36 weken zwanger en twijfels over de naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nixx, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nixx

Nixx Lid

5 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds deze week twijfel ik erg over de naam voor ons kleine meisje. Wat vinden jullie van de naam Novi Gioia?

Wil het er ook niet met familie over hebben want wil nog niet dat ze de naam te weten komen.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Novi .... ?!

Uuh sja aan de ene kant heeeeel erg leuk bijzonder en niet alledaags.
    Maar aan de andere kant een beetje te gemaakt zeg maar.

Dus ja ik twijf ook aan mij heb je dus niks haha!

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    haha heel herkenbaar. Denk goed over de naam na ik heb er uiteindelijk ruim 6 maanden over moeten doen om DE naam van onze dochter te accepteren. Novi tsja als jij vind dat dat DE naam is zou ik het lekker doen. Ik vind NOVA dan nog wel wat leuker.

Ik heb achteraf toch wel vaak spijt dat ik niet even met mijn moeder heb gebabbeld over DE naam, want aan mijn vriend had ik niet zoveel want die vond alles wel goed. Als je er echt zo mee zit zou ik het toch met iemand bespreken want je kunt maar 1 keer de naam geven en dat staat het vast.

4. eisje26

eisje26 Actief lid

19 mei 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel leuk, mijn dichter heet Nova en die noem ik vaak Novi, ik denk ook dat het voor mij beter was geweest als ik even met mijn moeder gepraat had, maar het kan ook zijn dat de twijfels aan de hormonen liggen hoor!

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Novi, leuker dan Nova :) Geen associatie met nieuwsprogramma, film. boot, nieuw of whatever. Vind Niva wel leuker, maar vind Novi geen verkeerde naam hoor. En Gioia een mooie tweede naam!

6. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Novi vind ik niet zo leuk. Nova vind ik dan mooier..

7. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Novi vind ik niet zo leuk Nova vind ik dan mooier
    mar als dit de naaam is voor jullie zeg ik doen :)

8. Nixx

Nixx Lid

5 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat de twijfels komen door de hormonen. Mijn vriend zegt dat ook. Heb verder ook geen andere naam waarvan ik denk wow. Moet er maar goed over nadenken. Vind het lastig omdat je een naam geeft voor altijd en je er wel heel zeker van moet zijn. Wat zouden jullie doen in geval van twijfel?

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vind hem erg leuk! Veel beter ook als Nova.. Vind zelf dat die naam wel een beetje geweest is.. Dit is lekker origineel, lief, maar ook een tikkeltje stoer.
    Hier standaard rond die termijn ook twijfels terwijl ik/we vooraf 100% overtuigd waren. Dus twijfels aan de kant gezet voor zover dat lukte hihi.

10. Nixx

Nixx Lid

5 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik ben altijd al zo'n enorme twijfelkont geweest. Maar het schijnt ook te maken te hebben met mijn sterrenbeeld (weegschaal)..Mijn vriend zei dat als ik echt enorm blijf twijfelen ik met andere suggesties moet komen en dat we het er dan over hebben. Een andere naam heb ik ook niet in gedachte. ;)

11. P81

P81 Lid

26 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel een leuke naam, onze dochter heet nori, heb toen ook heel erg getwijfeld. Maar als je (bewust) een naam pakt die niet zoveel voorkomt dan zijn er altijd mensen die het minder geslaagd vinden.... Misschien vaak ook een kwestie van wennen. Als je er zo'n schattig meisje bij denkt is het toch gelijk goed!:)
    Ik vind de top 10 namen ook mooi, maar zal er persoonlijk nooit voor gaan. Ben nu zelf ook aan het twijfelen over een naam en hier op het forum ook mindere reacties op gekregen, maar denk toch dat we ervoor gaan, bij ons ben ik ook degene die de knoop moet doorhakken.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik vind het echt een hele mooie naam, zeker in combi met de 2e naam. Zoals al gezegd door Abri vind ook ik Novi mooier dan Nova (Nova ook mooi, begrijp me niet verkeerd). Het klinkt heel lief, krijg er meteen een lief klein meisje bij ingebeeld met 2 staartjes etc ;) Doen!

13. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Twijfelen is niet goed! Als je het met je vriend hebt besproken en beslissen het maar!
    Ik vond eerst ook errug lastig, maar mijn vriend zei; we doen die naam en KLAAR! Dus elke dag zeg ik tegen mijn vriend bijvoorbeeld van; (naam) was lekker druk in buiki vandaag...
    Om eraan te wennen en toch ben ik blij dat we voor die naam hebben gekozen...

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Erg leuke naam! Ik zou hem gewoon houden ;) Origineel, lief en een beetje stoer. Bekt ook lekker!

15. molly81

molly81 Lid

27 apr 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is even wennen, maar das altijd met aparte namen. M'n nichtje heet Nova, maar dat hoor je nu wel steeds vaker. Neva vind ik ook mooi!

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik vind Nova persoonlijk mooier dan Novi.......die 2e naam is mijn smaak niet, hoe spreek je dat in godsnaam uit:(

17. eisje26

eisje26 Actief lid

19 mei 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel grappig dat iedereen de naam Nova erbij haalt, terwijl het er om gaat wat we van de naam Novi vinden!
    Ik deed het ook meteen hoor, maar ze heeft er niet zo veel aan als er antwoorden vind Nova leuker!
    (dit bedoel ik niet vijandig hoor, het viel me gewoon op, misschien omdat ik zelf een kleine Nova heb)

18. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Kei leuke namen!Houden zo, niks meer aan doen :)

19. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Superleuke naam en ook lekker origineel! Vind 'em ook echt niet te 'gemaakt'. Niks aan veranderen dus! Gioia is ook een mooie 2e naam:D

20. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hmmm...bij mijn moeder in het dorp zit een winkel voor huishoudelijke artikelen en die heet Novy. Ik vind het dan ook niet een geschikte meisjesnaam.

Deel Deze Pagina