick. groetjes kim
Nee helaas geen tic! het is ook geen littekenweefsel, maar echt kale hoofdhuid!! Bij volwassenen hoor ik ook vaak dat ze tijdelijk haaruitval hebben in tijden van stress bijvoorbeeld, maar bij zlke jonge kinderen..? En zo plaatselijk ook??? Dinsdag bel ik wel even naar de huisarts al ben ik bang dat die ook zegt dat we moeten afwachten
Probeer niet meteen van het ergste uit te gaan.. Sterkte! Ik hoop dat de HA je snel gerust kan stellen.
mijn neefje had dit ook op jonge leeftijd gehad, daarna is zijn haren teruggegroeid en heeft hijdit nooit meer gehad. Dus niet van het ergste uitgaan. En wat dan nog dat hij het heeft. In Amerika deed een meisje mee aan de schoonheidsverkiezingen en zij was helemaal kaal door alopecia areata. Het is gelukkig geen erge ziekte
Bedankt voor je opbeurende berichtje! Het is het eerste en enige bpositieve berichtje wat ik over dit onderwerp heb gelezen! Hoe oud is je neefje nu? En hoe oud was hij toen hij het kreeg? En bleef het toen beperkt tot 1 plek of kreeg hij wel meerdere? Natuurlijk is het niet de ergste ziekte, hij is er niet ziek van en gaat er niet dood aan. Maar psychisch kan het wel een enorme impact hebben natuurlijk, mocht het zich uitbreiden. En dat wil je je moppie ten alle tijden besparen... Ik probeer nog even nuchter te zijn en maar af te wachten voor ik in doemscenario's ga denken!